Wie kan mij helpen??

MdV

Well-Known Member
Oké, ik heb dus het volgend probleempje. Het accelereren van m'n scoot is echt gewoon:'( . De koppeling grijpt aan bij +/- 8000 rpm. Kort erna draait hij constant eventjes 10000rpm, en daarna loopt het verder tot 13250prm op top. Ook krijg ik op een gegeven moment een dipje als ik op top zit van ongeveer 13250 rpm naar 12750 rpm.
De afstelling van mijn transmissie is op dit moment: 3x3,3 en 3x3,6 totaal dus 3,45 Gram, rode malossi drukveer en dan de stugste polini 'druk'veertjes ( 2g koppeling).
Ook heb ik op dit moment een samba comp. uitlaat eronder i.p.v m'n team uitlaat en m'n voorontsteking staat op 4,25mm.
Zou het dus gewoonweg aan de uitlaat liggen of aan de afstelling, want het ergste is nog dat een phantom met 17,5mm, DR70 IS-Tuned en yasuni R. me gewoon bijna bijhoud met accelereren . Natuurlijk houd ze me niet bij op top (al schilt het niet veel). Maar dit is toch te gek voor woorden

Wat doe ik dus giganties verkeerd?

groetjes
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by mhr#27
Ik denk dat de rollen nog wel iets lichter mogen.
Een mhr vario zal denk ik ook nog wel helpen.

In haar profile staat dat ze er een heeft. Maar probeer eens te kijken naar je koppelingshuis en v-snaar ofzow en desnoods naar je vertanding.
 
Originally posted by nicolas


In haar profile staat dat ze er een heeft. Maar probeer eens te kijken naar je koppelingshuis en v-snaar ofzow en desnoods naar je vertanding.
Daar staat multivar, geen mhr!
 
Sorry jongens, dit is dus de oude setup ( ik zal hem eens bewerken als ik tijd heb ). Er zit dus nu een compleet overrange in.
 
sja, ik weet dat rood het stugste is voor mina. maar probeer eens een blauwe pia drukveer van malossi.

ik had zo'n soortgelijk probleem. overrange met paarse drukveer malossi. liep goed en constant wel dipje van 800rpm op top maar het verschil met de blauwe drukveer was werkelijk GIGANTISCH. schrikbarend constant nu :)..

enne die DR70 blaascht natuurlijk eh, is nl. m'n ex-cilinder ;)
 
Originally posted by Patrick
sja, ik weet dat rood het stugste is voor mina. maar probeer eens een blauwe pia drukveer van malossi.

Uhm, past een pia veer wel in een mina koppeling? Die pia is toch dikker/groter in diameter dan die van een mina?

Greetzz DAW
 
Ik heb dus nu 3 gr geprobeerd en dat helpt dus ook niet. Tijdens accelereren blijft hij haken bij de 10000 rpm en gaat daarna weer verder. Zou m'n voorontsteking niet te vroeg staan, want wat gebeurd er eigenlijk als je voorontsteking te vroeg staat?

Ennuh patrick, sorry voor mijn Typfout. Ik neem aan dat je weet wat ik bedoel.;)
 
Doe er zwaardere rollen in.
Samba is niet zo hoogtoerig zoals ik vermeld had. Bij de max 11,5 k hou dt het wel op
probeer dus is 4,5 gram
 
Als dat zo is 11.500 rpm , dan is het wel een hele SLECHTE uitlaat ( voor jou setup), dan denk ik zelf dat je het probleem alleen kan oplossen met een andere pijp, dit zou best kunnen verklaren waarom het verschil met die Fhantom en jou zo klein is, je hebt gewoon een "TE MILDE" uitlaat....

Alfonso


Originally posted by JohnB
Doe er zwaardere rollen in.
Samba is niet zo hoogtoerig zoals ik vermeld had. Bij de max 11,5 k hou dt het wel op
probeer dus is 4,5 gram
 
Heb net even 4,3 gr rollen getest (3x4,7 en 3x3,9 dacht ik ) en er is dus zwaar veel koppel bij gekomen. RPM op top is rond de 12250.
Ik kijk morgen wat het verschil is met de phantom, en anders wordt het gewoon weer de team 70 uitlaat eronder.

p.s. wie kan mij vertellen op wat voor toerental ongeveer de team70 uitlaat zijn vermogen afgeeft i.v.m afstellen.
 
Originally posted by Alfonso1
Als dat zo is 11.500 rpm , dan is het wel een hele SLECHTE uitlaat ( voor jou setup), dan denk ik zelf dat je het probleem alleen kan oplossen met een andere pijp, dit zou best kunnen verklaren waarom het verschil met die Fhantom en jou zo klein is, je hebt gewoon een "TE MILDE" uitlaat....

Alfonso



Die Jeffrey heeft ook die Sambo Competition pijp. Die draait zeker 13.000... Was die WWW waarvan Ivo de grafiek op 2stroke poste... Dit lijkt me dus uitgesloten...
 
Originally posted by kimberly
Heb net even 4,3 gr rollen getest (3x4,7 en 3x3,9 dacht ik ) en er is dus zwaar veel koppel bij gekomen. RPM op top is rond de 12250.
Ik kijk morgen wat het verschil is met de phantom, en anders wordt het gewoon weer de team 70 uitlaat eronder.

p.s. wie kan mij vertellen op wat voor toerental ongeveer de team70 uitlaat zijn vermogen afgeeft i.v.m afstellen.

Team uitlaat is zeker die met die kronkel in de bocht? 12.500 ofzo. Is geen snelle uitlaat i.i.g.
 
dat vroeg ik me ook af, behalve dat er bij mijn multivar mhr een ventilvar zat zie ik geen verschil (vriend van mij heeft de 'gewone' multivar)
 
Originally posted by Joor


Die Jeffrey heeft ook die Sambo Competition pijp. Die draait zeker 13.000... Was die WWW waarvan Ivo de grafiek op 2stroke poste... Dit lijkt me dus uitgesloten...

Lijkt me ook niet de pijp eerder een brakke vario afstelling en maybe ook een brakke carb afstelling. Maar ff experimenteren met rollen en drukveren.
 
Originally posted by Joor


Team uitlaat is zeker die met die kronkel in de bocht? 12.500 ofzo. Is geen snelle uitlaat i.i.g.

Ik heb dus die malossi die recht naar ondere loopt en gelijk naar achter ( net als c20 ) en niet eerst naar de zijkant als een blackswan:)
 
de team2000 versie net zoals op piaggio dus?
ik hoop niet die andere MHR pijp, die is zoals Joor al zei nou niet echt geweldig. laagtoerig door de verneukte en dunne bocht.
 
Back
Top