welke scooter voor woon werk?

junnehj

Member
Ik ben op zoek naar een zuinige 4 takt scooter voor woon werk.

Ik rijd al jaren op oude 2 taktjes maar wil iets zuinigers.

Het gaat mij erom dat de scooter betrouwbaar is (zijn ze allemaal met onderhoud in feite). Het is voornamelijk door de stad en ik vind een wat kleinere scooter wel handig omdat het ook veel over het fietspad gaat. Ook niet zon lang ritje, comfort en luxe maakt allemaal niet zo heel veel uit. Ik rijd nu met een oude vivacity 2t en zoiets is prima. Wel ben ik 190cm dus ik moet er wel oppassen. En er moet een helm in de buddy kunnen.

Het zal een jong 2e handse worden en ik wil de scooter graag standaard houden. Is injectie dan een slimme keuze? Natuurlijk wel veel duurder als er iets kapot gaat, maar op een standaard scooter werkt het goed lijkt me?

Ik ben helemaal niet thuis in 4 takt / merken, wat is goed en kost niet teveel qua onderdelen en onderhoud? Is gy6 betrouwbaar of beter voor Piaggio gaan? Want een kisbee lijkt me wel wat.

Advertisement - register to remove this

Geen idee , die ik had was een Brom versie van 2010 ,heb dat ding 8 jaar gehad zonder onkosten op het gebruikelijk onderhoud na .
Malossi Mutivar er in , en andere CDI , dat ding liep 80 GPS ,,, Elke I-Get 80CC reed ik er uit :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: .
Ik had dat ding erbij voor naar de Grote stad / Centrum te gaan zonder gelazer .
Ik kocht dat ding voor 650,00 , heb dat ding 8 jaar gehad , en verkocht voor 500,00 ;)

Een fatsoenlijke begrensde 2 takt is evengoed zuinig.

Ik heb een Yamaha Neos Snor nieuw model 2 takt.
Voorzien van originele uitlaat, loopt 40kmh. Verbruik 1 op 40.

Goed als jij 4 takt wilt rijden dan zou ik een mooie SYM of KYMCO zoeken.

Mijn ervaring met 3 vivacitys de afgelopen jaren is wat anders.