Welke cilinder? KRD/mk pro race?

Status
Not open for further replies.
Originally posted by ApriliaFreak
hoe zit het met de athena vlinder dan?
hoe is de kwaliteid/afwerking/timing?

mischien dat dat nog wat is

Echt een mooie cilinder... Vlinderpoort, Manston-zuiger, en snelle timing...

Paar voorbeelden;

Piaggio L.C. + Athena [untuned] + Yas R + 19mm; 13,x pk
Piaggio L.C. + Athena [untuned!] + Yas C16 + 19mm; 16 pk!

Probeer dat maar eens met een Team...
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Echt een mooie cilinder... Vlinderpoort, Manston-zuiger, en snelle timing...

Paar voorbeelden;

Piaggio L.C. + Athena [untuned] + Yas R + 19mm; 13,x pk
Piaggio L.C. + Athena [untuned!] + Yas C16 + 19mm; 16 pk!

Probeer dat maar eens met een Team...
hmm nu maak je me toch aan het twijvelen:D
weet je mischien waar ik die cilinder op internet kan bestellen
en wat de prijs ongveer is?
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Echt een mooie cilinder... Vlinderpoort, Manston-zuiger, en
wat krijg jij toch van athena..
Jij smeert iedereen athena aan :D
Maar athena vlinder = Hebo NG toch..
Maar ook zelfde kwalitiet wand enzo?
 
Nee, is geen NG... Het is een kopie van de oude R1-cilinder, in een Athena-doosje... Snelle timing, gesmede zuiger, vaste verbrandingskamer... Verder krijg ik nix van Athena, maar probeer mensen op het goede spoor te helpen :)

Waar je hem op i-net moet bestellen weet ik niet... Ik weet zo ook ff niet wat hij kost... Ze hebben hem zeker bij Twins [040-284 55 35]...
 
Op pia loopt ie dus lekker:)
Iemand wat ervaring d'rmeej op mina?
Die dingen hebben ze btw @ easyparts....2 verschillende, de gewone en de 'racing'
 
en toch denk ik niet dat een Team onderdoet voor een athena. Weet van Bas (Freezer) dat het lekker loopt en die scores die je daar noemt Bart zouden zeker weten met een team ook behaald kunnen worden. Maar daar verschillen we mischien van mening dan :)
 
athena is een mooie cilinder vind ik en je krijgt ook waar voor je geld.
standaard istie verbluffend snel ben ik al tot de conclusie gekomen.
echter heb ik de voorkeur voor een team of evo cilinder ivm poortvormen.

die waardes die bart noemt zijn zeker ook te behalen met andere cilinders schat ik in...en ik meen dat een std evo toch nog wel wat sneller is.
 
Athena vlinder heeft toch geen Manston zuiger? Slotje zit toch op een andere plaats, omdat Manston 2 boostpoorten heeft, en Athena maar 1?
(even om ervoor te zorgen dat mensen geen Manston zuiger in een Athena gaan proppen en denken dat het direct goed loopt)

Beide zijn wel flat.
 
Hans; ik bedoel dat het hetzelfde type zuiger is [Flat, gesmeed]... Van dat slotje zou weleens kunnen kloppen...
 
Mensen zwetsen weer over dingen die ze niet weten.

Pro Race 2 Heeft een perfecte afwerking en is iets normaler getimed dan het 1e model. Ook heeft deze cilinder een losse verbrandingskamer die 2mm in de cilinder valt. Presteerd prima op straat en zal op mina icm de Pro Race pijp prima rijden.

De KRD die RobS heeft is fabrieks bijgewerkt en heeft een vrij brute timing. Alleen heeft de cilinder een vaste verbrandingskamer. Doordat ie fabrieks-tuned is heeft is ook een zeer goede afwerking. Helaas zijn het allemaal kudde-dieren in de scooterwereld aan het worden en is zover ik weet hij de enige met die cilinder.


Dus mensen gedraag je als een schaap en koop lekker allemaal hetzelfde
(ik praat alleen over de mina cilinders , pia begin ik niet aan)
 
ik heb vrijdag bij jps zowel de pro race 1 als 2 in mn handen gehad en ik vond ze beiden toch niet geweldig afgewerkt.
wat wel een leuk feitje is van de pro race 2, is dat hij onder de uitlaatpoort door koelt, a la speed.
 
Originally posted by b0em
en toch denk ik niet dat een Team onderdoet voor een athena. Weet van Bas (Freezer) dat het lekker loopt en die scores die je daar noemt Bart zouden zeker weten met een team ook behaald kunnen worden. Maar daar verschillen we mischien van mening dan :)
Daar is Bas met ze untuned team toch al dik overheen gegaan of niet?
 
Jups, denk dat er zelfs nog wat meer uit te persen is. Maybe als de team2000 eens komt Bas? :)

Was Tino ook niet bezig met Team op de sr van Xander die erg goed liep..
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Echt een mooie cilinder... Vlinderpoort, Manston-zuiger, en snelle timing...

Paar voorbeelden;

Piaggio L.C. + Athena [untuned] + Yas R + 19mm; 13,x pk
Piaggio L.C. + Athena [untuned!] + Yas C16 + 19mm; 16 pk!

Probeer dat maar eens met een Team...

17pk met team untuned

Kweenie wat het prijsverschil is? maar een team is ook zeker vetter te tunen dan athena (20pk)
 
Originally posted by Freezer
17pk met team untuned

Kweenie wat het prijsverschil is? maar een team is ook zeker vetter te tunen dan athena (20pk)

Verschil zit rond 40euro..

Argumenten waarom een Team vetter zou moeten scoren(untuned/tuned) Freez?

Wat was de rest van de setup eigenlijk Bart? Ik bedoel de setup met C16 + Athena untuned die 16pk scoorde..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top