Wout snapt er niks meer van

Wout

Streng & rechtvaardig
Ik hoor de laatste tijd bij alles wat ik wil weten over m'n scoot van iedereen wat anders, dus ik vraag voor de laatste keer deze dingen en geloof jullie wel, want die dealers zijn naaiers volgens mij.

Btw, scoot is een Peugeot Zenith, ongebegrensd, gaat nu 75 op de teller

Als jullie mij hiermee zouden willen helpen, wordt dat erg gewaardeerd.
Ik wil dus een 17.5mm carb erin zetten, sommige zeggen dat het uitmaakt de dealer zegt, koop maar een snelle pijp bij mij, carb boeit niks, wie heeft gelijk?

Schijfrem voor:
Als ik een snelle pijp erop zet wil ik voor wel een schijfrem want 80-85km/h met 2 trommelekes vind ik nogal gevaarlijk, dat vinden de meeste ook. Dealer zegt dat er geeneens een schijfrem op past (sloper heeft ook voorschijf op een zenith), en dat met het met goede trommels ook wel kan.

Kunnen jullie me met deze 2 probleempjes helpen, en zeggen hoe het echt zit

thx
 
Advertisement - register to remove this

17.5 carb zal wel helpen

er bestaan 2 soorten zenith/buxy...

de nieuwERE met een schijfrem en de hele oude met trommelrem.

ja kan er een schijf opzetten, maar dan heb je nieuw voorwiel+voorvork nodig...
 
Maar het kan dus niet met trommels? zo'n snelle uitlaat, gezien de veiligheid bedoel ik. En hij is btw uit 1997 en heeft dus 2 trommels

[This message has been edited by Wout (edited 21 June 2001).]
 
biggrin.gif
biggrin.gif
 
lijkt me stug dat een DO niet past op een zenith, weet bijna wel zeker dat het wel moet.
ennuh, echt gevaarlijk is het niet met 2 trommelremmen. heb een amigo gehad die 90 liep en als je remmen goed zijn en je ze goed onderhoud gaat het ook heel goed (ze kunnen ook behoorlijk blokeren) alleen worden ze sneller warm en koelen minder snel af
 
Originally posted by PaNDeMoNi:
alleen worden ze sneller warm en koelen minder snel af

Een schijf wordt echt wel ietsje heter als de buitentrommel in een velg
smile.gif
... Het grote verschil zit in kracht en vooral doseerbaarheid...

Je zult dus inderdaad een compleet andere voorvork + velg moeten monteren op je zenith... Verder weet ik niet waar op de luxe versie het remvloeistofreservoir zit, maar ook deze moet je plaatsen... Als laatste moet je nog een andere remhandle monteren, leuk project dus...

Greetz.
 
Originally posted by Wout:
De dealer vertelt mij dat als ik een 17.5mm carb in me scoot wil dat er alleen een Amal in past, en in de chat wordt gezegd dat een dell orto gewoon past

hoezo confusing...

Kijk ff op www.scootparts.nl of www.j-p-s.nl of er een 17,5 mm Dell'Orto staat (zelf heb ik ff geen tijd
smile.gif
)...

Koop geen Amal, hoor je veel slechte verhalen over (zelf geen ervaring met die dingen) zoals verotte olieaanvoer en slechte aanvoer bij hoge toerentallen...

Met een andere carb. ga je trouwens geen 85 km/u hoor...

Greetz.
 
ik zeg ook niet dat ze heter worden maar dat ze SNELLER warm worden en niet goed koelen. maar of een schijf nu echt nodig is ? als je van plan bent pas 20 meter voor het stoplicht met 80 km/u wilt gaan stoppen wel ja, maar als je normaal rijd is er niet veel aan de hand
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Kijk ff op www.scootparts.nl of www.j-p-s.nl of er een 17,5 mm Dell'Orto staat (zelf heb ik ff geen tijd
smile.gif
)...

Koop geen Amal, hoor je veel slechte verhalen over (zelf geen ervaring met die dingen) zoals verotte olieaanvoer en slechte aanvoer bij hoge toerentallen...

Met een andere carb. ga je trouwens geen 85 km/u hoor...

Greetz.



Ik heb scootparts ff gemaild en wacht op antwoord, en ik verwacht ook niet dat m'n top erg veel hoger komt te liggen, maar dat hij beter wegtrekt
 
Originally posted by PaNDeMoNi:
lijkt me stug dat een DO niet past op een zenith, weet bijna wel zeker dat het wel moet.
ennuh, echt gevaarlijk is het niet met 2 trommelremmen. heb een amigo gehad die 90 liep en als je remmen goed zijn en je ze goed onderhoud gaat het ook heel goed (ze kunnen ook behoorlijk blokeren) alleen worden ze sneller warm en koelen minder snel af

Wanneer leren mensen da nou is: het is Amico en niet Amigo....
Echt bijna iedereen zegt dat verkeerd.

ps, wat voor setup had je dat tie 90 liep, of was het een amico sport?

sorry voor deze offtopic reply trouwens
smile.gif


Greetz,
kakelbont.gif
 
Originally posted by Kakelbont:

ps, wat voor setup had je dat tie 90 liep, of was het een amico sport?

[

Ja die, sportuitvoering gaat natuurlijk sowieso al 50km/h harder
wink.gif



btw: Ik had vroeger een Amico Sportlife die 90 op teller liep (niet snel dus
smile.gif
) Zat alleen een Speed Control en LeoVinci Z alu op. (was toen echt zo'n standaard setupje
wink.gif
)
 
Originally posted by speedfight is the best:
ik weet echt 1000% zeker dat er ook een DO voor peugeot is,die kun je dus ook gewoon kopen,ik denk dat die dealer van jou je gewoon spul aan wil smeren,zoals die snelle pijp bijvoorbeeld

en je hebt ook helemaal gelijk
smile.gif
op pimcastelen.nl zie ik hem staan voor 119,-
Dus dat word ff w88 op salaris, dan dat ding kopen en wat sproeiers zodat ik ff kan gaan kijken waarmee hij het beste loopt
 
Nog zo'n leuk geval van 'Wout snapt er niks meer van'
smile.gif


De dealer vertelt mij dat als ik een 17.5mm carb in me scoot wil dat er alleen een Amal in past, en in de chat wordt gezegd dat een dell orto gewoon past

hoezo confusing...
 
Je lacht erom sloper, maar het is nog waar ook, je hebt de zenith in de basic uitvoering en een de luxe uitvoering. basic heeft schommelarm vering voor, en deluxe heeft een telescoop, de luxe heeft schijfrem en basic trommelrem deluxe koste 3995,- en basic 3295,- buxy heeft altijd een schijf, net zoals de buxy RS en de speedake, voor dan
 
nou is het wel zo dat onder een sportlife een minerelli motor zit en geen appie

ennieweej, mijne heb ook leo z
smile.gif
gaat maar 70 though....
frown.gif

Ach het schijt me ook allemaal nie zoveel dat tie zo langzaam gaat, dalijk me rijbewijs en dan scheur ik in de vaagste rammelbak (bijna) al die scoots voorbij.

bijna, omdat je natuurlijk altijd van die maloten heb die 150 gaan
wink.gif


Greetz,
kakelbont.gif
 
Back
Top