Welke aanpassingen 4 for 70cc-power?

Robbert

Well-Known Member
Dag mensen,

Al een tijdje rijd ik al rond met een Benelli 491 AC (Mina.-horizontaal) met een 70cc laagtoerige polini cilinder. Verder heb ik een nrx (fout I know) en een 2g-koppeling. Ook m`n carb is nog standaard. Nu trekt hij wel aardig alleen de top is eigelijk te langzaam (naar mijn mening: misschien net 80). Ook pakt hij slecht na hernemingen en duurt het erg lang voordat hij eigelijk hard gaat...

Wat moet ik aanpassen om de top hoger te krijgen en het doortrekken te bevorderen? Ik zat zelf te denken aan een Nardo/Shot en een andere vario, maar zou ik dan ook een grotere carb moeten nemen? (17,5 of 19 meteen?) Ook denk ik dat een andere krukas dan moet gaan nemen, een yamashi of een top-performance?

Alle reacties zijn welkom,

Alvast bedankt
Robbert
 
Advertisement - register to remove this

met een andere carb kun je die cilinder zowieso veel beter voeden.
wat is je afstelling (rolletjes)? neem een wat sterkere drukveer. gele malossi ofzo

krukas zal niet meteen nodig zijn hoor, zal wel wat meevallen. yamashi is wel erg goed

die nrx is idd niet bevordelijk, nardo/shot is al veel beter.
andere vario kan je wel helpen, maar je kan het eerst wel met de originele proberen joh.
 
Nou die cilinder is dus niet echt een supercilinder, ik neem aan dat het de gewone Polini 70 giet is.

Erg laagtoerig ja. Nrx zou het daarom opzich best wel aaridg kunnen doen. Naja niet de beste maar wel aardig dus.
Die Narod is heel hoogtoerig op minasnelli dus niet geheeld de goede keuze. Ik denk dat een Gara het wel goed zou doen bij jou. Maar waarom niet eerst een goede snelle cilinder?

Maar die 80 is trowuens wel errug langzaam jah. Daarom helpt op deze cilinder een grotere carb. ook zeker. Koop dan maar meteen een 21mm, voor als je ooit nog is een snellere cilinder koopt.

Die vario helpt natuurlijk altijd. Scheelt zon 10-15 km/h

Wat je ook kan doen is omdat je nu veel kracht hebt, Andere vertanding.

SvR
 
doe het volgende: (op volgore van belangrijkheid)
-andere uitlaat bv nardo/shot of yasuni r
-19/21mm dellorto
-cil laten tunen!
-andere vario

------------------
Runner,polini alu W tuned/evo70 tuned, yasuni c20, 25mm dellorto, 25 malossi recht spruitstuk + hyperreed, getuned carter, mhr sec vertanding, polini evovario, polini speeddrive, yamashikrukas, braking oversized schijf, RAM AIR INTAKE, tp schokbreker, mhr deltaclutch, michelin dexters, goddridge stalen remleiding, yamashi pulleyhelft, sigma bc1200, hpi temp/rpm meter enz enz...
 
Mmm de 1 zegt dat ik eigelijk beter wel een andere krukas kan gaan nemen, de ander weer niet
smile.gif
Wat is het nou? :) Ik wil gewoon wat harder... niet extreem ofzo maar wel in ieder geval wat harder dan die 80km, en ik wil harder doortrekken, dus als ik gas loslaat, dat de scoot het weer snel oppakt

Heb geloof ik 5 gram (of 4,3 gram) erin zitten, precies weet ik het niet h00r.

En over de aanschaf van een andere uitlaat... het is dus een gietijzer polini 70cc, dus laag toerig, dus m`n nrx zou het nog goed moeten doen? Of zou een Nardo/Shot, Yasuni/Blackswan de prestaties omhoog doen?

Ik had trouwens niet een 70cc hoogtoerig genomen omdat ik al slechte ervaringen heb met 50cc snel, dat ding maakte toen echt zoveel overtoeren en klinkte echt te opgefokt.. wil gewoon power hebben
smile.gif


Al vast weer bedankt...
Robbert
 
tsja met een 70cc polini giet hoef je niet echt je krukas vervangen door een race-krukas,gewoon goeie olie/smering gebruiken.
Enne ik zou meteen een 19mm carb monteren/kopen.
En als je een race-krukas gaat kopen,koop dan een Yamashi Krukas(ong.219,-),die is beter dan de TP krukas.
kijk op www.j-p-s.nl voor de yamashi kr.
 
Nou met die 70 giet kan je krukas behoorlijk dood gaan hoor, een vriend van me had dat ook, en het klonk niet lekker.


Maar koop pas een andere krukas als je het gevoel hebt dat ie dood gaat... Je moet alleen hopen dat je cilidner dan heel blijft, maar dat zal wel...

Het leven is nu eenmaal een gok.

SvR
 
Originally posted by magicelmo:
hmm, blackswan lijkt me neit echt die wil echt gieren met die toeren duz... en jij wil tochg neit te veel toertjes voor het geluid he pol....

Wat is dit voor onzin?
Als er een 70 cc uitlaat is die laagtoerig is dan is het de Black Swan wel!
 
Brrrr...... geen Metal man, die is echt OER en OERlelijk,

maar goed.. het zal dus dan wel gaan tussen de BlackSwan of de Nardo, nu weet ik nog niet echt of de Nardo op Minarelli het vooral goed doet bij HOGE TOEREN of bij LAGE TOEREN.... ik vind beide uitlaten er wel mooi uitzien
 
black swan is bepaald niet laagtoerig, maar ook niet extreem hoogtoerig. zit net tegen een for sjeez aan. en om nog een beetje rpm uit je cilinsder geperst te krijgen kun je zo'n uitlaat goed gebruiken. na een tunebeurt (dan is je cil bv. corsa-stylez) kom je behoorlijk vooruit.
 
Originally posted by Ufo:
black swan is bepaald niet laagtoerig, maar ook niet extreem hoogtoerig. zit net tegen een for sjeez aan. en om nog een beetje rpm uit je cilinsder geperst te krijgen kun je zo'n uitlaat goed gebruiken. na een tunebeurt (dan is je cil bv. corsa-stylez) kom je behoorlijk vooruit.


koop nu maar snel een yasuni R....


------------------
Runner,polini alu W tuned/evo70 tuned, yasuni c20, 25mm dellorto, 25 malossi recht spruitstuk + hyperreed, getuned carter, mhr sec vertanding, polini evovario, polini speeddrive, yamashikrukas, braking oversized schijf, RAM AIR INTAKE, tp schokbreker, mhr deltaclutch, michelin dexters, goddridge stalen remleiding, yamashi pulleyhelft, sigma bc1200, hpi temp/rpm meter enz enz...
 
Ok dan..

Nu zit ik alleen nog te twijfelen tussen de Yasuni R (best wel orgineel maar ook goed?) of de Nardo (die het bruut schijnt te doen op alle Minarellis) dus daarover moet ik nog ff denken...

wel bedankt allen
 
de r is vetter! (vooral als je cilinder getuend is)

Originally posted by Robbert:
Ok dan..

Nu zit ik alleen nog te twijfelen tussen de Yasuni R (best wel orgineel maar ook goed?) of de Nardo (die het bruut schijnt te doen op alle Minarellis) dus daarover moet ik nog ff denken...

wel bedankt allen
 
Back
Top