J3®03N
Well-Known Member
Na een periode toch weer verder gegaan aan mijn Project. Project had vertraging opgelopen omdat ik 31 Juli 2006 neergeschoten ben te Rotterdam (discotheek Hollywood). Op dit moment ben ik nog steeds aan het revalideren wat nog jaren beslag zal leggen. Ben namelijk erg ongelukkig geraakt (been, slagander, nier, darmen en lever).
Ik heb het met 10% overlevingskans volgens de artsen en chirurgen overleeft. Er heeft dus een Engeltje op mijn schouder gezeten.
Gebeurtenissen waren ook te volgen op de Nederlandse Omroepen (Nederland 1, 2 en 3, SBS 6, opsporing verzocht en dergelijke) maar natuurlijk ook op het scooterforum.
Het verhaal rondom mogen ondertussen duidelijk zijn. In november heb ik het ziekenhuis weer verlaten (waar ik nog wel regematig terugkeer). Na de Intensive Care en vele andere afdelingen bezocht te hebben.
Een lange tijd rondgereden in een rolstoel suf van de medicijnen en dergelijke aangezien een been niet fatsoenlijk meer werkt. Het afzien is niet menselijk meer.
Dan kijk je toch even wazig uit je ogen, voordat je weer op je benen staat (foto gemaakt door mijn broer).
En ondanks al het gesleep, pijn en verdriet maak je toch het beste ervan ondanks je beperkingen. Maar we blijven positief en met de hulp van mijn broer probeer ik het project alsnog af te maken.
Dit project was al in een verre fase van vordering. Project een klein jaar gelden gestart, nadat mijn broer zijn Rally en Speedake project af had.
Toen heb ik zijn Rally Frame overgenomen. Het doel van dit project is zijn project te perfectioneren, dus alle vebeterenpunten voltooien waar hij niet aan toe gekomen was. Kortom het gehele oude blok en dergelijk werd verkocht, alleen het frame bleef over.
Om te beginnen werd een geheel nieuw blok samengesteld:
Motorisch:
Cilinder *Malossi MHR Speed 70cc Max JH Tuned*
Uitlaat *JH Home Made Uitlaat (berekent op max tuned speed)*
Krukas *Malossi MHR RHQ Pen 12*
Carburateur *Keihin 28mm PWK met Serienummer (geen OEM)*
Luchtfilter *XSH Air Filter*
Vario *Malossi Overrange 2005*
Koppeling *Malossi MHR Deltaclutch 107mm*
Membraan *Malossi VL14 Membraam*
Primaire Vertanding *Malossi MHR 13/43*
Secundaire Vertanding *Malossi MHR 14/41*
Carters *Twins Tuned Op MHR Speed*
Vertandingsdeksel *Top Performance Nardo*
Poulies *Malossi MHR Overrange 2005*
Koppelingshuis *Malossi MHR Wingbell 107mm*
Halfpoulie *Malossi Overrange 2005 Afgedraaid*
V-snaar *Malossi MHR Overrange 2005*
Spruitstuk *Malossi Recht Spruitstuk Piaggio*
Wig *Kiesler*
Ontsteking *Malossi MHR Binnenrotor Met Eprom*
Lagers *SKF C4 (Lagers & Keeringen Set)*
Oude Hebo Manston 70cc en de Nieuwe MHR Speed 70cc
MHR Speed
Max JH Tuned
Tuned Carters op MHR Speed
Malossi MHR RHQ Krukas
JH Home Made Uitlaat berekent op deze Tuned MHR Speed
Blokje alleen met uitlaat en cilinder
Nieuwe achterveer
Verder onderdelen; Malossi Overange 2005, Malossi Vertanding, Top Performance Nardo, MHR Deltaclutch, MHR Vario, MHR Halfpoulie, Membraam, Carburateur, Spruitstuk en Filter gemonteerd
