Welke cilinder voor mijn setup?

Aeroxb12

New Member
Hallo,

Ik heb een Explorer race gt 50. Nu is mijn standaard cilinder toe aan vervanging. Ik wil nu een stapje beter maar niet al te duur. Wel wil ik een 50cc behouden. Mijn setup is:

std krukas
12 mm carb
Variokit van naraku:
- naraku sport vario
- naraku sport kopppeling
- naraku koppelingshuis
Stage 6 pro replica
4 gram rollen
Malossi geel drukveer
Naraku trekveren wit (+1500 rpm)
 
Advertisement - register to remove this

Wat voor blok ligt er onder zo'n scooter? En wat noem jij de volgende stap? Wil je een snellere 50cc "snel" zoals een MHR 50 die onwijs wat toeren draait. Of wat ik zelf zou aanraden een laagtoerige 70cc gietijzer zoals een DR70.
Edit, ik zie nu pas dat je 50cc wil behouden dan zou ik gewoon een standaard cilinder terug monteren veel keuze uit 50cc cilinders is er.niet buiten de MHR race spullen volgens mij
 
Wat voor blok ligt er onder zo'n scooter? En wat noem jij de volgende stap? Wil je een snellere 50cc "snel" zoals een MHR 50 die onwijs wat toeren draait. Of wat ik zelf zou aanraden een laagtoerige 70cc gietijzer zoals een DR70.
Edit, ik zie nu pas dat je 50cc wil behouden dan zou ik gewoon een standaard cilinder terug monteren veel keuze uit 50cc cilinders is er.niet buiten de MHR race spullen volgens mij
Bedankt voor de reactie, ik ben misschien toch over gehaald een 70 cc te nemen. Dr70 idd mooie optie, is deze nog prima te combineren met de stage 6 pro replica en 12 mm carb? Er zit volgens mij een minarelli horizontaal replica onder de dr70 is hier wel voor beschikbaar
 
Last edited:
Minarelli horizontaal bedoel je denk ik?
Dat kan prima inderdaad, je zou voor een 17.5mm carb kunnen gaan en die samen met je DR70 kunnen monteren dan merk je een lekker verschil ten opzichte van nu. Je kan het ook met een 12mm monteren maar dan kun je beter nog ff met de cilinder rijden die er nu op zit en dan ff doorsparen dat je meteen ook de carb kan vervangen. Anders moet je ook alles 2x afstellen, en we hebben dit allemaal gehad dat je alleen geld hebt voor de cilinder en die dan koopt en na een dag of 2 denk je had ik maar meteen de carb gekocht.
 
Zou zelf gewoon simpel voor een DR50 of Top performance Trophy 50cc gaan.

70cc zuipt best wel wat meer. Heeft meer afstelling kennis nodig en je moet rekening houden meer iets meer smering.

Zo`n 50cctje is gewoon plug en play.. Alleen sproeier wat vergroten, geen zorgen hoeven te maken voor meer smering en makkelijker te trouble shooten dan zo`n 70cc.
 
Minarelli horizontaal bedoel je denk ik?
Dat kan prima inderdaad, je zou voor een 17.5mm carb kunnen gaan en die samen met je DR70 kunnen monteren dan merk je een lekker verschil ten opzichte van nu. Je kan het ook met een 12mm monteren maar dan kun je beter nog ff met de cilinder rijden die er nu op zit en dan ff doorsparen dat je meteen ook de carb kan vervangen. Anders moet je ook alles 2x afstellen, en we hebben dit allemaal gehad dat je alleen geld hebt voor de cilinder en die dan koopt en na een dag of 2 denk je had ik maar meteen de carb gekocht.
De cilinder die er nu op zit is echt op. Scooter viel uit en cilinder en zuiger waren heel erg versleten. Heb wel wat ervaring met afstellen en wil toch wat meer top snelheid er uit halen. Denk dat dit niet lukt met een andere 50cc cilinder. Geld voor carb heb ik wel maar ging me idd om nog meer verbruik omdat 70 cc al meer verbruikt. Me oog nu gevallen op dr70 of top performance 70cc.
 
Top performance due plus? Die roze cilinder? Dat is wel leuk spul maar dan moet je wel meer vervangen dan alleen de cilinder. Denk aan krukas krukaslagers uitlaat en carb. Dan heb je wel een lekker vlot scootertje
 
Top performance due plus? Die roze cilinder? Dat is wel leuk spul maar dan moet je wel meer vervangen dan alleen de cilinder. Denk aan krukas krukaslagers uitlaat en carb. Dan heb je wel een lekker vlot scootertje
Zoek helaas een luchtgekoelde heb er nu drie die me leuk lijken:
- top performance 70cc gietijzer lucht gekoeld
- dr70 gietijzer luchtgekoeld
- Malossi sport 70cc luchtgekoeld
Welke lijkt jou het beste bij deze setup
 
Ik kan via een vriend goedkoop aan de malossi sport 70cc komen (wel gewoon nieuw). Zou deze goed gaan met de stage 6 pro replica? En de stnd krukas? Carb doe ik 17.5
De uitlaat werkt lekker op die cilinder een vriend van me had deze combi ook met een 12 mm carb, ging als een speer.

als je het geld over hebt en zin, doe je krukas. Anders zal ik het lekker zo laten. Ik zelf heb nooit een krukas vervangen met een laagtoerige 70cc (ik heb aan minarelli en piaggio scooters gesleuteld). En het is nooit verkeerd gegaan. Ik krijg deze week ook weer een malossi sport 70cc binnen voor mijn Jog r. Gaat ook weer op standaard krukas.
 
Back
Top