Xts-sr

Mr. Starsky

Nergens goed in..
Toen ik 15 was kocht ik een Aprilia SR.

Scooterschuin.JPG

Maarja orgineel hield ik het natuurlijk niet :D
Hier begon voor mij alle ellende. Ik ging met me vader naar v/d Koog en kocht daar de volgende onderdelen:

- Polini Evo 50 cilinder
- Polini Evo 50 uitlaat
- Polini Evo vario (compleet)
- Polini Evo 2G koppeling
- 21mm Dell´orto
- Malossi MHR E13 luchtfilter

Met deze setup reed ik 2 maanden rond toen hij de beroemde ``KLING`` te horen gaf!!!

evo50.JPG

Na deze vastloper ben ik maar weer een poosje orgineel gaan rijden.. maar dat werd ik al snel zat!!!

Hup, de scooter naar v/d Koog en er maar een Malossi MHR Replica 70 cc onder laten zetten.
Dit reed best gortig… totdat deze ook ``KLING`` zei!!!!! :@:@:@

mhrreplica.JPG

Ik was het egt zat… ik was allang 16 en nog steeds geen normale scooter onder me kont waar ik op kon blazen!!!

En toen kreeg ik het superieure idee om er maar een ``project`` van te maken…

Over de kleuren van de scooter was ik het al snel eens….. Blauw met zilver moest het worden
Zo gezegd zo gedaan:

voorkapje2.JPG

losse%20zooi.JPG

Vandaag heel de scooter verder uit elkaar gehaald en de roestige plekken op het frame geschuurd.

Op het moment hangt hij er zo bij:

frame3.JPG

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Op zich leuk maar pas op dat je bij je Speed de schroeven op je kop niet te vastdraait, want volgens mij zijn bij de MHR Rep je tapeinden geknakt als gevolg van ... :rolleyes:

lijkt me niet verstandig om een speed te pakken, terwijl je een replica nog niet lang heel kan houden. wat denk je zelf?

Ik zou eerst maar eens effe kijken wat je de hele tijd fout doet, want dat zijn aardige vastlopers die je daar hebt :( Maar succes verder.

Mzzls Hans.

heej Maarten leuke kanalen heb je in je cilinder maja speed welheel houden he? zal lukken anders kost t je nogal veel ballen maja het spruitstuk bij mij is bijna af(nog ff polijsten) en is best wel netjes kzal binnenkort ook de topic er op zetten(xts-firefox) maja succes verder want t mot nu wel een keer beter gaan...

Ik zou (als ik jou was) mijn cilinder niet zo extreem vastdraaien. Als de cilinder warm wordt zet het alu uit. Als je hem te vast draai, zet ie juist uit naar binnen waardoor ie vast naait. Dus draai em gewoon handvast op 2kg ofsow en smeer em goed, dan moet ie (in principe) heel blijven.
Succes..

netjes 11nm kruislings vastzetten kan et iig daar nie aan liggen maar et klinkt wel alsof je nie weet waar je mee bezig ben verder

Idd en als je geen momentsleutel hebt mag je die van je dealer vast wel lenen als je die een beetje goed kent, ik mag altijd gereedschap meenemen (momentsleutel en van die dingen die ik zelf niet heb) dus veel dealers zullen de moeilijkste niet zijn.

Vooral niet als je een speed koopt:D. Hoop voor je dat het allemaal gaat lukken zoals je het wilt... 3 maal scheepsrechts dan maar heh!? Ziet er trouwens al wel nice uit
mzzls

Back