Dan laat je toch gelijk iets bredere Michelin er onder zetten ? standaard banden zijn Waardeloos.wielen zijn beide 12 inch alleen de fiddle heeft smallere banden. Voor de rest ontlopen ze elkaar niet veel
Sym Fiddle II,
Zonder enige twijfel beste benzinescooter van formaat.
Echter is 120 kg + 65 = 185 kg.
De toelaatbare max massa van een scooter is over het algemeen 150 kg.
Hieronder de specs van beide scooters op een rijtje.
Ik vermoed dat de motoren van beide scooters identiek zijn dus het gaat bij deze keuze voornamelijk om, hou je van classiek of sportief.
Sym Orbit III
Jaar : 2022
Garantie : 3 jaar
Gebruik : City & Daily
Motor : 4 takt
Cilinderinhoud : 49.5 cc (Klasse A/B)
Benzinetoevoer : Injectie
Max vermogen : 2.3 Kw
Max vermogen : 3.2 hp
Max snelheid : 45 Km/u
Koeling : Air
Ontsteking : CDI
Start : Elektrisch
Transmissie : CVT
Voorwiel : 120/70-12
Achterwiel : 130/70-12
Voorvering : Telescopisch
Achtervering : Mono
Remmen voor : Disk 190 mm
Remmen achter : Trommel 130 mm
Lengte : 1915 mm
Breedte : 680 mm
Hoogte : 1125 mm
Wielbasis : 1290 mm
Grondvrijheid : 800 mm
Inhoud benzinetank : 5.5 l
Gewicht : 107 Kg Jaar : 2022
Sym Fiddle II
Garantie : 3 jaar
Gebruik : City & Daily
Motor : 4 takt
Cilinderinhoud : 49.5 cc (Klasse A/B)
Benzinetoevoer : Injectie
Max vermogen : 2.3 Kw
Max vermogen : 3.2 hp
Max snelheid : 45 Km/u
Koeling : Air
Ontsteking : CDI
Start : Elektrisch + kick
Transmissie : CVT
Voorwiel : 110/70-12
Achterwiel : 120/70-12
Voorvering : Telescopisch
Achtervering : Mono
Remmen voor : Disk 190 mm
Remmen achter : Trommel 110 mm
Lengte : 1890 mm
Breedte : 695 mm
Hoogte : 1150 mm
Wielbasis : 1320 mm
Grondvrijheid : 800 mm
Inhoud benzinetank : 5.2 l
Gewicht : 95 Kg
Ben persoonlijk geen fan van injectie. Het is veel ingewikkelder en duurder om aan te sleutelen. Het enige voordeel dat het heeft is dat de scooter zuiniger is en minder uitstoot heeft. Wat dan ook weer ten koste van het vermogen gaat.
Ik zou het wel heel erg aanraden om de overbrenging te ontgrenzen, als deze bij injectie tenminste nog begrensd zijn. Of anders te laten vervangen met een ''snellere variateur. Dit moet je wel echt laten doen door de dealer anders vervalt de garantie. De reden hiervan is dat 45 toch net te langzaam is om met het verkeer mee te komen, die 5kmph winst scheelt nog best veel. En vaak is standaard de daadwerkelijke topsnelheid (gps) geeneens 45. Ook rijd je wat zuiniger op die manier, dus over de lange termijn verdien je de aanpassing opnieuw terug
Ik ga morgen kijken voor een 45 km scooter en het oog wilt ook wat
maar ik vind de Orbit misschien wel een stoerdere uitstraling hebben
maar we gaan de scooters eens "live" vergelijken.
Nu nog een 2e vraagje, INJECTIE of niet?
Moet ik dan denken dat de scooter sneller optrekt?
Ik laat de scooter gewoon 45 km laten lopen,
wordt niet opgevoerd.
Geen zin in bekeuringen enz.
Hallo Telefonica2,die 1898 zijn waarschijnlijk de rijklaar maak kosten. Scooter zou dan idd 1649 zijn met de kosten (250 erbij klopt dat).
Daarna kom je nog op de overige kosten van de extra's.
Dan ben je toch met pensioen!Nijmegen vanaf 2028 en juist daar moet ik heen om te werken, toch waarschijnlijk even wachten
Hetzelfde voor mijn Kymco 50i uit 2018.. geen injectie maar ECS.De Orbit 3 van mijn zoon werd ook in de specs aangduid met injectie maar het is in werkelijkheid een Euro4 met elektrisch gestuurde carburateur.
dat hoop ik wel voor je! en dan ben je sowieso 5 jaar verder.. wie weet kan je 'm dan mooi inruilen (omruilregeling?) op een elektrische, die dan hopelijk ook beter is/verder komt op z'n accu dan wat ik nù lees..Dan ben je toch met pensioen!
Dat pensioen staat dan inderdaad voor de deur, hihihi maar mag nog wel een paar jaartjesHetzelfde voor mijn Kymco 50i uit 2018.. geen injectie maar ECS.
volgens fastfuriousscooters.nl: Euro5 met ECS dus geen injectie.
dat hoop ik wel voor je! en dan ben je sowieso 5 jaar verder.. wie weet kan je 'm dan mooi inruilen (omruilregeling?) op een elektrische, die dan hopelijk ook beter is/verder komt op z'n accu dan wat ik nù lees..
kan het gaan proberenals het alleen om de "stank"/rook te doen is, weet ik anders nog wel een tussenoplossing(je màg nog twee jaar door met je Jog R)
mijn scooter is dan een viertakt, maar ik heb ook nog een Tomos tweetakt snorfietsje en heel veel machines (2 buitenboordmotoren, bladblazer, kettingzaag en bosmaaier) op tweetakt draaien.
daar gooi ik geen olie meer in, maar Triboron 2-stroke formula. daarvan heb je maar de helft nodig van wat hij aan olie gebruikt (dus 100:1 voor de meeste brommers, 200:1 voor mijn yamaha buitenboordmotor uit 1996)
Alles loopt hier bij mij prachtig op en daarmee rookt en stinkt het nog minder dan de helft. (ik zou bijna kunnen avonturen om met die Yamaha, mits warm en niet volgas, Amsterdam in te varen)
Is dat een voorstel, of al wettelijk geregeld ?De verkoper zei dat het een "oude" injectie is, met elektrische- EN Kickstarter.
Ik zie dat er nu een scooter verbod komt voor de scooters op benzine in
Nijmegen vanaf 2028 en juist daar moet ik heen om te werken, toch waarschijnlijk even wachten
of een elektrische nemen, maar daar weet ik helemaal niets van.
nee, ze laat 'm gelijk op 53 km/u zetten. staat er.Hoi
Ik weet niet of je hem in de toekomst nog wil opvoeren
Bij een euro 5 is dat weer duurder dan bij een euro 4 een euro3 met weinig km kan ook optie zijn geen gedoe met ingewikkelde software
en dat andere milieu gedoe wat ons word opgedrongen
is er "door". maar nètIs dat een voorstel, of al wettelijk geregeld ?
Dat duurt iig nog 5 jaar.