Welke 70cc cilinder nou!!!

Hey allemaal ik heb laatst wat zitten vragen over bepaalde cilinders maar ik ben toch niet helemaal cker van deze cilinders.
De Airsal t6 is namelijk zonder cilinder kop en de DR70 is sloom.(hoor ik dan he)Top performance is bijna DR70 alleen niet zo slijtvast.Maar wat zijn nou nog meer opties voor mij ik heb hierbij een Gianelli Reverse en een Hebo Vario en Koppeling erbij.En Carb komt dan ook nog+ lagers enzo.
Wie kan mij helpen?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

DR70 sloom?mischien tegen over een Speed Evo Manston oid.

maar bij DR betaal je er ook "weinig" voor,en dan hebje echt geen slome cilinder.

Topperfonce is al weer een stukje duurder....

ga gewoon voor de DR:) een leuke snelle gietijzeren cilinder is een prima keuze!Wil je later nog wat gaan tunen oid,zou ik voor de (rooie) TP gaan...
 
Een TP is tog een getunede DR?

Gewoon een DR kopen, en dan lekker laten tunen, (daar kopen de meesten em voor) omdat hij gewoon potentie heeft :p

Dan kan je met een 19mm en een Shot bijvoorbeeld echt wel hard rijden :)

Met jouw setup nu:

DR 70cc
Gia Reverse (zeer mooi pijpje daarvoor)
Hebo vario
Hebo koppeling..

Dan nog een 17,5 of 19 (als je em wil laten tunen oid)

Dan heb je een leuke setup :)

Lagers kan je vervangen, hoeft niet perse als je nu met een std DR blijft rijden... (los van hoeveel km je al hebt gereden met je std lagers ed..)
 
Dat kan je uiteraard doen natuurlijk maar gezien jouw verdere setup en en al helemaal qwa uitlaat zou ik dit dus maar niet doen, tenzij je van plan bent je uitlaat te gaan veranderen want anders kan je gewoon veel beter voor de DR70 gaan , deze zal leuk lopen met je Gianneli Reverse uitlaat en dan zou daartegen over een 17,5 mm volstaan, als je latere tunebeurten in je gedachten hebt kan je een 19mm halen...

Daarna is de rooie top een stukje sneller als de DR, maar ook dit is geen goeie keus omdat de rest van je setup er niet naar ligt, je moet echt je uitlaat veranderen wil je op andere cilinders gaan vallen dan bijvoorbeeld de door iederen jouw aangewezen DRtje.

Tegenover de cilinders die jij noemt is DR toch echt de beste keus, deze zal zeer leuk rijden en zal zeker niet verkeerd presteren tegen over de cilinders die je ook nog opnoemt...

Uiteraard is de keus natuurlijk helemaal aan jezelf.

DR
Gianneli Reverse
17,5 Do
Hebo Vario
Etc..

Top Due Plus
Top Nardo/Shot
19mm
Hebo Vario
Etc..

Athena
Yasuni R/Shot/Nardo/Gara
19mm
Hebo Vario
Etc..
 
Originally posted by www.sr-Tom.nl
En de Athena cilinders zijn die dan ook goed of kan ik dat beter dan niet doen?Deze is 120euro wat ik er opzich wel voor over heb eigenelijk.Want ik hoor goede dingen over deze cilinders.

Is wel een leuke cilinder. Loopt best leuk vind ik, kijk maar bij mijn scooterbase met wat
 
Originally posted by mastervanloon
airsal zou ik niet nemen, staat toch bekend als iets minder afgewerkte cilinder..

dr is gewoon slijtvast, en hoog tuningspotentiegehalte :p


Ok dr is wat slijtvaster maar als je die Airsal zou laten tune denk ik dat je tochwel een beter cilindertje hebt
En trouwens die T6 is gewoon normaal afgewerkt hoor :)
 
Ja maar een Airsal T6 en een Gianneli Reverse ?

Nee dacht het niet :)

Die uitlaat blijft hangen bij veel cilinders :), dus je zou je uitlaat echt moeten veranderen wil je een brutere cilinder erop doen.

Maar volgens mij gaatie al voor de DR70 :)
 
Idd ik heb de meeste meningen wel gezien zo en bedank jullie voor de waardevolle informatie.Maar ik neem toch de DR vanwege mijn uitlaar en de kosten zijn dan ook nog vrij laag.
Dat vind ik eigenlijk toch wel gunstig.En als ie dan de 100 kan halen zou het heel fijn zijn ;) maar ja denk het niet.90 is ook goed :p
 
Back
Top