Frame en wegligging moesten verandert worden:
-Blok + Frame gestraald
-Frame werd Bordeaux Rood Gecoat
-Aerox Velgen Spierwit Gecoat
-Aerox Voorvork
-Pirelli Evo 50 Banden
-Stage 6 Toeren + Temperatuurmeter
-Brembo Remklauwen + Nieuwe Remblokken
-Stalen Remleidingen
-Nieuwe Subframelagers + Wiellagers + Balhoofdlagers
-Stage 6 Chrome Rempotdeksels
-Stage 6 Chrome Remhendels
-Braking Remschijven Voor + Achter
-Nieuwe Top Performance Schokbreker
-M-Stuur + Clamp
-Tomaselli Snelgas
-Pro Grip Handvaten Zwart
Werkplaats; Gereedschap, Bordeaux Rood Gecoat Frame, Aerox Voorvork, Wit Gecoate Aerox velgen en Blokje
Spullen terug van Coater
Gelijk RVS Koelvloeistofslangen gehaald
Bordeaux Rood Gecoat Frame + Aerox Voorvork
Braking Remschijf
M-Stuur, Stage 6 Temperatuur/Toeren Teller, Stage 6 Chrome Rempotdeksels
03-02-2007
Weer verder gegaan aan de scooter vandaag. Wat we vandaag gedaan hebben:
-Naar Tino te Vlissingen voor een Demper
-Voorvork aangepast
-Squish afgesteld
-Ontsteking afgesteld
-Brembo Klauwen gereviseerd, nieuwe remblokken voor + achter
-Achterwiel
-Koelslangen + Waterpompje
-Hele kicktstartdeksel in elkaar gezet (alle onderdelen nieuw)
-Uitlaat eronder
Nieuwe Yasuni uitlaatdemper gehaald
PK's in bedwang houden met zeer goede remmen, dus Brembo Klauwen, nieuwe remblokken en Braking Remschijven alles voor en achter
Uitlaat onder het blok gehangen
In de loop van deze week verwachten we de vooruitstaande clamp voor het stuur binnen te hebben. Dan gaan we weer verder...
Plannen:
-Clamp en Stuur Fixen
-Kaskabel Fixen
-Keihin 28mm Fixen (geen oem)
-Buddy Fixen
-Remleidingen aanleggen + Rempotten + Remdruk Fixen
-Blok aan de gang zetten
-Plannen maken met kapwerk
*Update 21-02-2007*
Vandaag pakketje ontvangen van Euroscooters met het volgende:
-Domino Snelgas
-Stage 6 CNC Remhevels
-Vooruitstaande Clamp + TNT Stuur
-Benzinefilter
-Stage 6 Rempotdeksels Chroom (zijn in nalevering)
Dus gelijk aan de slag gegaan en het volgende gedaan:
-Achterrem aangesloten en op druk
-Remleidingen getrokken
-Remhevels + Stage 6 Deksels op Rempotten gedaan
-Stuur erop gezet
-Snelgas + Carburateur gemonteerd
-Buddy Gefixed (tijdelijk)
-Killswitch gemonteerd en aangesloten
-Stage 6 Toeren/Temperatuurmeter aangesloten
-Radiateur ophanging gefixed en rad erop
We moesten nog even op de voorrem wachten, aangezien de Stage 6 Rempotdeksels van de voorrem nog in nalevering waren en we het sluit systeem voorop het stuur nog miste. Dit komt later nog.
De scooter liep direct na een eerte kick..
Wat te doen deze komende dagen:
-Voorvork bewerken (mooi maken)
-Voorrem fixen
-Kabels wegwerken
-Beginnen met kappen bewerken
-Afstellen blok
-Buddy mooi maken
-Karttankje fixen
*Update 23-02-2007*
Vandaag bezig geweest met afstellen, wat nog niet echt wil vorderen. Zitten wat zaken tegen. Daarnaast buiten nog wat foto's gemaakt met X.X.P Camel Typhoon. Die ook last had van een lekke voetpakking.
