Welke scooter 2takt?

okeanon

New Member
Beste Forum,
Ik heb nu een zip 4takt als daily en heb leren sleutelen op deze scooter
Daarom wil ik nu er graag een 2takt bij, graag een 70cc maar ik hoop niet al te veel uit te geven, ongeveer 600. Welke scooter zouden jullie mij aanraden die wel vrij hard gaat maar nog enigszins onderhoudsvriendelijk is?

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Alle 2 takt scooters zijn wel redelijk onderhoudsvriendelijk wat dat betreft, maar als je wil opvoeren en fijn wil sleutelen dan zou ik hoe dan ook voor een scooter met een Piaggio of een Minarelli blok gaan. Kwa opvoer onderdelen meeste voor te krijgen en ook de snelste scooters, persoonlijk zou ik kiezen voor een Piaggio blok.
 
Beste Forum,
Ik heb nu een zip 4takt als daily en heb leren sleutelen op deze scooter
Daarom wil ik nu er graag een 2takt bij, graag een 70cc maar ik hoop niet al te veel uit te geven, ongeveer 600. Welke scooter zouden jullie mij aanraden die wel vrij hard gaat maar nog enigszins onderhoudsvriendelijk is?

Alvast bedankt
Een 70cc voor rond de 600 euro ga je niet echt iets onderhoudsvriendelijk voor terug krijgen (denk ik). Zal vast wel een echte beun scooter zijn voor die prijs (vanaf 900 euro eigenlijk al).

Ik zal gewoon een aerox 2t halen ofzo. Mooie dingetjes. Of een vivacity (meestal wel goedkoop).
 
Bedankt voor het antwoord, ik heb gezien dat de meeste Piaggio blok scooters nogal hoog in de prijs oplopen, welke Minarelli horizontaal scooters zou je aanraden?
Klopt, maar voor 600 euro moet je wel heel veel geluk hebben wil je iets goeds kopen. Al heb ik zelf veel geluk gehad met een Runner RST voor 750 euro met 3000km (alles was nog origineel). Ik heb zelf een tijdje een Neos gehad, die is goed te doen. En het beste is er 1 te kopen van een ouder iemand ofzo die er zelf niet aan geprutst heeft.
 
Last edited:
Voor die prijs is er wel ergens een Minarelli horizontaal scooter te vinden ,
of desnoods een keeway waar je zelf een Minarelli blok onder monteert ( wat zowat plug and play past op wat ringen na bij de ophanging ).

Zoals deze Keeway matrix waar een Minarelli blok onder past:
Als je dan een Yamaha Jog achterwiel er in zet valt het niet op aangezien die hetzelfde er uit ziet als de voorvelg.
keeway.png
 
Last edited:
Meeste tweetakt is oud, versleuteld en veel te duur.

Ik zou er niet vanuit gaan dat je voor 600 euro een goede, onderhoudsarme en snelle tweetakt koopt.
 
Voor zes barkie moet je een originele onverprutste 2t AC kopen. Vervolgens houd je nog eens vier barkie opzij om hem wat op te voeren. Denk aan simpele 70 giet, D'o 17.5mm, krukas en lagers, knappe vario, sito plus.
 
Back
Top