welke cilinder? 70cc 50cc-snel?

Jeff0

Hendig sjiek slipper
Omdat mijn standaard cilinder behoorlijk wat kuren vertoont wil ik een nieuwe :) Ik wil het gewoon plug & play houden, dus geen andere kruk-as enzo. Welke zal het lekkerst lopen met de huidige setup? Ik wil een snelheidje rond de 85 en lekker optrekken. Ik wil dus geen 100 gaan rijden ivm woute!!!

Ik zat te denken aan een DR70 of hebo 50cc.

Mijn Setup:
Hebo Gara 70cc uitlaat
Hebo vario
Carb-koppeling-krukas etc. orgineel
 
Advertisement - register to remove this

ik zou idd voor een standaard DR70 gaan loopt heel erg leuk, trekt goed etc.
en als je een beetje normaal rijdt zal je krukas het ook nog wel houden. alleen denk ik wel dat je wel iets harden dan 85 zal gaan icm die uitlaat.
 
dragsterlover said:
Zou voor de 70 DR roze top prefromence gaan, met shot eronder. en een 17,5/21 mm carb. +pippi+

Ik niet +pippi+ :|

Hoe hard zal ik ongeveer rijden met deze setup en DR70? Ik rij trouwens met een vertikaal blok. En wat zo ik niet moeten doen dan met standaard krukas?
 
Als je de Gara hebt zonder rare schotten erin dan heb je gewoon een goede uitlaat die te vergelijken is met een yasuni R of XPro. Je hebt ook een fatsoenlijke vario erin, dus met deze hele setup ga je die 85 in ieder geval wel halen.
Je krijgt wel het advies om een grotere carb te halen, anders krijgt je cyl ademnood. Je mist dan gewoon koppel.

Tsja die krukas.. ik laat ze altijd lekker zitten maar ik begrijp dat er op dit forum nogal wat krukas-vervang-aanhangers zitten dus je zal ongetwijfeld nog een paar figuren voorbij zien komen die je dat aan gaan raden.
 
dragsterlover said:
Zou voor de 70 DR roze top prefromence gaan, met shot eronder. en een 17,5/21 mm carb. +pippi+

p.s. als je even de snotjes uit je ogen poetst dan kan je zien dat hij een slider heeft. Is daar een "roze DR top prefromensz" voor?
 
Aidix said:
Tsja die krukas.. ik laat ze altijd lekker zitten maar ik begrijp dat er op dit forum nogal wat krukas-vervang-aanhangers zitten dus je zal ongetwijfeld nog een paar figuren voorbij zien komen die je dat aan gaan raden.

En daar ben ik er 1 van..

Blijf erbij dat als je een cilinder neemt die meer kracht zet op je krukas je beter een andere as kan nemen, vaak genoeg gehoord / meegemaakt dat een krukas het begaf... Het zekere voor het onzekere nemen :)

En soms lezen mensen ergens gewoon overheen, reageer dan gewoon even normaal tegen dragsterlover :)
 
Maar die assen gaan met 50cc toch ook een keer stuk?
Je maakt mij niet wijs dat een as die met een dr70 of malossi sport70 na 2 weken aan barrels ligt met 50cc+shot nog jaren gezond door had gedraaid.
 
andere krukas is zeker aan te raden bij 70cc..

als je tevreden was met de snelheid die je nu had zou ik gewoon een goeie 50cc gietijzer cilinder kopen zoals Polini50,DR50 , Powerone50 ,top performances50 nemen , daarbij een 17,5mm carburateur goed afstellen dan loopt het gewoon lekker.

een Hebo gara is een gaar ding voor op 70cc , teminste het type met kleine demper (niet de 50cc versie) , hij loopt op std cilinder leuk maar in verhouding tot andere uitlaten valt het tegen voor dat ze het een 70cc uitlaat noemen.

ik zou dus persoonlijk gewoon 50cc houden , dan heb je nergens geen gezeik mee
 
Aidix said:
Als je de Gara hebt zonder rare schotten erin dan heb je gewoon een goede uitlaat die te vergelijken is met een yasuni R of XPro. Je hebt ook een fatsoenlijke vario erin, dus met deze hele setup ga je die 85 in ieder geval wel halen.
Je krijgt wel het advies om een grotere carb te halen, anders krijgt je cyl ademnood. Je mist dan gewoon koppel.

