Welke reflectoren, lichten etc. zijn verplicht op een bromfiets?

Status
Not open for further replies.

DME3

zeg maar Dimitri
Ik vroeg me nou eens af wat een bromfiets in België allemaal moet hebben van verplichten onderdelen? Daarmee bedoel ik lichten, richtingaanwijzers, reflectoren........
 
Advertisement - register to remove this

In NL > Achterlicht+Koplamp.

that's it geloof ik. richting aangeven kan ook met je armen zoals op de fiets :)
 
Originally posted by aerox terror
idd... reflectoren en knipperlichten zijn niet verplicht d8 ik:)
achterop moet een rooie refelctor zitten, knipperlichten dat hangt van gemeente af of ze dat verplicht vinden.
 
Originally posted by borgdaville
achterop moet een rooie refelctor zitten, knipperlichten dat hangt van gemeente af of ze dat verplicht vinden.

weet je dat cker of die knipperlichten... volgens mij zijn die gewoon niet verplicht!
 
Knipperlichten zijn niet verplicht, maar als je ze hebt moeten ze het wel doen :) Typies Nederland, als je ze eraf sloopt geen boete,is er een kapot wel kans op boete 8P
 
die van mij doen het wel alleen heb het knopje niet aangesloten zullen ze me hier nog op beboete alleen de aarzen zeker 8P
 
ik bevestig t ook ff.. knipperlichten zijn niet verplicht!

dat een reflector verplicht was wist ik trouwens ook niet..
 
Originally posted by aerox terror
weet je dat cker of die knipperlichten... volgens mij zijn die gewoon niet verplicht!
jah dat is zo, mer als je ze hebt moeten ze werken. anders 35 euro boete ofzow
 
nee, blauw mag wel, alles mag.... als ze maar oranje uitstralen... als ze wit uit stralen mag dat volgens mij ook niet.
 
Originally posted by aerox terror
nee, blauw mag wel, alles mag.... als ze maar oranje uitstralen... als ze wit uit stralen mag dat volgens mij ook niet.
die van mij doen het helemaal niet, ik steek me hand wel uit haha.
Meer een vriend van is 2 weken terug aangehouden met roller. Alles werd gecontroleerd. Hij kreeg boete voor geen rode achterreflector en eentje omdat de knipperlichten het niet deden.
 
volgensm ij mag dat dus niet om dat je ook gewoon je hand mag uitsteken...
kijk op de pizzabrommers die wij hebben zitten helemal geen knipperlichten :p dus wat zeggen ze dan.........?
 
Originally posted by aerox terror
volgensm ij mag dat dus niet om dat je ook gewoon je hand mag uitsteken...
kijk op de pizzabrommers die wij hebben zitten helemal geen knipperlichten :p dus wat zeggen ze dan.........?
wat d8 je van vespa, citta's etc die hebben er ook geen knipperlichten op. Mer in maastricht vind de politie als je ze hebt, moeten ze het doen.
 
Originally posted by borgdaville
Mer in maastricht vind de politie als je ze hebt, moeten ze het doen.

:|:|:|
Wat een lui daar zeg....
Als je handen hebt, moeten die het ook doen, dus die kan je ook gebruiken.... maja maak dat maar eens wijs aan die smurfjes!
 
Dat is de grote regel hoor...
Is overal: Knipperlichten zijn niet verplicht, maar als ze op je scooter/brommer zitten moeten ze werken. De glaasjes moeten wit of oranje zijn, geen blauw omdat het licht dan altijd een afwijkende kleur krijgt.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top