Het volgende gebeurde met onze Stage 6 24mm:
-Vlotternaald brak af
-Overloop brak af
-Stationair schroef afgebroken
X.P.P Red Speed Rally & X.P.P Camel Typhoon
Wel redelijk kunnen rijden, maar zeker nog niet perfect. Het is even wachten op een 28mm Keihin Valstroom.
Verder is vandaag besteld een paddock en Karttankje.
Waar we op dit moment mee bezig zijn:
-Kappen Polyesteren
-Afstellen
-Nog aantal onderdelen bestellen
*Update 09-03-2007*
Wezen afstellen met 24mm Stage 6 Carbje. Even filmpje gemaakt staat zeker nog te arm nu (sproeier 110 :S) Stage 6 is ondertussen verkocht, nieuwe Deltaclutch gekocht. Ook komt er een 28mm Kehin (echt met serienummer aan). Verder zijn we druk bezig met de kappen.
X.P.P Rally Run 1
http://video.google.nl/videoplay?docid=-2777057157629703530
*Update 13-03-2007*
Zondag was het stralend weer Ideaal om een kleine meeting te houden met de X.X.P Crew + O.K.P Crew + Verdere Vrienden & Auto's. Zolas gezegd zo gedaan, net buiten het dorp met een graadje of 20 op een afgelegen landweg vlak aan de duinen.
Voornamelijk Gesprint tegen X.P.P Red Speed SR, andere scooters hadden veel problemen (lekkage en niet goed afgesteld).
Leuk middagje geweest. Rally knalde hard met een echte Keihin (geen oem) met sproeier 148. Nog steeds zijn we afstellende, maar het gaat de goede kant op. Binnenkort naar Tino te Vlissingen voor een PK meting en perfecte afstelling.
Verder nog Stage 6 Toeren en Temperatuur meter aangesloten. Rechter rempot wordt op dit moment gelast omdat hier een scheurtje in zat. Kappen zijn in gevordert stadium met materiaal (ruim 100 euro Polyester). Hier volgt later meer over.
Sprintje tegen X.P.P Red Speed SR (links) en natuurlijk onze Rally (rechts)
http://video.google.nl/videoplay?docid=383880534444921271
Voor muziek werd ook gezorgd
http://video.google.nl/videoplay?docid=-8035538696020500448
*Update 29-03-2007*
Vandaag een update over het volgende:
-Kappen
-Keihin 28mm
-Nieuwe getrokken kabels in buisje (massa blokje gemaakt etc.)
-Accu in Buddy
We zijn dit project begonnen met een 24mm Stage 6 Carburateur, deze beviel niet echt. Bij de meeting hadden we de 28mm Kehin (met serienummer, dus de echte) van Pils geleend (X.P.P NRG).
Deze beviel echt zeer goed, daarom hebben we zelf ook een 28mm Kehin met serienummer aangeschaft.
De kappen dan...
Een Rally is een niet echt mooie scooter qua kappen. Eerst nagedacht om kappen van een andere scooter passend te maken, maar dat is niet echt origineel. Toen hebben we besloten om de oude Rally LC Kappenset van mijn broer zijn oude Rally te gaan bewerken.
Dus:
-Kappen helemaal glad Poyesteren
-Alle gaten en dergelijke eruit halen
-Koplampgaten dicht maken'
-Een groot geheel maken
-Nieuwe ophangpunten fixen i.v.m Radiateur
-Delen eruit halen i.v.m Radiateur
-Vormen eruit halen en glad maken
Paar foto's ervan, we zijn nu helemaal in het begin. Maar om even een indruk te geven..
Achterkap Voorheen
Voorkapje Bewerkt
Achterkap gaten dichtmaken
Zijkappen dichtmaken
Koplampgaten dichtmaken
Dichtgemaakte koplampen + Voorkap
Dit is pas het begin, dus de kappen zijn nog lang niet klaar. Ze moeten eerst 100% perfect zijn voordat ze gespoten worden. We gaan rustig verder.
