Wheelie filmpje/pictures topic #2

Status
Not open for further replies.
Nou vroeg ik me af... zijn er mensen hier die wel kunnen wheelie'en op een scooter maar NIET op een fiets? Want ik kan dus totaal niet wheelien op een fiets (alleen op snelheid, balanceren lukt niet), en ik wil natuurlijk niet me hele scoot naar de klote helpen... dus is het het beste dat je het eerst op de fiets kan en dan pas op de scoot?

ik heb nog nooit op zow kut fiets kunne weelien....
en kan nu best weelien op me scooter gewoon veel oefenenn dat is alles.

Japserr .. ;)

Stond vanmiddag nog te praten met een kerel van ES en ga net op mn bek met m'n zippie .. gas bleef hangen bij wheelie met knieën op het zadel .. :(

Gelukkig WEL een helm op .. ;)

Dit post ik voor een vriend: Wat vraagjes aan de ervaren stunters. :D

1. Wat is de gemiddelde set-up voor een stuntscooter, want neem aan dat je toch wel een fel cilindertje nodig hebt?

2. Z'n wheelybar handig voor de beginnende stunter?

3. Ik zie jullie allemaal met sliders stunten, is dit gewoon het makkelijkste of kan het ook met een zip.. (als het kan met een zip, zou ik dan mono-arm of double-arm moeten nemen)

4. Hints/Tips om een wheelybar temaken, foto's zouden handig zijn.

Het liefst wil ik een zip gebruiken, maar als jullie me dit afraden. Word het wel een Slider :P

Alvast bedankt,

Rick.

Last edited:
Dit post ik voor een vriend: Wat vraagjes aan de ervaren stunters. :D

1. Wat is de gemiddelde set-up voor een stuntscooter, want neem aan dat je toch wel een fel cilindertje nodig hebt?

2. Z'n wheelybar handig voor de beginnende stunter?

3. Ik zie jullie allemaal met sliders stunten, is dit gewoon het makkelijkste of kan het ook met een zip.. (als het kan met een zip, zou ik dan mono-arm of double-arm moeten nemen)

4. Hints/Tips om een wheelybar temaken, foto's zouden handig zijn.

Het liefst wil ik een zip gebruiken, maar als jullie me dit afraden. Word het wel een Slider :P

Alvast bedankt,

Rick.

Setup maakt geen zak uit, elke scooter is wel omhoog te krijgen. Vooral een zippie of een slider. Verder maakt een iets zwaardere setup het wel iets leuker om te stunten... gewoon omdat je iets gekkere dingen kan doen.

Wheeliebar hoef je niet mee te beginnne, leer eerst maar is normaal zittend wheelien.

Het kan met elke scooter, dus ook met een zip. Ik zou dan wel voor 1 gaan met een dubbele arm nemen... en schijfrem voor... anders worden de stoppies ook nix..

Wheelie bar maken is bij elke scooter weer anders omdat het frame anders loopt... Als je een klein beetje kan nadenken kom je er heus wel uit. Maar soms is dat moeilijk voor mensen :+

klein beetje vermoeiend dit... aangezien het altijd dezelfde mensen (incl ikzelf) die antwoord geven op dezelfde vragen.. zullen we het gewoon negeren ofzo? als mensen stunten echt zo interessant vinden kunnen ze best een pagina of wat terugbladeren voor de info. dit is een film/foto topic!

@ WheeleX: Bedankt voor je info man :) Maar denk toch dat ik dan voor de zip ga met "Normale" voorvork en remschijf voor. Wheelybar wou ik wel meteen op, is altijd handig voor als je toch wat beter word :D Misschien met de tijd een DR70 oid er op om een beetje vaart temaken.

Dus even opzoek naar een zippie en stunten maar :D

mvg, Rick.

Vet stuntfilmpje: [ame="http://www.youtube.com/watch?v=JhTArt8ZoFs&mode=related&search="]YouTube - motor scooter, wheelies, stunt riding, stuntin[/ame]

(Speciaal voor Bounzz11 ;))

[RSC] Wesley ; Hoe focking moeilijk is het nou om ff te bladeren , als je er niks voor wilt doen ga dan niet stunten..

