Welke aanpassingen 4 for 70cc-power?

Robbert

Well-Known Member
Dag mensen,

Al een tijdje rijd ik al rond met een Benelli 491 AC (Mina.-horizontaal) met een 70cc laagtoerige polini cilinder. Verder heb ik een nrx (fout I know) en een 2g-koppeling. Ook m`n carb is nog standaard. Nu trekt hij wel aardig alleen de top is eigelijk te langzaam (naar mijn mening: misschien net 80). Ook pakt hij slecht na hernemingen en duurt het erg lang voordat hij eigelijk hard gaat...

Wat moet ik aanpassen om de top hoger te krijgen en het doortrekken te bevorderen? Ik zat zelf te denken aan een Nardo/Shot en een andere vario, maar zou ik dan ook een grotere carb moeten nemen? (17,5 of 19 meteen?) Ook denk ik dat een andere krukas dan moet gaan nemen, een yamashi of een top-performance?

Alle reacties zijn welkom,

Alvast bedankt
Robbert
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Robbert:
Ok dan..

Nu zit ik alleen nog te twijfelen tussen de Yasuni R (best wel orgineel maar ook goed?) of de Nardo (die het bruut schijnt te doen op alle Minarellis) dus daarover moet ik nog ff denken...

wel bedankt allen

Ja de Yasuni R is vetter dan die Nardo..


------------------
Aerox 2000 - Hebo 70cc Racing2,Yamashi krukas(12mm pen),21mm Dell'Orto carb.,Kartfilter,Malossi PowerBox Viton,Malossi TC-Unit,EVO transmissie Set,MHR KevlarBelt,evo 2G kopp.,Malossi (rechte) vertandings-set,Yasuni R Uitlaat.
 
Originally posted by Robbert:
Mm en geeft het een beetje mooi geluid dan op een 70cc giet? Las last dat die yasuni`z iets lostrillends hadden bij de demper ofzo...

Ik vind het geluid van zo'n Yasuni R wel zwaar mooi, maar dat trillende geluid komt van zo'n veer die bij je demper vastzit, maar als je dat even invet met siliconenspray heb je er geen last van.

------------------
Aprilia SR Racing Capirossi bj 1998 * Capirossi Minarelli Hozrizontaal LC * Metra Kit terugloop onderlangs * Polin vario ( 4,7 g gewichtjes), Dayco v-snaar, Polini 2G koppeling, gele Malossi (15%) drukveer. 17,5 mm carbu, 50 cc standaard.
 
Ik zou toch gaan voor de Nardo/shot, zelf ervaring met Malossi 70cc gietijzer en Nardo. Op een aerox, maar dat maakt niet uit.

Bruut geluid en lekkere power zo`n 100 op de teller met originele carb
 
en dus beter dan de r????

zeg dan niks...

Originally posted by MyStiC:
Ik zou toch gaan voor de Nardo/shot, zelf ervaring met Malossi 70cc gietijzer en Nardo. Op een aerox, maar dat maakt niet uit.

Bruut geluid en lekkere power zo`n 100 op de teller met originele carb
 
andere krukas is eigenlijk echt niet nodig; ik rijd al 3 maand rond met het onderstaande (12Pk bij 13500tpm) en ze werkt nog perfect. De min. horiz. doet het eigenlijk wel goed en moet niet zo snel veranderd worden, dus blijf maar bij je standaard krukas en zeker als je met zo'n slome (heb ik al ervaring mee) 70 gietijzeren polini cill. zit

------------------
Appie SR replica: hebo alu 70cc, hebo SP2, 17.5mm dell'orto, top-racing vario + V-Snaar, hebo koppeling met rode malossi drukveer.
 
hoe duur wil je het maken

hey,

een 70cc heeft vooral veel meer peut nodig dan een 12mm carb.
je kan er wel een grote sproeier indouwen maar het gaat om de hoeveelheid benzine dat de carb in een keer gas geven kan geven. ik adviseer je een grotere carb te instaleren, ik rijd zelf met een tp zwarte top en rijd met een 17,5 do, ik merkte te zelf heel veel van de trekkracht die erbij kwam toen ik het 12mm exemplaar omruilde voor een 17,5 . trouwens voor mensen die dneken van wat een kleine carb voor een 70cc, groter hoeft niet altijd beter te betekenen, want een grotere carb is gewoon meer afstellen.
ten tweede ligt je asseleratie ok bij je afstelling, ik dnek dat als je je scoot laat afstellen door een erkende dealer, je zeker beter gaat rijden, alleen het kost je wat meer, een snelle vario en koelvin kun je proberen maar zal je naar verhouding minder opleveren dan een afstelbeurtje denk.

mzzl tim
 
Back
Top