Opmerkingen en dergelijke zijn altijd welkom
Voor volgende keer:
-Nieuwe bestelling doen sproeiers en dergelijke..
-Afspraak gaan maken voor Testbank te Vlissingen/Goes
-Kappen verder gaan
Stay tuned..
Ik heb het met 10% overlevingskans volgens de artsen en chirurgen overleeft. Er heeft dus een Engeltje op mijn schouder gezeten.
Gebeurtenissen waren ook te volgen op de Nederlandse Omroepen (Nederland 1, 2 en 3, SBS 6, opsporing verzocht en dergelijke) maar natuurlijk ook op het scooterforum.
Het verhaal rondom mogen ondertussen duidelijk zijn. In november heb ik het ziekenhuis weer verlaten (waar ik nog wel regematig terugkeer). Na de Intensive Care en vele andere afdelingen bezocht te hebben.
Een lange tijd rondgereden in een rolstoel suf van de medicijnen en dergelijke aangezien een been niet fatsoenlijk meer werkt. Het afzien is niet menselijk meer.
Dan kijk je toch even wazig uit je ogen, voordat je weer op je benen staat (foto gemaakt door mijn broer).
En ondanks al het gesleep, pijn en verdriet maak je toch het beste ervan ondanks je beperkingen. Maar we blijven positief en met de hulp van mijn broer probeer ik het project alsnog af te maken.
Dit project was al in een verre fase van vordering. Project een klein jaar gelden gestart, nadat mijn broer zijn Rally en Speedake project af had.
Toen heb ik zijn Rally Frame overgenomen. Het doel van dit project is zijn project te perfectioneren, dus alle vebeterenpunten voltooien waar hij niet aan toe gekomen was. Kortom het gehele oude blok en dergelijk werd verkocht, alleen het frame bleef over.
Om te beginnen werd een geheel nieuw blok samengesteld:
Motorisch:
Cilinder *Malossi MHR Speed 70cc Max JH Tuned*
Uitlaat *JH Home Made Uitlaat (berekent op max tuned speed)*
Krukas *Malossi MHR RHQ Pen 12*
Carburateur *Keihin 28mm PWK met Serienummer (geen OEM)*
Luchtfilter *XSH Air Filter*
Vario *Malossi Overrange 2005*
Koppeling *Malossi MHR Deltaclutch 107mm*
Membraan *Malossi VL14 Membraam*
Primaire Vertanding *Malossi MHR 13/43*
Secundaire Vertanding *Malossi MHR 14/41*
Carters *Twins Tuned Op MHR Speed*
Vertandingsdeksel *Top Performance Nardo*
Poulies *Malossi MHR Overrange 2005*
Koppelingshuis *Malossi MHR Wingbell 107mm*
Halfpoulie *Malossi Overrange 2005 Afgedraaid*
V-snaar *Malossi MHR Overrange 2005*
Spruitstuk *Malossi Recht Spruitstuk Piaggio*
Wig *Kiesler*
Ontsteking *Malossi MHR Binnenrotor Met Eprom*
Lagers *SKF C4 (Lagers & Keeringen Set)*
Oude Hebo Manston 70cc en de Nieuwe MHR Speed 70cc
MHR Speed
Max JH Tuned
Tuned Carters op MHR Speed
Malossi MHR RHQ Krukas
JH Home Made Uitlaat berekent op deze Tuned MHR Speed
Blokje alleen met uitlaat en cilinder
Nieuwe achterveer
Verder onderdelen; Malossi Overange 2005, Malossi Vertanding, Top Performance Nardo, MHR Deltaclutch, MHR Vario, MHR Halfpoulie, Membraam, Carburateur, Spruitstuk en Filter gemonteerd
Frame en wegligging moesten verandert worden:
-Blok + Frame gestraald
-Frame werd Bordeaux Rood Gecoat
-Aerox Velgen Spierwit Gecoat
-Aerox Voorvork