Ik rij zelf overigens ook met Zip Type 3 met dubbele vork + schijfrem voor en DR70 met sito plusjee..

@ StrEet_glOw: Het is toch voor een maat man, hij post dit ik niet ! Dus doe even chill man jeeeezzz... Maar TYP3 = Luchtgekoeld toch ?

Maar gaat het eenbeetje makkelijk met een DR70..

Ik stunte op een zip sp 2000, imo een afrader..

Ten eerste is ie godse klein (super relaxed voor bochtenwerk, maar niet voor stunten), maar ik ben dan ook wel 1,90+. Als je nou een klein mannetje bent kan het te doen zijn :P

Ook vind ik zo'n trommelrem (iig die van mijn ouwe zip) gewoonweg KUT.
Achterrem moet goed en makkelijk te doseren zijn, wat dus met DD stuk beter kan.

Wel een voordeel is datie ernstig licht is!

Van de scooters waar ik mee gestunt heb (SR, aerox, zip, beta ark) vind ik overduidelijk de beta ark het fijnst!!
Je hebt alle ruimte en DD schijven!

Setup maakt geen zak uit, elke scooter is wel omhoog te krijgen. Vooral een zippie of een slider. Verder maakt een iets zwaardere setup het wel iets leuker om te stunten... gewoon omdat je iets gekkere dingen kan doen.

lezen Wesley :+

In het hele topic staat zo'n beetje beschreven wat belangrijk is bij een stunt scoot .........

En verder weet ik et nog zo niet of jij meerdere dingen vraagt op et forum voor "een vriend" van je, maar dit terzijde.

Het is idd een filmpjes/picture topic !!

ontopic maar weer !!

@ StrEet_glOw: Het is toch voor een maat man, hij post dit ik niet ! Dus doe even chill man jeeeezzz... Maar TYP3 = Luchtgekoeld toch ?

Maar gaat het eenbeetje makkelijk met een DR70..

L E Z E N

Zip Type 3 is inderdaad luchtgekoeld..

Maar ik rij met een DR70 + Sito plus en snor-vertanding .. :P Dus trekt als een gek .. Hier kan ik gewoon perfect op stunten en alles doen .. Trommelrem heb ik persoonlijk geen problemen mee, ook al heb ik eerst op een Runner (DD) gestunt..

Maar als je gas blijft hangen met 60 km/h en 2 knieën op het zadel zit je wel ff met een flink aantal schaafwonden .. :(

Heb genoeg info gehad, en als jullie niet geloven dat het voor Rick is (maat) dan post ik als hij een beetje kan wel een filmpie :)

Gast, alsof het ons wat interreseert of het je maat is :)

Of jij had hem die vragen beantwoord, of je had effe het topic kunnen doorlezen, met of zonder hem..

effe ontopic:

GroteFoto=6GQGTQ6U

Easy stuntin is de shit! :love:

Last edited:
Heb genoeg info gehad, en als jullie niet geloven dat het voor Rick is (maat) dan post ik als hij een beetje kan wel een filmpie :)

Interesseert mij ook niet inderdaad, maar snap niet waarom je te bedonderd bent om even iets verder te lezen dan deze pagina..

Maarja, luie mensen moet je ook hebben..;)

waarom moeten jullie nou allemaal zo bot reageren, ok die jongen kan ook wel een paar pagina's terugbladeren voor info en hij had dat idd beter kunnen doen. maar dat snapt hij nadat 1 iemand dat heeft gezegt ook wel. Lijkt wel of jullie het leuk vinden die jongen een beetje te kleineren ofzo.

Het zijn de feiten gast :) Niks aan te kleineren ofzo , dat maak jij er nu van ;) En voeg jij wat aan dit topic toe? Nee, dus plz move on

4kk3fdk.jpg

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back