Wordt beetje warm...

Stevie

grmblfffsss
Heb op me nieuwe firefox alle troep die op me kapotte firefox zat overgezet. Dus heb nu op nieuwe firefox:

- Airsal 50 cc alu
- Yasuni R
- Speedcontrol (komt wel andere voor)
- Evo2G
- Mikkuni 12 mm ofzoiets denk ik.
- 94 sproeier

Op de andere scooter zat een dell'orto 12 mm. Die andere scooter trok ook veeeeel harder met dit setupje. Kan dat door de caberateur komen? Dat dell'orto 12 mm wat beter is ofzo?

Naja, ik ga in ieder geval die 12 mm dell er niet opzetten, want het hele soepje wordt namelijk behoorlijk warm. Na 30 minuten rijden, en paar keer stoppen, stond me temperatuurmeter voluit. Niet zo goed natuurlijk. Hoe kan ik dit oplossen? Een veel grotere sproeier & caberateur ofzo????

En welk caberateurtje is het beste voor deze setup? Het draait wel aardig wat toeren...zo'n 10.500 gok ik.
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou eerst je temperatuursensor en je koelsysteem eens nalopen....

Btw, heb je die Mikuni carb. wel afgesteld?
 
ik weet het niet zeker, maar een grotere carburateur helpt toch ook om het zaakje koeler te houden? ik bedoel, met een 21 mm staat het niet zo krap als met een 12...
 
Tuurlijk helpt dat, maar het is maar een 50cc Airsalletje, en nog vloeistofgekoeld ook. Ik geloof nooit dat ie zo snel warm wordt als gevolg van die carburateur....eerder iets met koeling of zo.
 
Originally posted by Arne@Piaggio
Ik zou eerst je temperatuursensor en je koelsysteem eens nalopen....

Btw, heb je die Mikuni carb. wel afgesteld?

Temperatuurmeter is denk ik wel goed. En koelsysteem werkt ook wel. Me temperatuur meter gaf ook pas aan dat alles beetje te warm werd toen ik werd aangehouden werd door een man, die zocht een straat. En toen stond ik even 2 min stationair te draaien....en daarna moest ik veel optrekken en stoppen etc. omdat ik me in eigen woonplaats bevond, waar het maxium snelheid niet zo hoog is ect. Dus dan koelt het ook niet geweldig.

Maar die caberateur heb ik nog niet echt afgestelt. Hij loopt voor geen meter stationair, elektrisch starten wil hij niet meer. En af en toe ploft de uitlaat als ik gas terug neem. Dat laatst zegt volgens mij iets over een te kleine sproeier. Maarja, niet stationair lopen vind ik zo ramp nog niet....en die luchtschroef? Das gewoon std. 1,5 slag open toch?

En zal ik met een grotere caberateur ook harder optrekken? Want die andere caberateur op de kapotte firefox zegmaar was ook niet echt afgestelt. En die trok toch flink op.
 
Originally posted by Arne@Piaggio
Tuurlijk helpt dat, maar het is maar een 50cc Airsalletje, en nog vloeistofgekoeld ook. Ik geloof nooit dat ie zo snel warm wordt als gevolg van die carburateur....eerder iets met koeling of zo.

Inderdaad, het is niet een supercilindertje. Maar kan een grotere caberateur de prestaties niet verbeteren? En is dat dan tergelijke tijd een oplossing voor het snelle warm worden etc?
 
"Koelsysteem werkt wel"

Zit er geen lucht in?
Als je langzaam rijd is het heel normaal dat ie te warm wordt, had ik ook met Tecno.. Als je een tijdje heel sloom rijdt wordt ie gewoon heet..
 
gast, stel gewoon je carb ff af (zet die ouwe er weer op), ontlucht je koelsysteem/vul bij. Je gaat toch niet met een slecht afgestelde carb rijden? je hebt zo een warmloper....
 
Originally posted by Casper
gast, stel gewoon je carb ff af (zet die ouwe er weer op), ontlucht je koelsysteem/vul bij. Je gaat toch niet met een slecht afgestelde carb rijden? je hebt zo een warmloper....

Ja ja, ik rijd er ook niet meer op. Maar uhm, als ik morgen nou een 19 mm ff snel haal....en er op monteer, beetje afstel. Dan kan ik donderdag tenminste naar Jubbega met de scooter....en heb ik kans dat ik me een bv. 19 mm nog iets beter accelereer ofzo???
 
Originally posted by Stevie


Ja ja, ik rijd er ook niet meer op. Maar uhm, als ik morgen nou een 19 mm ff snel haal....en er op monteer, beetje afstel. Dan kan ik donderdag tenminste naar Jubbega met de scooter....en heb ik kans dat ik me een bv. 19 mm nog iets beter accelereer ofzo???

kijk, een 19mm is niet de oplossing, en is NOG moeilijker af te stellen. Als je nou eerst eens kijkt wat het probleem is, want een 12mm kan gewoon voldoen.....
 
DO zijn toch de betere carbs, zeker als origineel....
afstellen moet niet zo moeilijk zijn, wil je trouwens echt sneller optrekken, monteer je gewoon een 17,5mm DO, das wel relaxed :)

en idd koelsysteem nalopen, Heb je de slangen wel weer goed gemonteerd? (dus niet verkeerde slang op verkeerde aansluiting?)
 
ik heb dus net hetzelfde als jij gehad. Scoot wou maar niet stationair lopen. met welke sproeier ik ook probeerde, toen schroefde ik mijn carterboutjes (om het blok te splitsen), iets meer open en toen reed hij wel veeel beter. Dus ofwel zat mijn krukas gespannen, ofwel heb ik iets goeds gedaan met mijn ontsteking door hem eraf en erop te zetten.

cilinder werd nog heel heet en cilinder is paar maal warmgelopen, ik haalde hem eraf en zag krassen daar waar de slotjes waren.
 
Originally posted by Boeie
DO zijn toch de betere carbs, zeker als origineel....
afstellen moet niet zo moeilijk zijn, wil je trouwens echt sneller optrekken, monteer je gewoon een 17,5mm DO, das wel relaxed :)

en idd koelsysteem nalopen, Heb je de slangen wel weer goed gemonteerd? (dus niet verkeerde slang op verkeerde aansluiting?)

Ok, ik haal morgen wel ff andere caberateurtje...denk ik. Heb me 12 mm dellie al klaar liggen voor monteren op nieuwe ff. Maar snel optrekken trekt me ook wel...dus morgen maar ff snel naar schaafsma, want moet met Jubbega allemaal wel rijden...

En met die slangen zit wel goed....heb ik al gecheckt.
 
nog laatste vraagje, is 17,5 de beste voor me setup?
En moet ik dan ook ander spruitstuk halen?
en ik heb std. autochoke....kan ik dan beste weer een autochoke halen, of is handchoke beter?

En met afstellen komt wel goed....gewoon niet te klein sproeiretje derin, en beetje prutsen met de stationair en luchtschroef....
 
op die 17,5 kan je gewoon je auto chocke monteren

BTW als je een 17,5 koopt kan je net zo goed een 19mm nemen (in het vooruitzicht van een 70cc??)
 
Originally posted by JeroenRs50
op die 17,5 kan je gewoon je auto chocke monteren

BTW als je een 17,5 koopt kan je net zo goed een 19mm nemen (in het vooruitzicht van een 70cc??)

Jah, ik was eigenlijk ook van plan om een 19 mm te halen...maar die auto.choke van me 12 mm dell'orto past gewoon op een handchoke 19 mm?
 
Back
Top