Welke setup voor airsal 70cc vivacity

bliksem-kater

2t strijder
Beste scooterfanaten,

Ik heb een paar weken geleden een volledig staandaard (varioring is wel verwijderd) Peugeot vivacity 2t uit 2005 gekocht met een lekke uitlaat. (6,5gram rolletjes)
Toen ik de uitlaat eraf haalde kwam ik erachter dat er een stukje uit de uitlaat mistte.
Toen keek ik even verder en zag ik dat het stukje van de uitlaat vastgesmolten was aan de cilinder.
Ik heb zelf geprobeerd om het eraf te halen door het te verhitten maar zonder succes.
Nu heb ik zelf geen zin om het blok eraf te halen en te proberen het stukje uitlaat te verwijderen omdat ik toch al van plan was om een 70cc airsal cilinder+zuiger te kopen.
Hier zijn mijn vragen

Vraag 1
Wat moet ik allemaal bij de 70cc airsal cilinder+zuiger halen om toch een beetje snel te gaan zonder al te veel kosten?

Vraag 2
Hoeveel kilometer moet ik de 70cc cilinder inrijden?

Vraag 3
Welke uitlaat is het beste?

Vraag 4
Ik heb twee aparte compartimenten één voor mengsmeerolie en één voor benzine.
Hoeveel mengsmering moet ik in het benzine compartiment doen om een warmloper te voorkomen?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Vraag 1: Sterkere trekveren en evt drukveer. Andere rollen om af te stellen. Natuurlijk grotere sproeier. CDI is niet begrensd op een vivacity.

Vraag 2: 50km is genoeg bij een alu cilinder

Vraag 3: Yasuni R

Vraag 4: Weet je al
 
Een vivacity sneller zien te maken heeft wel meer nodig dan alleen een paar trek en drukveren en een 70cc .
Na bijna 20jaar zal.de krukas wel op zijn dus een nieuwe of in elk geval nieuwe lagers. En andere inlaat want met standaard kom je niet vooruit
 
Ken genoeg mensen die een 70cc monteren op een std krukas met een vivacity, dus het kan wel. Maar het is een kwestie van wachten tot t kapot gaat. Ze zijn idd niet gemaakt voor 70cc + de std krukas zal al veel meegemaakt hebben.
 
Dacht ik al. De 70 die met de standaard kop werkt. Dat is niet zo veel. Wat sneller optrekken, dat is het wel. Eigenlijk niet eens de moeite waard als je het mij vraagt.
Ik ben later ook van plan om een 70cc kop en grotere carb te halen
Post automatically merged:

Vraag 1: Sterkere trekveren en evt drukveer. Andere rollen om af te stellen. Natuurlijk grotere sproeier. CDI is niet begrensd op een vivacity.

Vraag 2: 50km is genoeg bij een alu cilinder

Vraag 3: Yasuni R

Vraag 4: Weet je al
Welke maat sproeier ongv?
 
Back
Top