wiel vastzetten

Jerre2000

Well-Known Member
Heb in een topic gelezen dat als je je velg vastzet(zowel voor als achter) dat de moer(en) in kwestie vanzelf vast komen te zitten
klopt dat?
of ga ik best even langs garagist om die moeren gewoon met luchtdruk te laten vastzetten
thx
 
Advertisement - register to remove this

Ik kan em hier zo langs de dealer rijden.. Dus ik doe het meestal daar, zitten ze gelijk goed vast :) heb het pas nog gehad dat mn achterwiel op een slagje na eraf zou gaan :rolleyes: (dat was met handkracht gedaan)
 
als je het met een luchttol laat doen krijg je hem zeer moeilijk zelf weer eraf. Je kunt beter met een moment 150 Nm aanhouden. Dat moet genoeg zijn. Moment sleutels kun je waarschijnlijk wel even gebruiken bij een garage.
 
Ik gebruik altijd een dopsleutel en dan op die sleutel een buis van een meter lang, en dan kun je hem heel vast aandraaien en met diezelfde sleutel + buis kun je um ook weer redelijk makkelijk losdraaien !
 
Originally posted by Aprillia^sr
Ik gebruik altijd een dopsleutel en dan op die sleutel een buis van een meter lang, en dan kun je hem heel vast aandraaien en met diezelfde sleutel + buis kun je um ook weer redelijk makkelijk losdraaien !

dus me een metalen buis dan ofzow?
en hoe komt het dat die dan vaster komt te zitten eigenlijk?

/edit/ en met een hamer is dat gezond voor de moer? heb zo een keer wiel moeten losmaken omdat het niet anders ging, maar was toch een sloopding dus maakte toen nt veel uit of dat goed of niet goed was, maar bij deze die ik nu heb maakt dat wel uit :)
 
Back
Top