Yamaha Aerox reageert 1 seconde niet op gashername

Joris_aerox076

Well-Known Member
Als ik een goed stuk heb gereden met mijn Yamaha Aerox (dat hij dus warm is) reageert hij bij gashername 1 seconde niet.

Het is meer bij gashername dat die dan even een klein tikje reageert maar dan 1 seconde helemaal niks..

Daarna reageert die automatisch weer en gaat weer verder.

Zou dit een vonk overslaan kunnen zijn? Ontsteking?
Ik heb zelf geen idee ;)

Het is een opgevoerde scooter van topsnelheid ongeveer 80 km/h

*Setup*
Dr 50cc.
17,5mm Dellorto carburateur.
Racing membraan (net nieuw)
Polini koppeling (vrij nieuw)
Naruku variateur (net nieuw)
Origineel luchtfilter (zonder aanzuigstuk)
Stage 6 Pro Replica terugloop uitlaat en Leovince TT terugloop uitlaat (heb die allebei liggen).

*Afstelling*
4 gram rollen
Rode drukveer
Gele trekveren
Sproeier 80
 
Advertisement - register to remove this

Zet je originele membraan eens terug.. (snap niet dat je er een gekocht hebt.) Net of dat alles met de naam `power` of `race` snel zou zijn..
Zo`n race membraan, kan je aardig standaard setup prima verprutsen..

Heb bij mijn peugeot scooter gehad, dat hij ermee slechter liep en zelf meer brandstof consumeerde dan nodig..
 
Zet je originele membraan eens terug.. (snap niet dat je er een gekocht hebt.) Net of dat alles met de naam `power` of `race` snel zou zijn..
Zo`n race membraan, kan je aardig standaard setup prima verprutsen..

Heb bij mijn peugeot scooter gehad, dat hij ermee slechter liep en zelf meer brandstof consumeerde dan nodig..
Er zit een standaard membraan in, lijkt wel alsof die even niet vonkt ofzo?

Ik heb echt geen idee.

Maar dan schrik je ook als die bij gasherneming een klein tikje reageert dan bam 1 of halve seconde niks en dan meteen weer reageren
 
Dit soort dingen had ik bij een 17.5 imitatie carb. Uit je setup gaat 't om een Dellorto. De std setting met sproeier 80 met deze carb moet eigenlijk al goed zijn.

Begrijp alleen die rode drukveer nog steeds niet. Kom jij überhaupt van je plek hiermee?
 
Last edited:
Dit soort dingen had ik bij een 17.5 imitatie carb. Uit je setup gaat 't om een Dellorto. De std setting met sproeier 80 met deze carb moer eigenlijk al goed zijn.

Begrijp alleen die rode drukveer nog steeds niet. Kom jij überhaupt van je plek hiermee?
Ja.... Met de rode drukveer trekt die het beste en reageert ook het beste op gashername...

Ik snap niet dat iedereen die rode drukveer zo raar vindt bij mij setup, want hij werkt het beste dan alle andere drukveren
 
Omdat jouw vermogen slechts 50cc betreft. Een witte, max geel volstaat dan. Een rode is leuk, gasherneming idd goed maar ik zie zo voor me dat je enorm in een dip raakt op volle snelheid.

Ps die Dellorto... Toch wel een originele?
 
Omdat jouw vermogen slechts 50cc betreft. Een witte, max geel volstaat dan. Een rode is leuk, gasherneming idd goed maar ik zie zo voor me dat je enorm in een dip raakt op volle snelheid.

Ps die Dellorto... Toch wel een originele?
Ja originele 17,5mm dellorto carburateur, heb ik er zelf ook opgezet er zat eerst altijd een 12mm carburateur op
 
EDIT:
Zie net pas dat er een snelle uitlaat bij zit wat je wat meer vermogen levert. Alsnog die rode veer een raadsel maar ach jij ervaart zelf het beste natuurlijk.

Dan ff terug naar de carb afstelling, wat mij de indruk geeft bij een onregelmatig/schokkerig verloop en die 1sec doodvallen van gas gewoon een carburateur issue is. Pakt die niet ergens lucht? Keertje grondig reinigen, doorblazen etc je kent het verhaal.

Er vanuit gaan dat mechanische/overbrenging gedeelte gewoon Ok afgesteld is dan zeg ik concentreer je ff op de carburateur. Onregelmatige vonk kan evengoed maar uit je verhaal zijn de symptomen bij alleen een warme motor dus over die vonk gaat dan al niet op.
 
