Welke scooter moet ik halen?

Sab335

New Member
Wil graag mijn eerste scooter halen, heb er niet zoveel verstand van maar ken wel de basis enz. Mijn budget is max 900, misschien 1000. Ik zat te denken aan zip type 3 2t 70cc maar heb vooral mijn twijfels erover, heeft iemand ideeën? En waarom ik wel of niet een type 3tje moet halen?

Advertisement - register to remove this

als je veel met passagier gaat rijden is een 2000 relaxeder, maar dan zou ik persoonlijk eerder voor een fly gaan die is net een maatje groter, heeft veel betere remmen en voorvork dan een zip en 12 inch wielen ipv 10 dus meer comfort, alleen het monteren van een 70cc gaat niet altijd zonder slag of stoot omdat sommige carters een randje hebben waarvoor je of het carter of de cilinder moet aanpassen.

een aprilia sr is ook een leuke optie als je toch liever voor iets meer oldschool wilt gaan, wel een stuk groter en zwaarder dan de zip maar rijden heerlijk, heeft geen last van het randje in het carter zoals de fly wel heeft en is vaak al watergekoeld, maar voor wheelies een iets mindere keuze, net wat je wilt bereiken, wil je hard gaan of wil je echt stunten?

als je veel met passagier gaat rijden is een 2000 relaxeder, maar dan zou ik persoonlijk eerder voor een fly gaan die is net een maatje groter, heeft veel betere remmen en voorvork dan een zip en 12 inch wielen ipv 10 dus meer comfort, alleen het monteren van een 70cc gaat niet altijd zonder slag of stoot omdat sommige carters een randje hebben waarvoor je of het carter of de cilinder moet aanpassen.

een aprilia sr is ook een leuke optie als je toch liever voor iets meer oldschool wilt gaan, wel een stuk groter en zwaarder dan de zip maar rijden heerlijk, heeft geen last van het randje in het carter zoals de fly wel heeft en is vaak al watergekoeld, maar voor wheelies een iets mindere keuze, net wat je wilt bereiken, wil je hard gaan of wil je echt stunten?
Erg bedankt voor je reactie, ik hou van hard gaan

Erg bedankt voor je reactie, ik hou van hard gaan
Hard gaan kan op vrijwel elke scooter, als je niet van stunten houdt raad ik een fly aan dat is een hele leuke scooter om mee te beginnen en ook niet duur dus je houd genoeg geld over voor upgrades (of evt een 125/150cc blok als je echt hard wilt gaan), de fly 150 4t blokken zijn ook mooi snel en redelijk onopvallend mits je de std uitlaat en luchtfilter behoud.

Dit zeg ik vanwege de goede (usd) voorvork, dubbele zuiger remklauw voor (merk je zeker) en de grotere remtrommel achter.

bij 2t opletten dat je een brom versie neemt want de snor heeft en het opstaande randje waar ik het over had en een kortere vertanding, de vertanding van een brom of een dna past er wel gewoon in.

Last edited:
Back