yamaha aerox licht op accu

theodriessen

Well-Known Member
Goedendag
Ik heb een paart vraagjes met betrekking tot mijn yamaha aerox.
Er zit nu een hpi op wat betekent dat ik geen licht heb.
Nu wil ik mijn licht via mn accu laten branden.
Alleen weet ik niet 100% hoe dit moet!
Normaal komt er uit je onsteking een wissel spanning.
Die komt aan bij spannings regelaar die zet het om in gelijkstroom.
Als ik de uitgaande kabel pak van mn spannings regelaar en daar een + van mn accu opzet met een schakelaar zou dit moeten werken toch?
En verder iemand nog tips kwa lampen zodat ze zo min mogelijk stroom verbruiken?
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen
groet
Theo Driessen
 
Advertisement - register to remove this

Theo,

wat je zou kunnen doen is de geel/rode draad bij je aan-/uitschakelaar voor het licht , loskoppelen en de losgekoppelde draad isoleren zodat hij geen sluiting kan maken mocht hier in de toekomst spanning op komen te staan.

Een aftakking maken op de bruine bedrading van je kabelboom (dit is de geschakelde plus achter het contactslot) en deze aansluiten op het vrijgekomen contact van je aan-/uitschakelaar van de verlichting.

Edit: de bruine bedrading vindt je bij je contactslot, je cockpit, je knipperrelais, je remlichtschakelaars, je claxon en je 2-takt oliesensor.
Dus neem er 1 die voor jou het makkelijkst toegangbaar is om de aftakking te maken.
 
Last edited:
Ik heb mn kabelboom er ook uitgehaalt en voor + achter ledverlichting genomen en dit eerst ff op een volle batterij aangesloten en gecheckt hoe lang deze branden zonder mn accu word geladen.
Deze branden na 24u nog steeds dus ik laad nu mn batterij met een druppellader en de verlichting staat rechtstreeks op de accu via een schakelaar op mn stuur.
Ook het stoplicht dat via remschakelaars gaat heb ik aangesloten en een zwaardere batterij heb ik nu ook en 1x/2weken moet ik deze opladen
 
Back
Top