EDIT:
Zie net pas dat er een snelle uitlaat bij zit wat je wat meer vermogen levert. Alsnog die rode veer een raadsel maar ach jij ervaart zelf het beste natuurlijk.

Dan ff terug naar de carb afstelling, wat mij de indruk geeft bij een onregelmatig/schokkerig verloop en die 1sec doodvallen van gas gewoon een carburateur issue is. Pakt die niet ergens lucht? Keertje grondig reinigen, doorblazen etc je kent het verhaal.

Er vanuit gaan dat mechanische/overbrenging gedeelte gewoon Ok afgesteld is dan zeg ik concentreer je ff op de carburateur. Onregelmatige vonk kan evengoed maar uit je verhaal zijn de symptomen bij alleen een warme motor dus over die vonk gaat dan al niet op.
Mijn luchtfilter word wel steeds nat van binnen, van de benzine of 2 takt olie ofzo.

De onderkant van het luchtfilterhuis is ook nat
 
Racemembraan...

Dan kan het zijn dat deze lek is/slecht sluit: Gooit benzine weer terug de carb in. Dus ff advies van eurokit nalezen ;)
Of een vlotter die slecht sluit waardoor er benzine doorloopt. Dus ook de carb checken op lekkage.
 
Racemembraan...

Dan kan het zijn dat deze lek is/slecht sluit: Gooit benzine weer terug de carb in. Dus ff advies van eurokit nalezen ;)
Of een vlotter die slecht sluit waardoor er benzine doorloopt. Dus ook de carb checken op lekkage.
Is een origineel membraan en net nieuw, daar kan denk ik niet meer aan liggen.

De vlotterkamer dat zwarte bakje onder de carburateur is wel steeds nat.

Die rubberen pakking die daar in zit ziet er ook redelijk plat uit.

Heb hem er ook vaak afgehaald vanwege sproeier veranderen
 
Jij zegt:
Er zit een standaard membraan in,

Dan haal ik haal uit jouw setup:
Racing membraan (net nieuw)

Dus, heb je nu wel of niet aan het membraan gezeten dan is dat ook weer ff duidelijk;)

Of een lekkende carburateur ook direct de oorzaak is van de 1sec gas dood bij herpakken is mij zo snel nog niet duidelijk. Maar even voor alle duidelijkheid: dit is nog steeds het geval, die slechte gasherneming?
 
Last edited:
Jij zegt:
Er zit een standaard membraan in,

Dan haal ik haal uit jouw setup:
Racing membraan (net nieuw)

Dus, heb je nu wel of niet aan het membraan gezeten dan is dat ook weer ff duidelijk;)

Of een lekkende carburateur ook direct de oorzaak is van de 1sec gas dood bij herpakken is mij zo snel nog niet duidelijk. Maar even voor alle duidelijkheid: dit is nog steeds het geval, die slechte gasherneming?
Er zat eerst een Malossi VL14 membraan in waarvan 1 klep niet goed sluitte.

Daarom had ik een nieuwe besteld welke deze is: https://k-parts.nl/membraan-racing-minarelli-horizontaal.html

Ja die slechte gasherneming is er nog, hij doet het niet altijd van “halve seconde klein tikje reageren” “dan halve seconde ongeveer niks”

Soms doet die dat, ja en sorry ik weet niet hoe ik dat beter kan uitleggen van 0,5 / 1 seconde geen reactie op gasherneming
 
Ok duidelijk.

Volgens mij nog steeds een slechte carburateur afstelling...
Wat ik al zei, ik kom dit soort dingen vaak tegen als ik een imitate carb monteer. De fabrieks setting van deze dingen is wel zo ontzettend slecht dat afstellen vrij zinloos is.
Maar die Dellorto van jouw is denk ik of lek of pakt ergens extra lucht waardoor die met warme motor onderweg (onregelmatig) te arm loopt en gewoon niet reageert op gas.

Ps
Spruitstuk al gecontroleerd op lekken?
 
Ok duidelijk.

Volgens mij nog steeds een slechte carburateur afstelling...
Wat ik al zei, ik kom dit soort dingen vaak tegen als ik een imitate carb monteer. De fabrieks setting van deze dingen is wel zo ontzettend slecht dat afstellen vrij zinloos is.
Maar die Dellorto van jouw is denk ik of lek of pakt ergens extra lucht waardoor die met warme motor onderweg (onregelmatig) te arm loopt en gewoon niet reageert op gas.

Ps
Spruitstuk al gecontroleerd op lekken?
Spruitstuk is al tijdje geleden vervangen, ook nieuwe pakkingen pas onder gezet
 
Back
Top