Xavier....RIP

ik leef echt mee , ik ken hem totaal niet , maar zo'n beicht maakt me echt aan het schrikken. Het was mss niet erg slim , maar iedereen doet wel eens stom op een of andere manier... VEEL SUC 6 AAN IEDEREEN DIE HEM KENT en ook die chauffeur !!!!
 
Gecondoleerd.

Ik heb zelf ook es een ongelukje gehad met een gangetje van 70 km.h. Ook ik kreeg geen voorrang van een auto. Ik zag het al een beetje aankomen, dus zat al vrij snel in de remmen. Ik kon me scooter niet houden want me voorwiel slipte door wat zand en grint. Ik ben dus eigenlijk eerst onderuit gegaan met de scooter, en toen tegen de auto opgegleden. Is wel mijn geluk geweest, want de klap was alsnog enorm hard. Auto had flinke schade, en scooter was totall loss. Ik had alleen een duim uit de kom en wat schrammen.

Gelukkig ben ik wel zo verstandig altijd een helm te dragen...
Komt eigenlijk niet in me op om dat ding niet op te doen...

Het blijft natuurlijk enorm erg dat iemand overlijd aan een scooterongeluk. Maar het klinkt ook niet erg verstandig om ergens met 110 te gaan blazen bij een kruispunt of bebouwde kom. En dan ook nog zonder helm....Maja.
 
Deelname van me 2...
Kennis is pas ook van z'n motor gereden ivm geen voorrang krijgen.
Gebroken arm, been, rug, bekken.
Was ook nog iets gescheurd van binnen :'(
Te erg gewoon.
De pedaalemmerpiloot in kwestie heeft zelfs het lef gehad naar de familie te bellen.
Waarschijnlijk ligt die psychisch ook in puin, althans zou me nix verbazen.

Alsnog een keer dus, gecondoleerd..
 
Lees het nu pas, verschrikkelijk verhaal natuurlijk.

Ben zelf ooit aangereden toen ik voorrang had terwijl ik 30(!!!) reed, en dat was al een behoorlijke klap.
Daarna ben ik behoorlijk lang onbewust angstig geweest op kruisingen als mensen ietwat hard aan kwamen rijden. Dat is nu, een jaar later, pas bijna helemaal over. Hiervan heb ik echter wel geleerd om bij ALLE kruisingen, ook op stille/rustige/whatever weggetjes gas te MINDEREN. Stel je voor dat er opeens iemand uitkomt, ook al is het je schuld niet, met 90+ ga je daar gewoon niet heel van af komen. Dit soort dingen leer je waarschijnlijk het best door het zelf mee te maken, maar denk er aub eens goed aan. Besef je hoe gevaarlijk scooter rijden KAN zijn.

Gecondoleerd.

Rolf
 
Dit topic laat je toch weer even nadenken. Had het eerst al een keertje gelezen, maar zonnet kreeg ik pas door dat het echt iedereen had kunnen gebeuren. Mijn broer is een paar jaar geleden met 90 op zijn puchje bij een bestel auto opgereden, ook zonder helm hij had geluk dat hij net over de motorkap heen vloog ipv bij de achterkant op. Heb er nooit echt bij stil gestaan, maar op dat moment had hij dus ook gewoon dood kunnen zijn en heeft echt stront geluk gehad. Je onderschat gewoon hoe gevaarlijk het eigenlijk is zo hard te rijden. 110 rijden is natuurlijk veel te hard, maar ik denk niet dat degene er ooit rekening mee heeft gehouden dat dit kon gebeuren en waarschijnlijk had ik ook niet doorgehad hoeveel geluk mijn broer heeft gehad als ik dit niet gelezen had. Voor de familie en vrienden sterkte.
 
Het is een blijft een heel gevaarlijke bezigheid dat scooterrijden. Je bent eigenlijk een levend projectiel.

Ik heb ook situaties meegemaakt dat het allemaal nog maar net goed afliep.

Soms denk ik bij me eigen: Verkoop dat ding en ga fietsen ofzo
 
idd, door dit topic rem ik ook altijd bij onoverzichtelijke kruispunten.
ik heb al meerdere bijna doodervaringen gehad waarbij ik echt maar dan ook echt veel geluk heb gehad en dan doet zoiets als dit je toch wel iets.
 
door dit verhaal ben ook ik zeker rustiger gaan rijden
ben zelf een keer met 55 in een zijkant geklapt en dat was ook niet prettig :(
 
Originally posted by stealth2000
Het is een blijft een heel gevaarlijke bezigheid dat scooterrijden. Je bent eigenlijk een levend projectiel.

Ik heb ook situaties meegemaakt dat het allemaal nog maar net goed afliep.

Soms denk ik bij me eigen: Verkoop dat ding en ga fietsen ofzo

Tja kan ook op motor gebeuren, of met de auto, ligt dus niet ana het vervoermiddel maar aan de bestuurder ervan.
 
vrienden familie (nabestaanden), allereerst gecondoleerd, en ten tweede wilde ik zeggen dat het niet 100 procent de schuld is van het feit dat 'ie op een opgevoerde scooter reed...

maar het heeft mij wel aan het denken gezet en ik heb besloten om zelf een paar maatregels te nemen voor mijn eigen rijstijl (en alles wat ermee te maken heeft)...

misschien een schrale troost, misschien zelfs geen troost, maar het heeft dus niet alleen maar negative kanten gehad, voor mij is het de volgende keer ALS ik een ongeluk krijg misschien wel mijn redding, omdat ik als ik nu mijn scooter pak nadenk over dit soort ongelukken die kunnen gebeuren...


ik hoop dat iedereen begrijpt hoe ik dit bedoel, iig niet negatief!

sterkte en succes bij het verwerken van het nodige verdriet!

groeten van Jacco.
 
Mja donderochtend, Christian aka 'Goofy' , is zn bijnaam, wou trekker inhalen buitenaf, trekker knalt zonder richting aan te geven ineens links een weiland in. Hij met scoot tegen de voorkant van de trekker, vliegt eroverheen, kwam neer, toen had ie op een paar schrammen na niets, hij schoof door en is met zn rug tegen een paaltje geklapt, onderrug gebroken, heeft nu een dwatslesie....

Godverman, die jongen kan nooit meer lopen, uitgaan, fatsoenlijk pissen/poepen en sex kan ie ook wel vergeten... dit vind ik echt donders sneu!
 
mja, ongelukken zijn kut (zeker met dodelijk afloop)

ik heb zelf 2mnd geleden ook een ongeluk gehad.
Ik reed over een bromfietspad, is er lang redelijk overzichtelijk, en tja geen excuus maar ik had haast dus ik had het gas er stevig op.
Dus ik rij daar slaat er in 1x een oto van de rijbaan af een zijstraat in die niet achterom had gekeken zei ze(!!!) later. Ik zat dus mooi met 90-95 in de zijkant, scooter over de motorkap, 15mtr door de lucht gevlogen. Ik had gelukkig nix, alleen blauwe plekken en een afdruk van me lijf in de zijkant.
Ik heb geluk gehad, maar het had een stuk ernstiger af kunnen lopen....ik heb btw wel uitgekeerd gekregen van de verzekering van die vrouw
 
Back
Top