welke kop voor power one cilinder

Advertisement - register to remove this

Aidix said:
Wat maken ze na dan?


Krukassen zijn exact het zelfde als die van Polini
Vario's lijken verdacht veel op speedcontrole's
Luchtfilters lijken veel op die van polini ( met name de schuimfilter i.c.m staal )
Uitlaat power 1 lijkt smerig veel op een for race, sterker nog is deze een exacte kopie, maar dan met een verrotte beginbocht en schotten erin.

Verder heb ik het hele assortiment niet gezien, maar zulle wel meer dingen tussen zitten 8P
 
KRUKAS

Polini Krukas:
210_0006_bis_maxi.JPG


P1 krukas:
powerone2.JPG


Enige overeenkomst is dat de vulstukken blauw zijn. De P1 vullers zijn veel groter, de spiebanen eindigen anders, wangen hebben bij P1 nog een rand... het is gewoon een heel andere as, met blauwe vulstukken.


VARIO

Mja elke 16*13 vario lijkt op elkaar. Zijn Metrakit, Betella, Malossi Sport, Doppler S1R en al die andere vario's ook polini imitatie? Nee.
Het materiaal is zodanig anders dat het meer een Doppler lijkt.


UITLAAT
4464poliniforrace.jpg


4411poweroneracing.jpg


Het zijn beide uitlaten met een zilverkleurige demper, een stukje rubber bij de demperflens en een zwarte tuut. Da's alles. De segmenten zijn compleet anders, de polini tuut heeft een bolle voorkant, de klem is anders, de ophanging is anders... Van 10meter af oogt hij misschien als een ForRace, maar daar is alles mee gezegd.


FILTER
Ik weet welke jij bedoelt:
22un77.jpg


Maar zwarte die van polini was een stuk langer. Nu heeft polini alleen nog blauwe. Maar die maakt polini niet zelf, kopen ze gewoon ergens in. Polini is met filters net zo goed 'imitatie'.
 
bert-sr said:
ik ga een nieuwe cilinder kopen welke kop past hier het best bij?
het moet wel een beetje kwaliteit zijn!!
het is een 50 cc power one

http://www.scootparts.nl/cgi-bin/cat.cgi?CMD=DISP&TYPE=P&ID=1061603&TAAL=NL

hoop snel antwoord te krijgen wil snel weer rijden

grzzzz Bert-sr


Iig kan je deze cilinder gewoon met std. kop monteren;)

(-KingAppie-) said:
alu hoef je niet in te rijden. alleen warm draaien.
NiCaSil is een veel hardere substantie als gietyzer,
Gietyzer slijt vele malen sneller als NiCaSil.
Meestal is het advies bij Alu cilinders om ongeveer 200 km rustig aan te doen dus goed warmdraaien/rijden zoals je al had vermeld maar niet teveel op zen mieter geven.

Dit is mij iig verteld.
 
Dat is ook een polini as. Inderdaad lijkt de foto op de polini site niet helemaal op de assen die in de winkel liggen. De 'winkel assen' hebben zwarte vullers en een donkere rand op de wangen.

Maar feit blijft dat de kleur van de P1 as veel lichter is en de vulstukken anders zijn gevormd (veel langer zijn).

Kortom van 2 meter lijkt hij erop maar het is echt een heel andere as.
 
Back
Top