-Pirelli Evo 50 Banden
-Stage 6 Toeren + Temperatuurmeter
-Brembo Remklauwen + Nieuwe Remblokken
-Stalen Remleidingen
-Nieuwe Subframelagers + Wiellagers + Balhoofdlagers
-Stage 6 Chrome Rempotdeksels
-Stage 6 Chrome Remhendels
-Braking Remschijven Voor + Achter
-Nieuwe Top Performance Schokbreker
-M-Stuur + Clamp
-Tomaselli Snelgas
-Pro Grip Handvaten Zwart
Werkplaats; Gereedschap, Bordeaux Rood Gecoat Frame, Aerox Voorvork, Wit Gecoate Aerox velgen en Blokje
Spullen terug van Coater
Gelijk RVS Koelvloeistofslangen gehaald
Bordeaux Rood Gecoat Frame + Aerox Voorvork
Braking Remschijf
M-Stuur, Stage 6 Temperatuur/Toeren Teller, Stage 6 Chrome Rempotdeksels
03-02-2007
Weer verder gegaan aan de scooter vandaag. Wat we vandaag gedaan hebben:
-Naar Tino te Vlissingen voor een Demper
-Voorvork aangepast
-Squish afgesteld
-Ontsteking afgesteld
-Brembo Klauwen gereviseerd, nieuwe remblokken voor + achter
-Achterwiel
-Koelslangen + Waterpompje
-Hele kicktstartdeksel in elkaar gezet (alle onderdelen nieuw)
-Uitlaat eronder
Nieuwe Yasuni uitlaatdemper gehaald
PK's in bedwang houden met zeer goede remmen, dus Brembo Klauwen, nieuwe remblokken en Braking Remschijven alles voor en achter
Uitlaat onder het blok gehangen
In de loop van deze week verwachten we de vooruitstaande clamp voor het stuur binnen te hebben. Dan gaan we weer verder...
Plannen:
-Clamp en Stuur Fixen
-Kaskabel Fixen
-Keihin 28mm Fixen (geen oem)
-Buddy Fixen
-Remleidingen aanleggen + Rempotten + Remdruk Fixen
-Blok aan de gang zetten
-Plannen maken met kapwerk
*Update 21-02-2007*
Vandaag pakketje ontvangen van Euroscooters met het volgende:
-Domino Snelgas
-Stage 6 CNC Remhevels
-Vooruitstaande Clamp + TNT Stuur
-Benzinefilter
-Stage 6 Rempotdeksels Chroom (zijn in nalevering)
Dus gelijk aan de slag gegaan en het volgende gedaan:
-Achterrem aangesloten en op druk
-Remleidingen getrokken
-Remhevels + Stage 6 Deksels op Rempotten gedaan
-Stuur erop gezet
-Snelgas + Carburateur gemonteerd
-Buddy Gefixed (tijdelijk)
-Killswitch gemonteerd en aangesloten
-Stage 6 Toeren/Temperatuurmeter aangesloten
-Radiateur ophanging gefixed en rad erop
We moesten nog even op de voorrem wachten, aangezien de Stage 6 Rempotdeksels van de voorrem nog in nalevering waren en we het sluit systeem voorop het stuur nog miste. Dit komt later nog.
De scooter liep direct na een eerte kick..
Wat te doen deze komende dagen:
-Voorvork bewerken (mooi maken)
-Voorrem fixen
-Kabels wegwerken
-Beginnen met kappen bewerken
-Afstellen blok
-Buddy mooi maken
-Karttankje fixen
*Update 23-02-2007*
Vandaag bezig geweest met afstellen, wat nog niet echt wil vorderen. Zitten wat zaken tegen. Daarnaast buiten nog wat foto's gemaakt met X.X.P Camel Typhoon. Die ook last had van een lekke voetpakking.
Het volgende gebeurde met onze Stage 6 24mm:
-Vlotternaald brak af
-Overloop brak af
-Stationair schroef afgebroken
X.P.P Red Speed Rally & X.P.P Camel Typhoon
Wel redelijk kunnen rijden, maar zeker nog niet perfect. Het is even wachten op een 28mm Keihin Valstroom.
