Toerental begrenzer Welke??

Originally posted by ricardo_sf
Ik had eerst die begrenzer, was echt niet veel hoor, en paar keer bij rollenbanken had politie koptelefoonpluggen bij, en zo'n boekje van alle scooters, waar de meeste 'verstopplekken' zitten.
En hebben ze 'm dan ook gevonden? want daar gaat 't om...:p Zijn volgens mij genoeg plaatsen waar 'tie goed te verstoppen is...
 
wat is nu het beste! ik twijfel zelf tussen die van pinasco en begrenzer.nl.... en ik wil mn ontsteking niet naar braat. het gaat om een gilera dna.... als iemand ervaring heeft plz tell me! bedankt.. (sorry voor offtoppik)
 
OF je kunt natuurlijk zelf ene maken, is niet zoveel werk en scheelt je een hoop geld, hebt alleen schakelaar nodig, lange draad en een condensator..
handleiding voor zo ene staat denk ik wel in How-To's of anders op scooter-freaks..

Greetz,
Gavin!
 
Die van begrenzer.nl mensen. Ik za uitleggen waarom.
Politie verzwijgt het maar het is wel even goed om te weten dat een begrenzer illegaal is. Maar zij moeten wel kunnen bewijzen dat jij op het moment van controlle in staat was die begrenzer aan te zetten.

Dus je komt aan bij rollerbank en je gooit die plug weg.
Dus zij kunnen niks bewijzen. Of ze de begrenzer dan mogen verwijderen en alsnog een juiste rollerbank meting mogen afnemen weet ik niet, maar ze mogen ieder geval geen boete geven voor begrenzer. :D
 
dat is zeer mooie informatie :) beter die van begrenzer.nl dan, is iets minder kostbaar dan je afstandbediening weggooien ;)
 
jahh haha inderdaad. Plugje is 1 a 2 euro of gewoon afknippen van oude hoofdtelefoon.

Enne hij sloopt je ontsteking echt niet. Heeft met wisselstroom te maken. Je scooter heeft wisselstroom en andere begrenzers sturen verkeerde stroom terug ofzo waardoor hij kortsluiting kan maken.

Weet het zelf ook niet precies maar die gozer van begrenzer.nl heeft er wel verstand van.
 
heb dus ook zo'n begrenzer besteld , en gekregen, hellaas liep hij zo'n 20 km harder als opgegeven snelheid, dus teruggestuurd met briefje en een mailtje gestuurd, is nu een week geleden, alleen nog steeds geen reactie er op , maar ok, dat plugje met die elko kunnen we zelf ook wel in elkaar zetten.
 
zelf bouwen is geen enkel probleem, alleen vind ik het een beetje te ver gaan om hier een schema op te zetten, en zo een ander zijn handel te verpesten.
maar ik hoop dat hij snel contact opneemt, anders bouw ik hem dus zelf.
 
kheb eentje met afstandbediening van pinasco op mn rs.
maar in het begin ben ik dr mee aangehouden: ik vol goeie moed die rollenbank op , maar de uitslag werd alleen niet geloofd door meneer de agent. door een begrenzer gaat ie namelijk heel erg stotteren en raar lopen bij een bepaald toerental. ik had em op 7500 rpm staan en dat werd nog steeds niet geloofd waarna ze em hebben meegenomen voor technisch onderzoek. ik had em verstopt onder het luchtfilter maar ze hebben em wel gevonden.

daarna heb ik het weer geprobeerd met eenzelfde begrenser en had em nu ingesteld op 9000 rpm en dan zou ie op de teller 80 lopen
maar ook dit werd niet geloofd en toen heb ik em daar bij de wouten eraf gehaald zodat ik iig mn rs weer mee mocht nemen.

mijn tip is: koop geen begrenzer maar zoek een andere manier om een te knijpen als je bij de wouten staat.
Paar vroegere ideetjes van mij: stelschroef aan je gashandle maken die je dicht kan draaien zodat je gas nog maar half open kan//////// bij mn rs dan: de achterrem aandraaien zodat ie er al op staat als je nog nix intrapt////////////// choke erop zetten scheelt meestal ook wel een kw'tje of 0.2////////// dis een linke maar als je cker weet dat ze staan te controleren en als je er toch langs moet: je bandenspanning erg omlaag brengen waardoor ie meer wrijving heeft op een rollenbanlk en daardoor minder aangeeft

gewoon een paar tips, maar als ik mn geld opnieuw zou mogen uitgeven dan zou er geen begrenzer meer van gekocht worden omdat de meeste juten het altijd merken omdat ie begint te stotteren als een puch die misvormd is afgesteld
 
idd, begrenzers is nutteloos in deze tijd, hem knijpen op speling op je gashendel, of een verwijderbare / toepasbare prop oid die uitlaatgassen tegen houd gaat beter werken iig.
 
Ik had gevraagd aan begrenzer.nl of je hem aan kon laten staan je begrenzer voor altijd, zijden ze ''ja alleen de uitlaat word dan wat warmer zodat je verf los kan gaan laten, maar je onstekein e.d. gaan er neit van kapot''
 
LMFAO wat is dat voor BS, je uitlaat word warmer :S wtf... die bal lult echt dik.... hij zit achter zijn peeceetje iedereen uit te lachen die zon begrenzer aanschaft ik zweer het :D. Het is zeker wel schadelijk voor je onsteking, maar wie gaat er dan ook met begrenzer aan constant rijden :S !. alleen op de rbank gebruiken, desnoods als je die plug hebt weg gegooid, ff hele stuk naar huis lopen. boeiend alles beter dan 2kw hebben ( wat je al snel heb ).
 
die van begrenzer.nl is NIET schadelijk voor je ontsteking! dit komt omdat hij niet poolgericht is. ( geen draad naar de min dus) alleen 2 draadjes die je aansluit op je cdi. En dan van je warmere uitlaat lijkt me idd behoorlijke bs!
 
ik denk dat Modkid bedoelt dat als je CONSTANT met de begrenzer rijdt dat het dan zeker wel schadelijk is voor je ontsteking (is ook zo).
 
Back
Top