Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.Kan dit iets met elektra te maken hebben?
Cilinder is eraf geweest, heb de pakkingen vervangen en bougie vervangen. Bougie ziet grijzigGrote kans dat het te maken heeft met een te kleine Hoofdsproeier , en dan een Warmloper krijg .
Trek de Cilinder er eerst eens af.
Ineens issie te klein? Heb echt paar weken goed geredenBougie is Grijzig ... Dus??? Hoofdsproeier te klein.
Tot dat het mis ging ....Ineens issie te klein? Heb echt paar weken goed gereden
Zou het ook kunnen zijn dat er te weinig mengolie inzit? Bedenk ik me nu? Ga zo carb eraf halen en nazienKijk ook of de vlotter goed in de carburateur zit, en of deze goed kan bewegen.
Wij hadden het bij een LX 2 takt dat deze bij vol gas in ging houden, alsof hij niet genoeg benzine kreeg.
Benzinekraan vervangen door een handbediende, dikkere slangen, sproeiers, tank ontluchting.
Van alles nagekeken en geprobeerd, uiteindelijk bleek de vlotter scheef te zitten.
Dan zou op z'n minst het lampje in je cockpit moeten gaan branden, als dat niet defect is.Zou het ook kunnen zijn dat er te weinig mengolie inzit?
Mijn cockpit werkt niet meer helaas. Zie nog wel wat olie in zitten maar is niet veel. Dacht mischien te weinig? Heb em pas net. Ben zowieso oudere schakelbrommers gewend waarvan niks elektronisch is en met mengsmering.Dan zou op z'n minst het lampje in je cockpit moeten gaan branden, als dat niet defect is.
Maar waarom deze vraag hier stellen, je hebt zelf sneller de dop van de olietank gedraaid en gekeken wat het niveau is dan deze vraag hier neer te typen????
Trouwens mocht jouw Viva City een elektrisch gestuurde oliepomp hebben, heb je geen vonk als het niveau onder niveau staat.
Dus theoretisch is het mogelijk dat als je olieniveau net iets boven het minimale niveau staat dat dan de vonk weg valt als je bijvoorbeeld een helling op of af rijdt.
Heb er idd nu olie bij gedaan. Dopje bij de benzine en heb zowaar gereden zonder problemen(tot nu toe nog) zuiger had ik vervangen die had een aanslag en zag zwart bovenop en er zat een prutje bij de bougie binnen in de kopmaar toen je cilinder er af was geen vreetsporen op zuiger of cilinderwand opgemerkt?
een manier waarop een sproeier "ineens" te klein is, is dat er een vuiltje voor of in zit (wekelijks bij een solex met sproeier 28 ofzo, meestal kon je het er "door choken", maar had altijd sleutel 9 bij me om hem er uit te pakken en achteruit door te blazen.)
olie: mik er dan olie bij òf meng je eigen benzine zoals je gewend was. (kan zelf Triboron van harte aanbevelen, meng de helft en loopt mooier, carburateurs raken ook minder snel vergomd)
Als je bedoeld of het slangetje naar het blok wel olie geeft, ja geeft olie. Niet te veel maar hij blijft wel druppenkan dat smeersysteem ook verstopt raken?
Zit er geen lucht in de slang ?Zou het ook kunnen zijn dat er te weinig mengolie inzit? Bedenk ik me nu? Ga zo carb eraf halen en nazien
Heb em goed gevuld de olietank en dopje olie bij de benzine en heb tot nu toe nog zonder problemen 1km gereden. Normaal was ie er al mee gekaptZit er geen lucht in de slang ?
Wij vullen de slang met een spuit voor we hem op de nippel doen.
Laatst hadden we hier een scooter waar er een heel klein scheurtje in de slang zat.
Let dan op dat er geen luchtbellen in de slang zitten.Heb em goed gevuld de olietank en dopje olie bij de benzine en heb tot nu toe nog zonder problemen 1km gereden. Normaal was ie er al mee gekapt
Wat die kapotte cilinder en zuiger? nee tuurlijk niet.Heb dus een vastloper. Iemand nog onderdelen nodig?