Tsja die krukas.. ik laat ze altijd lekker zitten maar ik begrijp dat er op dit forum nogal wat krukas-vervang-aanhangers zitten dus je zal ongetwijfeld nog een paar figuren voorbij zien komen die je dat aan gaan raden.



dus jij raad liever iemand niet zijn krukas te vervangen? zodat ze een week later mischien met een kapotte krukas EN cilinder staan?

ik vind dat voorkomen nog altijd beter is dan genezen...

ik vertel mensen liever waar ze echt aan toe zijn , dan ik ik ze iig gewaarschuwd...

en ik heb het vaak genoeg meegemaakt dat een krukas kapot liep puur en alleen door het toegenomen vermogen , de krachten die je met een 70cc krijgt zijn een stukkie groter...
 
Nou ik was dus niet tevreden met de snelheid van mijn orginele cilinder. De top lag rond de 65, af en toe reed ie 50 dan weer 70; hij is gewoon gaar na zo'n 19.000km.

Die power one snelle cilinder is dat eigenlijk wat? (vindt hem wel heel goedkoop) Iemand een idee hoe snel ik hiermee rij? Er wordt geen cilinderkop bijgeleverd en deze kun je ook niet los bestellen, kun je dan gewoon de orginele cilinderkop gebruiken?

ik heb het over deze: http://www.scooterparts.nl/cgi-bin/cat.cgi?CMD=DISP&TYPE=P&ID=1061604&TAAL=NL
 
de powerone is een goeie cilinder , maar toch is ie goedkoop. bij powerone kun je gewoon met std kop rijden. Polini heeft er wel een kop bij maar is ook weer duurder , DR heeft er ook geen kop bij volgens mij.

mja ,65 is iig al niet snel , dat moet met std cilinder al sneller willen.
 
melf #50 said:
dus jij raad liever iemand niet zijn krukas te vervangen? zodat ze een week later mischien met een kapotte krukas EN cilinder staan?

Dus omdat 1 op de 50 a 1 op de 100 assen snel stuk loopt moet iedereen zijn as vervangen. Dat betekent dat 50 man zijn as voor nix vervangen, terwijl 1 man zijn as evengoed vervangt en inderdaad kans maakt op een beschadigde cylinder.

Lijkt de staatsloterij wel. Je maakt een kans van 1 op tigduizend dat je een fatsoenlijke prijs wint en iedereen koopt 'dus' loten. Bekijk het eens andersom, duizenden mensen winnen nooit wat en zijn toch hun geld kwijt. De paar mensen die wel wat winnen hebben zich al scheel betaald aan loten.

Zie het maar als een soort verzekering. Wil je die niet, dan is het je eigen keus.
 
ik vind het gewoon "de kat uit de boom kijken"

mja , topicstarter moet zelf kiezen wat ie wil , tussen jou en mij word het toch welles/nietes en daar heb ik nu geen zin aan...

ik heb iig gewaarschuwd wat er kan gebeuren..
 
Jeff0 said:
Nou ik was dus niet tevreden met de snelheid van mijn orginele cilinder. De top lag rond de 65, af en toe reed ie 50 dan weer 70; hij is gewoon gaar na zo'n 19.000km.

Die power one snelle cilinder is dat eigenlijk wat? (vindt hem wel heel goedkoop) Iemand een idee hoe snel ik hiermee rij? Er wordt geen cilinderkop bijgeleverd en deze kun je ook niet los bestellen, kun je dan gewoon de orginele cilinderkop gebruiken?

ik heb het over deze: http://www.scooterparts.nl/cgi-bin/cat.cgi?CMD=DISP&TYPE=P&ID=1061604&TAAL=NL


Koop een DR50. Die heeft een erg goed technisch ontwerp en is op AC nagenoeg even snel als LC.
Met die taiwan dingen als Power1 weet je het nooit. Sommige types zijn erg leuk terwijl anderen onderhand trager zijn dan standaard. Ze zijn nog duur ook (voor merk-x import).

/edit/ ik zie dat voor vertikaal de power1 de "snel" types worden geleverd. Die zijn sneller dan je std cylinder. Desondanks zou ik voor de DR50 gaan, een zeer fraai cylindertje voor een 'vervangings' 50giet en ongetwijfeld sneller dan die power1.
 
Back
Top