welke 70cc cilinder?

Status
Not open for further replies.

kevintimmers

Well-Known Member
hallo
ik weet niet niet zo goed welke 70CC cilinder ik moet kiezen
ik wil nu gewoon standaard blijven rijden en moet flink wat harder gaan welke kan ik het best kiezen? gelet op de prijs en prestaties?
en hoe rijd ik zo'n ding in?
alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

je kan gwoon een dr70 op een std krukas pleuren hoor

de vraag is alleen of het heel blijft.... of eigenlijk voor hoe lang....

ik zou als je scooter best wat veel km's gelopen heeft, voor de zekerheid een nieuwe krukas steken...


maar ja.. de keus is aan jou... wil je goedkoop af zijn, gewoon die dr70 kopen en op die krukas knallen, of koop een krukas er bij, en je weet zeker dat het wel goed zit...

ik heb het ook gedaan, een area 51 waar ik elke dag mee naar werk, school reed... 2 jaar lang... met een std cilinder...... toen heb ik besloten dat ik wat sneller wou rijden, dus dr70 gehaald en er gewoon op gezet

niks mis mee gegaan tot nu toe... :)
 
oke ik kan goedkoop aan 2 cilinders komen airsal 70cc en stage 6 70cc
welke kan ik het best nemen iemand met ervaring?
ik wil zoveel mogelijk std blijven rijden
iemand?
 
airsal 70 voor piaggio valt tegen imo , mja , op een std krukas moet je niet teveel power hebben.

de kans dat het kapot gaat is vrij groot.

een yasuni R loopt gewoon goed op een gemiddelde 70cc.
 
dus met stage6 krijgt hij het meest vermogen en gaat mijn std krukas kapot? met airsal70 niet??? op den duur gaat tie wel kapot dat begrijp ik maar zit daar zoveel verschil tussen?
 
Geloof mij, de kans dat je krukas kapot gaat is best klein.. Dat heb ik nu wel bewezen:) Heb ook een piaggio blok onder mun Sr hangen..

Standaard krukas al +/- 25000gelopen, vervolgens een dr70 eronder geknalt, en daar nogeens 10000/15000km mee gereden voordat er speling op kwam, en toen maar een andere opgezet;)
 
idd sr streer mijn krukas is nu 27000 km oud.. en rijd nu met tp torphy.. rijd gewoon goed hoor.. als je geen toerenknallende cilinder heb.. en ik zou alsk hem was voor de dr70 gaan gaat goed icm std carb vario kopeling krukas etc
 
dus met stage6 krijgt hij het meest vermogen en gaat mijn std krukas kapot? met airsal70 niet??? op den duur gaat tie wel kapot dat begrijp ik maar zit daar zoveel verschil tussen?

het probleem is dat je absoluut niet kunt voorspellen wat er gebeurd , maar door mijn ervaring met scooters en 70cc op std krukas weet ik dat er een grote kans aanwezig is dat met 70cc een std krukas het begeeft.

en dat word toch echt wel vaak onderschat ,vaak door mensen die gewoon geluk hebben gehad dat het heel bleef. maar anderen waarvan het NIET heel bleef waren vaak stokongelukkig , want behalve de krukas kan je cilinder ook beschadigen , zelfs de carters nog wel en meer..

je moet wel bedenken dat dan je std krukas kapot is , je cilinder en meer , dus die heb je dan al verspeeld , maar wil je het weer klaar hebben moet je dan dus NOG weer een nieuw cilinder , krukas ,lagersetje , koelvloeistof etc. etc. kopen , dus alsnog duur..

er zijn er zat die er gewoon geluk mee hebben , maar je zult dus maar alles kapot hebben , en daarvoor hoef je geen brute setup te hebben , en het heeft ook niks met km's te maken..

het verschil in deze cilinders is dat de ene net wat mooier presteerd dan de ander.
 
ik zou iig eerder een DR70 op de standaard as zetten dan een stage6 racing70..

maar wat boeit die extra 100 euro meer voor een goeie krukas?
weet je wel zeker dat het heel blijft.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top