welke uitlaat = beste op deze cilinder ?

lenno

Koekwaus Racing Team
mensen, ik heb hier dus een x8r met een kapotte nrx liggen. nieuwe nodig dus...
nou zoek ik een uitlaat die het beste past bij de Metra Kit 50cc giet. cilinder die ik heb. als ik het goed heb is dit een vrij hoogtoerige cilinder, en ik moet dan dus ook een passende hoogtoerige uitlaat daarvoor hebben. Welke dus ? ik heb zo'n beetje de keuze uit :
- HRR/Hebo Gara
- Polini Funky
- Power 1 Racing (?)
- Giannelli SPL
- gianelli nrx (toch maar weer?)
- iets van het Metra Kit assortiment
- zijn er nog andere verkrijgbaar die ik nu vergeet ? zeg het maar.

ik moet er dus echt een hebben die zich op deze en andere snelle cilinders goed thuisvoelt, en dat gedoe met de ontsteking boeit me helemaal niks, mocht zoiets voorkomen dan kan het ook wel opgelost worden. dus daar hoeft alvast helemaal GEEN rekening mee te worden gehouden.

alvast bedankt
smile.gif
 
Advertisement - register to remove this

ehm ja bedankt, ik zou heeeeel graag dus een for race willen, maar dat lijstje wat je opnoemt is er net niet voor honda
frown.gif
 

- HRR/Hebo Gara
- Giannelli SPL
- gianelli nrx (toch maar weer?)

dan zou ik toch voor de hebo gaan maar als je een spl er op zet is dat toch weer wat anders en ben je bijna de enige met zo'n uitlaat.

 
Originally posted by sf50_racing:

- HRR/Hebo Gara
- Giannelli SPL
- gianelli nrx (toch maar weer?)

dan zou ik toch voor de hebo gaan maar als je een spl er op zet is dat toch weer wat anders en ben je bijna de enige met zo'n uitlaat.




Het boeit hem niet "er iets anders" op te zetten, hij wil gewoon een goede hoogtoerige uitlaat! Het probleem is alleen dat hij een Honda heeft, waar veel mensen geen ervaring mee hebben...

In principe is een Spl hoogtoerig, maar je weet gewoon niet hoe het uitpakt op een X8R! Hoe zit de uitlaatbocht in elkaar bij die Honda-blokken? Anders leg je verschillende Honda-uitlaten bij elkaar, en kijk je welke een behoorlijk kort expansievat heeft (=veel toeren) in verhouding met de anderen (LET OP; sommige uitlaten worden "kunstmatig" korter gemaakt d.m.v. een schot), let hierbij erop dat het vat niet extreem dik is in verhouding met de anderen...

Misschien is de Funky wel iets?

Greetz.
 
Originally posted by top 70:
Conclusie:Haal gewoon weer een nrx of mk 2
verchroomd{zeer mooi} greetings


Je bedoelt die "nieuwe" Metra Kit Series II?
Wat lijkt me dat een bagger uitlaat, ondanks dat 'ie door de korte bouw hoogtoerig lijkt...

Heeft iemand weleens op de dikte en het slechte verloop van de uitlaatbocht van een MK gelet... de gassen moeten ook terugkomen (tja, expansie) en dan is het niet optimaal om langs 10 van die dikke lasnaden te moeten (hoezo verstoring gasstroom
wink.gif
)...

Een Nr-x zit dat (ook qua kwaliteit) beter in elkaar...

Greetz.
 
ik zat zelf ook een beetje aan de funky te denken, ondanks dat kut rubbertje. daar valt natuurlijk ook wel wat aan te doen, en dan lijkt het me ondanks de herrie toch een fijne uitlaat.

de spl is natuurlijk zeer origineel, maar is echt te duur vind ik. de funky ziet er kwa bouw wel goed uit zegt m'n pa.
 
Funky is een snel door polini inelkaar geflanste uitlaat die moest concurren met de nrx enzo, het is troep, geloof me
 
kom op mensen, er is toch wel iets beters dan de nrx, ik wil zo'n ding dus echt niet meer.

is de funky kwa prestaties slecht of alleen bouwtechnisch enzo ?
 
Hmmmm.......nog geen duidelijk antwoord?!
Waarom zegt iedereen NR-X?????
Dit is een kut uitlaat voor de Honda's! Presteert hetzelfde als de standaard pijp, maar met meer trekracht en een mooiere sound, voor de rest niets!!!

Lennaert: Koop een Hebo Gara of een Metrakit. Deze zullen het beste presteren en het langste meegaan
wink.gif

Poini Funky is best wel een bagger uitlaat.
Power One Racing???
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
(how low can you go uitlaat)
SPL is niet zo mooi vind ik, maar ik weet niet hoe die presteert.
Er is trouwens ook een Top Racing pijp voor de X8R verkrijgbaar, maar verw8 er maar niet het beste van.
Gewoon een Hebo Gara of een Metrakit dus
wink.gif


Ennuh Bart Nrg Mc², de bocht van de X8R loopt ongeveer hetzelfde als die van een Speedfight
wink.gif


Greetz
 
Originally posted by Wouter:
En zo'n Gianelli pro sport 6 dan, hier in de buurt rijdt er zo'n Honda toch best wel aardig mee.

Hehe man naar mijn hart!


------------------
italjet f50 ac, giannelli sport pro 6 , 15% polini drukveer, 6gr rollen, sproeier 60, tp 50 cilinder, skf lagers,
 
okee, en hier is de grote update !!!!!

jullie raden nooooooit wat ik nu voor uitlaat heb : een echte POWER ONE RACING
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
!!! jaja !

okee, het zit zo, ik heb em gekregen van die beste mensen van Creco ! de vertegenwoordiger was zaterdag bij me pa, en hij kon zo'n ding dus wel missen... dus die ging ik dan maar es lekker testen he, want het kost me toch niks.
okee, het eerste wat me opvalt is dat ie echt eigelijk wel ontzettend mooi staat op me x8r !!! echt waar, hij staat heeeel erg schuin omhoog en is verder verdacht gelijk aan de For Race, behalve de beugel en het plaatje "power one racing" dan he. verder valt me gelijk op dat er schotten in zitten (3 laspuntjes) en voor de rest vind ik hem er echt retestrak uitzien, behalve de afwerking
frown.gif

maar das nog maar uiterlijk, en ik ben dan maar es gaan rijden.... nou, het is echt stukken minder dan de nrx helaas, maarja dat was te verwachten he. top is zo'n 10 km minder en het optrekken is ook veel minder.
het geluid is net zo hard als me nrx, enige verschil dat de power1racing dinges een stuk doffer klinkt, naar mijn mening mooier dus.

niet echt een ding dat ik zou kopen dus, maar als je dan toch persee een uitlaat in deze prijsklasse moet hebben, dan kies ik toch voor deze , puur om de looks enzo, en het is toch beter dan een technikotsje enzo denk ik. o ja, weten jullie dat ze die gewoon uit de polini fabriek halen !

update 2 is dat ik van de week zeer waarschijnlijk over een Malossi 70cc giet van een Peugeot zal beschikken ! dat wordt dus ook ff passen enzo, hopen dat dat lukt.

greetz
 
Back
Top