Welke cilinder is het snelst op een am6 blok?

worteltje

New Member
Goedendag!

Ik heb een vraagje over de verschillende cilinders die beschikbaar zijn voor am6. Ik heb een een paar op het oog maar weet niet welke (naast de prijs) het snelste is. hoe hoger de prijs hoe beter van kwaliteit lijkt mij maar dit zal niet altijd waar zijn.

Vandaar mijn vraag... welke van deze cilinders is standaard het snelst en welke heeft de meeste potentie (door bijvoorbeeld tunen) ?

- 2WIN Cilinder ripper 95cc
- TopPerformance 86cc
- Stage 6 Streetrace 86/88cc
- Malossi MHR Team 80cc
- Italkit 94cc
- Metrakit ProRace 4 77cc

Het word een zondags brommer waar zo af en toe flink mee geracet word, ook hebben sommige een complete kit met krukas en al, qua prijs ook wel aantrekkelijk...
mochten er nog andere cilinders zijn die er niet tussen staan (niet overdreven duur) hoor ik dit graag !
 
Advertisement - register to remove this

Goedemorgen, ik hoop je een klein beetje te kunnen helpen aangezien ik weet hoe lastig het is om goede recente informatie te vinden voor huidige am6 cilinders.
Om maaret de deur in huis te vallen kan je de stage6 streetrace, metrakit pro race en mhr team80 vast schrappen. De stage6 is echt een laagtoerige straat cilinder en is niet wat je zoekt. de big racing versie zou kunnen maar is vrij piekerig net als de Metrakit pro race wat op straat niet fantastisch rijdt ivm weinig power op wat lagere toeren.
De MHR team80 is veel te tam , sowieso zijn de malossi cilinders op am6 onderling te weinig verschillend en niet te vergelijken met de cilinders van andere blokken.
De Top performance 86cc kit is kwa prijs kwlaiteit verhouding een super cilinder, en je hoeft nauwelijks aanpassingen te doen ( geen frezen/kotteren aan je blok) om hem passend te krijgen. Van de 3 overgebleven cilinders is dit wel de minst snelle kit, maar ook niet erg duur.
De 2win Ripper is een cilinder waar ik zelf ook lang over heb getwijfeld en misschien zo uit de doos de snelste uit jouw rijtje, alleen wel vrij hoogtoerig ook.
Zelf heb ik een paar weken geleden de Italkit 94cc besteld ( helaas nog niet binnen ), omdat de kwaliteit van italkit super goed is en imdat deze cilinder erg veel koppel heeft over een breed toerengebied wat op straat heel fijn rijd. Nadeel is dat hij nergens op voorraad is, maar Jos Dijkman zou hem op vrij korte termijn kunnen leveren begreep ik nadat ik hem bij Goose racing had besteld
Kwa uitlaat kan je veel kanten op , voor beste prestaties kan je een KRM 80/90 of 90/100 uitlaat , 2win ARD v2 oid overwegen. Ik zelf heb gekozen voor een bovenlangs uitlaat ( Stage6 80/90 )omdat ik dit mooier vind staan op mijn brommer ( HM Vent Derapage RR) , al is het wel een gok want ik kan niets vinden kwa prestaties maar heb gewoon vertrouwen in het merk.
De setup er omheen is puur persoonlijke smaak denk ik maar meestal word er een MVT dd ontsteking, 28 tm 34mm carb, vforce membraan etc gebruikt.
Hopelijk heb je er iets aan ,en anders misschien anderen die zoeken naar soortgelijke informatie!
Succes met bouwen in ieder geval en laat je bevindingen maar weten als het in elkaar zit
 
Back
Top