Ik heb wel eens op een Aprillia sr Ditech gereden maar inderdaad dat het een stuk fijner reed dan ik gewend ben met carb.Een schakelbrommer gaat in het algemeen vaker kapot en heeft meer onderhoud nodig. Dit moet je alleen willen rijden als je puur wilt schakelen en al een beetje dat 'motor' gevoel wilt etc. Voor dagelijks vervoer zou ik het echt niet aanraden.
Wat ik wel zou aanraden, is een injectie scooter. Gezien deze vrijwel nooit kapot gaan (als je een fatsoenlijke koopt) en nauwelijks benzine zuipen zijn het de perfecte scooters voor dagelijks gebruik (ik heb zelf een injectie Yamaha Neos gehad en Vespa). Mensen kunnen zeggen wat ze willen over injectie scooters, dat ze kut zijn en nauwelijks op te voeren, maar hebben er zelf 90% van de keren niet op gereden.
Dat klopt, veel dealers begonnen er niet eens aan en in het begin faalde het aan alle kanten.Aprillia sr Ditech... je moest er verstand van hebben .. Vele Scooter Dealers hadden er geen kaas van gegeten , en begonnen er niet eens aan als er problemen mee waren ... je ziet ze bijna nooit meer .
G aje echt voor zuinigheid ... neem dan een I-Get , maar ga niet lopen piepen dat daT DING NIET MEE KAN KOMEN IN HET VERKEER .
Dan maar wat meer verbruik , ga dan voor een Euro 2 / 3 , wat wat makkelijker aan te passen om goed mee te komen .
Ik heb jaren een Speedfight 3 4-takt uit 2011 gehad , liep 78 GPS , dat ding vorig jaar Mei verkocht , dat ding rijd nog als een Trein met Nul onkosten / problemen.
die Agility 12" E4 (dellorto ECS carb, geen injectie, met nu 25K km van mij staat soms zomaar twee of drie weken stil, start dan nog net niet als ik naar het knopje "wijs" (dan moet ie 5 seconden tornen) bij 1-wekelijks gebruik springt ie aan als ik de hoes er af pak, bij wijze van spreken.Zeker als je deze elke dag gebruikt starten ze prima. Staat ie wel eens een week of 2 stil (of langer) neem dan een injectie.
Aprillia sr Ditech... je moest er verstand van hebben .. Vele Scooter Dealers hadden er geen kaas van gegeten , en begonnen er niet eens aan als er problemen mee waren ... je ziet ze bijna nooit meer .
G aje echt voor zuinigheid ... neem dan een I-Get , maar ga niet lopen piepen dat daT DING NIET MEE KAN KOMEN IN HET VERKEER .
Dan maar wat meer verbruik , ga dan voor een Euro 2 / 3 , wat wat makkelijker aan te passen om goed mee te komen .
Ik heb jaren een Speedfight 3 4-takt uit 2011 gehad , liep 78 GPS , dat ding vorig jaar Mei verkocht , dat ding rijd nog als een Trein met Nul onkosten / problemen.
heb je hier zelf ervaring mee? en wat gaat er dan vaker kapot/behoeft er meer onderhoud dan bij een scooter?Een schakelbrommer gaat in het algemeen vaker kapot en heeft meer onderhoud nodig.
Met 2 takt schakelbrommers wel, heb vrijwel elk model gehad. Deze vergen over het algemeen meer onderhoud en gaan sneller kapot dan een normale 4 takt scooter (mits deze fatsoenlijk is). Denk aan de bakolie, koppeling, zuiger(veren) om de zoveel kilometer etc. Vrijwel alle 4 takt schakelbrommers zijn Chinese troep, waar ik zelf niet aan zou beginnen. Voor dagelijks vervoer is het gewoon echt niet handig. Maar zo heb je dus verschillende schakelbrommers. 2 takt, 4 takt, semi automaat etc. Ik heb het over 2 takt handmatig (derbi, rieju, beta, yamaha etc.).heb je hier zelf ervaring mee?
serieus? dat knaken ding..Peugeot rapido misschien?
geloof me (heb ook motor gereden) hoe harder hoe kouder!Ik ga ervan uit dat het 30km heen en 30km terug is. Ik rijd dagelijks 13km heen en terug. Dit is net te doen in de winter, 30 km is in de winter echt te ver zeker als je 49km uur op een iGet (noem maar wat) gaat rijden.