SR velg in Aerox voorvork- welke aanpassingen?

Tommy.

*BA DUM TSS*
hallow...

ik heb dus SR velgen gekocht voor onder mijn aerox..
nu weet ik dat er busjes voor gedraait moeten worden voor het voorwiel.. maar weet iemand welke maten dat moeten zijn?

en dan nog iets..
mijn wielnaaf(bout die door het wiel gaat) die is in diameter kleiner als dat de diameter van de binnekant van de SR velg.. nu is mijn vraag.. kan ik eht best een wielnaaf van een sr halen of gewoon kleinere lagers erin zetten of is het niet zo heel erg dat daar een beetje speling in zit..?

graag jullie mening ..:)

alvast bedankt...Tommy
 
Advertisement - register to remove this

ik zou toch maar zeker niet met speling gaan rijden.
je kunt het beste kleinere lagers erin zetten, want de sr heeft pen 12 en aerox pen 10 en als je er dan een pen van een sr in zet, krijg je de pen niet door de vork poten.
 
ik zat dus te denken aan een bus van 16 cm.. ruimte tussen beide vorkpoten..
en dan een diameter aan de buitenkant van 1.25 cm(1.3 cm is de binnediameter van de velg zodat het nog wel kan draaien ) en dan 0,8 cm de binnenkant..( dus de bus heeft dan een dikte van 0,45 cm) en zo zou het dan opgelost moeten zijn met de speling....
 
en dan nog zorgen met busjes van een binnediameter van 1.30 cm zodat die over die andere bus heen schuift en die dan op maat zagen zodat de velg zich niet meer kan bewegen tussen de poten..

als dit geen goed id is zeg het dan even..:)
 
kleinere lagers bestaan niet in die maat, dan zul je ook je velgen uit moeten draaien.
12mm gat boren in je voorvork is geen probleem (rij er zelf ook mee)
dan dus gewoon een 12mm as van een OUD type sr (15 euri oid)
aan de linkerkant moet je 8mm opvullen met een bus
aan de rechterkant moet je 32mm opvullen met een bus (tenzij je de km aandrijver gebruikt)
 
Aerox-Evo70 said:
kleinere lagers bestaan niet in die maat, dan zul je ook je velgen uit moeten draaien.
12mm gat boren in je voorvork is geen probleem (rij er zelf ook mee)
dan dus gewoon een 12mm as van een OUD type sr (15 euri oid)
aan de linkerkant moet je 8mm opvullen met een bus
aan de rechterkant moet je 32mm opvullen met een bus (tenzij je de km aandrijver gebruikt)


DANKU:D...
dan kan ik weer ff vooruit met beune;)...
 
Aerox-Evo70 said:
kleinere lagers bestaan niet in die maat, dan zul je ook je velgen uit moeten draaien.
12mm gat boren in je voorvork is geen probleem (rij er zelf ook mee)
dan dus gewoon een 12mm as van een OUD type sr (15 euri oid)
aan de linkerkant moet je 8mm opvullen met een bus
aan de rechterkant moet je 32mm opvullen met een bus (tenzij je de km aandrijver gebruikt)
ik neem aan dat jij ook met nieuwe 5/spaaks velgen rijdt die een doorsnee hebben van 14 mm?.. want als ik een 12 mm as neem heb ik nog 2 mm speling.. of hoort dat ?
 
of je haalt het voorwiellager uit de SR velg.
Dan meet je na hoeveel mm een lager van een Aerox is. Dacht 35mm, dan boor je je velg een stukje uit, nieuwe lagers monteren en klaar ben je.
 
Ff iets anders ..
Ik hoorde dat de voorvork poten van een roxje ook in het kroontstuk van een SR passen :W ? En dus ook andersom x| Als je dan goedkoop aan voorvorkpoten + as kan komen is het toch gewoon plug en play :) ?
 
Back
Top