Verder is vandaag besteld een paddock en Karttankje.
Waar we op dit moment mee bezig zijn:
-Kappen Polyesteren
-Afstellen
-Nog aantal onderdelen bestellen
*Update 09-03-2007*
Wezen afstellen met 24mm Stage 6 Carbje. Even filmpje gemaakt staat zeker nog te arm nu (sproeier 110 :S) Stage 6 is ondertussen verkocht, nieuwe Deltaclutch gekocht. Ook komt er een 28mm Kehin (echt met serienummer aan). Verder zijn we druk bezig met de kappen.
X.P.P Rally Run 1
http://video.google.nl/videoplay?docid=-2777057157629703530
*Update 13-03-2007*
Zondag was het stralend weer Ideaal om een kleine meeting te houden met de X.X.P Crew + O.K.P Crew + Verdere Vrienden & Auto's. Zolas gezegd zo gedaan, net buiten het dorp met een graadje of 20 op een afgelegen landweg vlak aan de duinen.
Voornamelijk Gesprint tegen X.P.P Red Speed SR, andere scooters hadden veel problemen (lekkage en niet goed afgesteld).
Leuk middagje geweest. Rally knalde hard met een echte Keihin (geen oem) met sproeier 148. Nog steeds zijn we afstellende, maar het gaat de goede kant op. Binnenkort naar Tino te Vlissingen voor een PK meting en perfecte afstelling.
Verder nog Stage 6 Toeren en Temperatuur meter aangesloten. Rechter rempot wordt op dit moment gelast omdat hier een scheurtje in zat. Kappen zijn in gevordert stadium met materiaal (ruim 100 euro Polyester). Hier volgt later meer over.
Sprintje tegen X.P.P Red Speed SR (links) en natuurlijk onze Rally (rechts)
http://video.google.nl/videoplay?docid=383880534444921271
Voor muziek werd ook gezorgd
http://video.google.nl/videoplay?docid=-8035538696020500448
*Update 29-03-2007*
Vandaag een update over het volgende:
-Kappen
-Keihin 28mm
-Nieuwe getrokken kabels in buisje (massa blokje gemaakt etc.)
-Accu in Buddy
We zijn dit project begonnen met een 24mm Stage 6 Carburateur, deze beviel niet echt. Bij de meeting hadden we de 28mm Kehin (met serienummer, dus de echte) van Pils geleend (X.P.P NRG).
Deze beviel echt zeer goed, daarom hebben we zelf ook een 28mm Kehin met serienummer aangeschaft.
De kappen dan...
Een Rally is een niet echt mooie scooter qua kappen. Eerst nagedacht om kappen van een andere scooter passend te maken, maar dat is niet echt origineel. Toen hebben we besloten om de oude Rally LC Kappenset van mijn broer zijn oude Rally te gaan bewerken.
Dus:
-Kappen helemaal glad Poyesteren
-Alle gaten en dergelijke eruit halen
-Koplampgaten dicht maken'
-Een groot geheel maken
-Nieuwe ophangpunten fixen i.v.m Radiateur
-Delen eruit halen i.v.m Radiateur
-Vormen eruit halen en glad maken
Paar foto's ervan, we zijn nu helemaal in het begin. Maar om even een indruk te geven..
Achterkap Voorheen
Voorkapje Bewerkt
Achterkap gaten dichtmaken
Zijkappen dichtmaken
Koplampgaten dichtmaken
Dichtgemaakte koplampen + Voorkap
Dit is pas het begin, dus de kappen zijn nog lang niet klaar. Ze moeten eerst 100% perfect zijn voordat ze gespoten worden. We gaan rustig verder.
Opmerkingen en dergelijke zijn altijd welkom
Voor volgende keer:
-Nieuwe bestelling doen sproeiers en dergelijke..
-Afspraak gaan maken voor Testbank te Vlissingen/Goes
-Kappen verder gaan
Stay tuned..
Last edited: