Welke 70cc gietijzer?

Thijs S.

Member
Ik zit zelf te twijfelen tussen
1. Top Performance Black Trophy 70cc
2. Malossi Sport 70cc
3. DR 70cc

Je mag zelf ook met iets beters komen voor rond de 140 euro.

Ik ga kijken naar een yasuni R of een yasuni Carrera 10 (als je iets beters weet laat het maar weten.)

Ik ga een 19mm mezoly black edition carb kopen ik heb namelijk een exacte kopie gevonden op aliexpres. Als iemand ervaring heeft met een aliexpres carb laat maar weten welke.

Ik wil later ook een hpi gaan halen maar dat duurt nog wel effe.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Je kan beter een tweedehands 19 mm van een echt merk kopen zoals dellorto en de Chinese lookalike carbs niet kopen.
De lookalike carbs ( het zijn geen eens replica wettelijk ) zijn van binnen een stuk anders wat vaak onlogisch is om normaal af te stellen.
Ze zijn anders vanwege de copyright wetten , zelfs ervaren tuners hebben er moeite mee en gooien ze liever weg dan er meer dan 1 minuut tijd in te zetten.
En niemand kan je er mee helpen aangezien niemand weet hoe dat ding in elkaar zit aangezien er zelfs verschillende van zijn die allen anders in elkaar zitten.
Voor je het weet ben je uren verder met een hoop ergenis en heb je die uren in feite verspilt omdat er niks mee te behalen valt,
dan is een tweedehands origineel exemplaar vele malen beter en er zijn revisiesetjes voor te koop .
Dellorto carbs kunnen decennias lang mee gaan als je af en toe nieuwe revisie onderdelen er in monteert over de tijd .
 
Last edited:
Een Dr70 en Tp black trophy zijn hetzelfde.
Malossi is te duur voor wat je krijgt. Ik vind het in de AC uitvoering alle drie laffe en tamme cilinders. Daarom voor een paar tientjes meer s6 streetrace 70.

Maar als je dat te veel vindt dan koop je wat bij jouw beurs past, met de kans dat het tegenvalt.
Zoek desnoods op MP naar een gebruikte set.
 
Moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de Malossi 70 CC sport op mijn Yamaha jog R. Ding loopt 90+ en trekt van 0-75 serieus hard.
Overigens met een Voca uitlaat en een 17,5 del carb. Wil alleen een andere uitlaat, want deze maakt echt te veel herrie.

Vind het verschil tussen DR en Malossi, toch wel de afwerking en kwaliteit van de zuigerveren van malossi ook beter.
 
Ik zit zelf te twijfelen tussen
1. Top Performance Black Trophy 70cc
2. Malossi Sport 70cc
3. DR 70cc

Je mag zelf ook met iets beters komen voor rond de 140 euro.

Ik ga kijken naar een yasuni R of een yasuni Carrera 10 (als je iets beters weet laat het maar weten.)

Ik ga een 19mm mezoly black edition carb kopen ik heb namelijk een exacte kopie gevonden op aliexpres. Als iemand ervaring heeft met een aliexpres carb laat maar weten welke.

Ik wil later ook een hpi gaan halen maar dat duurt nog wel effe.

Zou voor 1 gaan. Die is pittiger dan de DR70.

Verschil is dat je bij de DR70 geen hoge druk kop bij krijgt en bij de trophy wel.
Overigens is de timing van de trophy scherper dan de DR70

De malossi sport ligt er tussen in zelfde als de polini vermoed ik.

Timing van de dr70 is vrij rustig.
Post automatically merged:

Een Dr70 en Tp black trophy zijn hetzelfde.
Malossi is te duur voor wat je krijgt. Ik vind het in de AC uitvoering alle drie laffe en tamme cilinders. Daarom voor een paar tientjes meer s6 streetrace 70.

Maar als je dat te veel vindt dan koop je wat bij jouw beurs past, met de kans dat het tegenvalt.
Zoek desnoods op MP naar een gebruikte set.

Dat is niet waar wat je zegt.

Ze komen wel uit dezelfde fabriek.

De DR70 is de goedkopere rustiger getimede versie die meer op budget is gericht.
De trophy is pittiger en heeft een wat scherpere timing en loopt lekkerder.

Aan de buitenkant zie je misschien niet veel. Maar aan de binnenkant zijn ze toch heel anders als je op onderzoek uit gaat.
Anders heeft het geen zin twee zelfde cilinders op de markt te zetten. Uit dezelfde fabriek onder een ander label.

street race is wel sneller, zit rond een polini corsa.
 
Zou voor 1 gaan. Die is pittiger dan de DR70.

Verschil is dat je bij de DR70 geen hoge druk kop bij krijgt en bij de trophy wel.
Overigens is de timing van de trophy scherper dan de DR70

De malossi sport ligt er tussen in zelfde als de polini vermoed ik.

Timing van de dr70 is vrij rustig.
Post automatically merged:



Dat is niet waar wat je zegt.

Ze komen wel uit dezelfde fabriek.

De DR70 is de goedkopere rustiger getimede versie die meer op budget is gericht.
De trophy is pittiger en heeft een wat scherpere timing en loopt lekkerder.

Aan de buitenkant zie je misschien niet veel. Maar aan de binnenkant zijn ze toch heel anders als je op onderzoek uit gaat.
Anders heeft het geen zin twee zelfde cilinders op de markt te zetten. Uit dezelfde fabriek onder een ander label.

street race is wel sneller, zit rond een polini corsa.
Een Dr70 is exact hetzelfde als een Black Trophy.
Kop en cilinder zijn identiek, zuigertje heeft tegenwoordig een coating. Doe even wat onderzoek naar de merken als je het niet weet.

Veel kijk plezier:
 
Last edited:
Back
Top