Windows Vista

Zelf heb ik nu op mijn pc Vista Ultimate draaien, dat is de hoogste versie. Vanaf de Home Premium (OEM prijs €109,-) zit er Media Center in Vista.

Heb het op 2 pc's geïnstalleerd staan. Éen is een ruim 3 jaar oude celeron 2.6 met 512mb werkgeheugen. Hier draait het opzich goed op mits je bepaalde dingen uit zet.

De andere pc heeft een Core 2 Duo E6600 en 1gb HyperX geheugen, hier is het uiteraard geen probleem voor.
 
die versies die nu te koop zijn
@ 100 euro of iets hoger.. dat zijn upgrade pakkete neem ik aan?
en wat nou als je een illegale xp hebt draaie ? word dat dan een probleem
 
Ik heb een versie van vista via school gekregen en als ik in de BIOS de tijd stil laat staan of verachteruit dan blijft hij geldig.

Klinkt nogal vaag eerlijk gezegd die methode. Ook is het zo dat bij updaten je tijd van de pc kloppend moet zijn.

die versies die nu te koop zijn
@ 100 euro of iets hoger.. dat zijn upgrade pakkete neem ik aan?
en wat nou als je een illegale xp hebt draaie ? word dat dan een probleem

Dat zijn OEM pakketten, mogen officieel alleen bij nieuw samengestelde systemen worden verkocht. Veel bedrijven verkopen ze ook gewoon los, omdat het veel goedkoper is dan retail pakketten.

Dat je XP Illegaal is maakt dan niets meer uit, die moet er toch helemaal af omdat je je schijf moet formatteren voor een nieuwe instal.
 
Ik heb een originele XP Media Center versie, kan ik daar een upgrade voor krijgen naar Vista en wat kost die dan?

Zover mij bekend is, is het alleen mogelijk bij een aangeschafte licentie in de actieperiode. Daarbij krijgt men ook een upgradeformulier.
 
Klinkt nogal vaag eerlijk gezegd die methode. Ook is het zo dat bij updaten je tijd van de pc kloppend moet zijn.



Dat zijn OEM pakketten, mogen officieel alleen bij nieuw samengestelde systemen worden verkocht. Veel bedrijven verkopen ze ook gewoon los, omdat het veel goedkoper is dan retail pakketten.

Dat je XP Illegaal is maakt dan niets meer uit, die moet er toch helemaal af omdat je je schijf moet formatteren voor een nieuwe instal.


dus als ik nu een OEM pakket koop kan ik die XP eraf goie .. ofja dat is noodzakeiljk en kan ik gewoon vista instaleren ?
 
Dat je XP Illegaal is maakt dan niets meer uit, die moet er toch helemaal af omdat je je schijf moet formatteren voor een nieuwe instal.

heb gewoon vista en xp op 2 verschillende partities dus xp hoefde er nie af :)
moest ook wel want had nog geen wireless driver op vista :D
 
Voor de die-hard pc leute;

Ik heb een HP laptop , de HP Pavilion dv8288ea om exact te zijn.
Intel core duo t2400 , 1,83ghz.

Is dit nou zo een 64bit ding of niet? Er zit wel een vista compatible sticker op , maar dan weet ik welke versie ik moet halen. Aangezien ik moet investeren in mijn bedrijf :p
 
Ik koop het niet! ;)

Gebruik nu Mac osX, alles wat vista kan kan osX al 5 jaar zonder de gebruikelijke errors!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QK9-9hxNuvk[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=57pE9Vjq5ew&NR[/youtube]
 
Last edited by a moderator:
Ik zit weer eens op me RC2, ik hoop dat deze lincentie straks ook werkt op de gewone versie.. er stond her en der op het internet dat MS ze actief zou laten..
Hoop het -:-
 
Kan je eigenlijk wel spellen spelen op Vista?? Om een voorbeeld te noemen: Generals, Battlefield 2 ofzo? Spellen die al wat ouder zijn.
 
Back
Top