Welke afstelling voor deze setup

sjaaky55

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een aerox uit 2005. Er zit een standaard 50 cc cilinder onder. Uitlaat is een laser x pro. Voor de rest is alles standaard. Luchtfilter is ontgrenst.
Ik ben op dit moment bezig met afstellen, maar het wil nog niet echt lukken.
Ik heb nu:
- 3,5 gram rolletjes
- Sproeier 75
- Gele drukveer
- Trekveertjes weet ik niet, ik denk standaard (ik ga morgen waarschijnlijk malossi geel eronder zetten.)

Nu het probleem:
Wanneer ik gas geef maakt hij heel veel toeren maar het kost veel moeite om weg te komen. Als hij dan eindelijk met veel moeite en lawaai 20km/uur rijdt dan trekt hij wel snel door naar de 50 km/uur. Dan gaat hij heel langzaam van 50 naar 60 km/u. En daar ligt dan ook de top al... :S Dit kan nooit kloppen met deze setup lijkt mij. Weet iemand wat ik moet aanpassen?
Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

steek die prop in het luchtfilter maar terug.. daar valt niks te ontgrenzen.
die lazer is ook niet de meest stille uitlaat.

Is geen prop. Dat slurfje is gewoon uitgeboord. Dit bedoelde ik met ontgrenst. Volgens mij is dit ook wel algemeen bekend.
Maargoed ga nu 4,5 gram rolletjes properen en gele trekveertjes, hopelijk word het dan beter.
 
als de problemen bij de rolletjes zou zitten dan zal die bij te lichte overtoeren hebben en bij te zware te weinig toeren. dit is wss een carb probleem.

dat mensen denken dat ze de filterprop weghalen dat bij de luchtfilter zit het ding ontgrenzen hoor je spijtig genoeg wel vaker.. maar het helpt helemaal niks! en denk zelfs in jou geval dat je scooter dan veel makkelijker af te stellen valt.
 
ik zou eerst eens de prop weer in het luchtfiilter zetten , luchtstelschroef op 1,5 slag open zetten en gasnaald in het midden , sproeier wat kleiner , rond de 68 waarschijnlijk. (autochoke?)

als je nog een std vario hebt zou ik deze iig vervangen , de std vario wil slecht met een snelle uitlaat en helemaal met een (kloten) uitlaat als Laser X-pro , welke erg gevoelig is. veel lawaai is overigens normaal..

waar heb je de shim liggen ?
 
Back
Top