Welke 50 snel of 70 giet?

Allanzoet

HQ, The new style
ey;

ik ga maar ff een eigen topic maken, is handiger.
Ik wil dus een nieuwe cilinder; niet voor de top, maar voor de trekkracht. Ik wil namelijk (veel) harder optrekken dan nu.
ik heb een std uitlaat met kathalysator en aftakking (die eraf kan) en voor de rest ook alles std, behalve da vario-ring is eruit. Hij gaat nu 65-70 op de autoteller.

ik zit nu ten eerste te twijfelen tussen de 50cc snel en de 70cc giet cilinder die niet TE duur is. De volgende cilinders (die niet te duur zijn) passen op mijn morini blok;

50cc :


-SU07010 Cilinder kit Gilardoni € 94.95

D=41mm, 50cc, aluminium, AC.
Zonder cilinderkop, met pakkingen, zuiger en pen/clips.
Past op oa: Derbi Vamos, Suzuki Adress, AP, Katana ac, Italjet Formula 50 ac, Velocifero, Atala Hacker, Malaguti CR1 Cross.
(Morini motor,AC)

-58188 Cilinder Airsal € 74.95

D= 41mm, 50cc snel, aluminium, AC.
Incl.: pakkingen, zuiger en clips.
Past op oa: Derbi Vamos, Suzuki Adress, AP, Italjet Formula ac, Velocifero, Atala Hacker, Malaguti CR1 Cross. (Morini motor,AC)



70cc :

-IT070019 Cilinder DR € 64.95

D=46mm, 70cc, gietijzer, AC
Past op oa: Italjet Formula 50,Velocifero, Atala Hacker, Malaguti CR1 Cross, Suzuki Adress, Katana ac, Zillion, Derbi Vamos.

-58189 Cilinder Airsal € 74,95

D=46mm, 70cc, aluminium, AC.
Incl.: pakkingen, zuiger en clips.
Past op oa: Derbi Vamos, Suzuki Adress, AP, Italjet Formula ac, Velocifero, Atala Hacker, Malaguti CR1 Cross. (Morini motor,AC)

-SU07020 Cilinder kit Gilardoni € 94,95

D=46mm, 70cc, aluminium, AC.
Zonder cilinderkop.
Past op oa: Derbi Vamos, Suzuki Adress, AP, Katana ac, Street Magic, Zillion, Italjet Formula ac, Velocifero, Atala Hacker, Malaguti CR1 Cross.
(Morini motor,AC)

-150.0603 Cilinder kit Polini € 114.95

D=47mm, 70cc, gietijzer, AC.
Incl.kop.
Past op oa: Aprilia Habana, Derbi Vamos, Suzuki Adress, AP, Katana, Street Magic, Italjet Formula.
(Morini motor,AC)

-31-7137 Cilinder Malossi Sport €99.95

D=47mm, 70cc, gietijzer, AC.
Past op oa: Derbi Vamos, Suzuki Adress, AP, Katana ac, Street Magic, Italjet Formula ac, Velocifero, Atala Hacker, Malaguti CR1 Cross.
(Morini motor,AC)


Zoals je ziet wil ik niet/nauwelijks boven de €100 zitten.

welke van de bovenstaande cilinders heeft de meeste trekkracht?
hoeveel top komt erbij? (liever weinig top extra) en waar moet ik op letten als ik zo`n cilinder erin zet?

Thanx! :)
 
Advertisement - register to remove this

btw, die is alu zie ik nu; ik wil wel zo`n giet.

ik denk dat ik de DR70 neem ivm meer trekkracht, minder top, minder slijtage, minder verbruik en hijs goedkoop. (€64.95)

het enigste wat ik nu nog wil weten is;


-hoor je echt (herkenbaar) verschil tussen std setup en DR70 + Dellorto 17.5mm?

-Komen de cops er snel achter dat je een 70cc hebt?
 
MACSI is niet nutteloos; gast die ik ken heeft ook estilete met MACSI erin hij merkt wel verschil dus.
ik wil het een beetje rustig houden qua snelheid enz, ik wil alleen maar harder optrekken. dus die giet is goed genoeg. :)

weet iemand hoe hard ik ga met de toekomstige setup?

DR 70cc Giet
Dell'orto 17.5mm elec.choke
Malossi MACSI
vario-ring eruit en aftakking van uitlaat af.
Rest = std.

(ik ga nu met ALLES std en alleen vario-ring eruit 65-70)
 
Tja je kiest er zelf voor. Ik heb 2 maanden ofzo met 70cc gereden (en ook nog eens gare powerfilter) en ben nooit gepakt en zelfs nooit juten achter me aangehad oid...
Het is gewoon puur pech hebben eigenlijk, en slim rijden (waar weinig juten zijn). Met alleen ander uitlaatje heb ik wel es undercover-juten achter me aan gehad (was met paar andere vrienden), maar die zijn we ontsnapt.
Gewoon DR70+17.5 en gaan met die banaan, 85/90 digi ofzo, geen idee :)
 
mooi, dan doe ik dat, opzich zonde zou je zeggen, maar er is hier veel controle en ik heb me er al 3 keer moeten uitlullen in 22 dagen rijd, dus als ik 90 ga heb ik gewoon TE veel kw en dus TE hoge boetes; ik vind 65-70 wel mooi.

gaat lekker rap en de boetes zijn niet torenhoog. (toch? :p)
 
Back
Top