Weet me geen raad meer

wilco's

New Member
Hoii ik ben nieuwe hier. Heb me net aangemeld na weer een dag sleutelen.. heb een peugeot vivacity 2006 2t. paar weken geleden gehad van iemand. Vario ring verwijderd, starten, rijden tot een week geleden. Ging plotseling snelheid verminderen met uitval tot gevolg. Starten, rijden, snelheid vermindering, uitvallen. Koppeling vervangen, zelfde probleem. Pakkingen vervangen, zelfde probleem, zuiger en bougie vervangen, zelfde probleem. Carb schoongemaakt, luchtfilter schoongemaakt. Membraan nagekeken, schoongemaakt.. niks werkt en nog steeds hetzelfde probleem. Kan dit iets met elektra te maken hebben? Als ie even stil heeft gestaan, rij ik 500 meter en weer uitval als gevolg. Starten doet ie gelijk. Help
 
Advertisement - register to remove this

Kijk ook of de vlotter goed in de carburateur zit, en of deze goed kan bewegen.
Wij hadden het bij een LX 2 takt dat deze bij vol gas in ging houden, alsof hij niet genoeg benzine kreeg.
Benzinekraan vervangen door een handbediende, dikkere slangen, sproeiers, tank ontluchting.
Van alles nagekeken en geprobeerd, uiteindelijk bleek de vlotter scheef te zitten.
 
Kijk ook of de vlotter goed in de carburateur zit, en of deze goed kan bewegen.
Wij hadden het bij een LX 2 takt dat deze bij vol gas in ging houden, alsof hij niet genoeg benzine kreeg.
Benzinekraan vervangen door een handbediende, dikkere slangen, sproeiers, tank ontluchting.
Van alles nagekeken en geprobeerd, uiteindelijk bleek de vlotter scheef te zitten.
Zou het ook kunnen zijn dat er te weinig mengolie inzit? Bedenk ik me nu? Ga zo carb eraf halen en nazien
 
Zou het ook kunnen zijn dat er te weinig mengolie inzit?
Dan zou op z'n minst het lampje in je cockpit moeten gaan branden, als dat niet defect is.
Maar waarom deze vraag hier stellen, je hebt zelf sneller de dop van de olietank gedraaid en gekeken wat het niveau is dan deze vraag hier neer te typen????
Trouwens mocht jouw Viva City een elektrisch gestuurde oliepomp hebben, heb je geen vonk als het niveau onder niveau staat.
Dus theoretisch is het mogelijk dat als je olieniveau net iets boven het minimale niveau staat dat dan de vonk weg valt als je bijvoorbeeld een helling op of af rijdt.
 
Dan zou op z'n minst het lampje in je cockpit moeten gaan branden, als dat niet defect is.
Maar waarom deze vraag hier stellen, je hebt zelf sneller de dop van de olietank gedraaid en gekeken wat het niveau is dan deze vraag hier neer te typen????
Trouwens mocht jouw Viva City een elektrisch gestuurde oliepomp hebben, heb je geen vonk als het niveau onder niveau staat.
Dus theoretisch is het mogelijk dat als je olieniveau net iets boven het minimale niveau staat dat dan de vonk weg valt als je bijvoorbeeld een helling op of af rijdt.
Mijn cockpit werkt niet meer helaas. Zie nog wel wat olie in zitten maar is niet veel. Dacht mischien te weinig? Heb em pas net. Ben zowieso oudere schakelbrommers gewend waarvan niks elektronisch is en met mengsmering.
 
maar toen je cilinder er af was geen vreetsporen op zuiger of cilinderwand opgemerkt?
een manier waarop een sproeier "ineens" te klein is, is dat er een vuiltje voor of in zit (wekelijks bij een solex met sproeier 28 ofzo, meestal kon je het er "door choken", maar had altijd sleutel 9 bij me om hem er uit te pakken en achteruit door te blazen.)
olie: mik er dan olie bij òf meng je eigen benzine zoals je gewend was. (kan zelf Triboron van harte aanbevelen, meng de helft en loopt mooier, carburateurs raken ook minder snel vergomd)
 
maar toen je cilinder er af was geen vreetsporen op zuiger of cilinderwand opgemerkt?
een manier waarop een sproeier "ineens" te klein is, is dat er een vuiltje voor of in zit (wekelijks bij een solex met sproeier 28 ofzo, meestal kon je het er "door choken", maar had altijd sleutel 9 bij me om hem er uit te pakken en achteruit door te blazen.)
olie: mik er dan olie bij òf meng je eigen benzine zoals je gewend was. (kan zelf Triboron van harte aanbevelen, meng de helft en loopt mooier, carburateurs raken ook minder snel vergomd)
Heb er idd nu olie bij gedaan. Dopje bij de benzine en heb zowaar gereden zonder problemen(tot nu toe nog) zuiger had ik vervangen die had een aanslag en zag zwart bovenop en er zat een prutje bij de bougie binnen in de kop
 
Zou het ook kunnen zijn dat er te weinig mengolie inzit? Bedenk ik me nu? Ga zo carb eraf halen en nazien
Zit er geen lucht in de slang ?
Wij vullen de slang met een spuit voor we hem op de nippel doen.
Laatst hadden we hier een scooter waar er een heel klein scheurtje in de slang zat.
 
Zit er geen lucht in de slang ?
Wij vullen de slang met een spuit voor we hem op de nippel doen.
Laatst hadden we hier een scooter waar er een heel klein scheurtje in de slang zat.
Heb em goed gevuld de olietank en dopje olie bij de benzine en heb tot nu toe nog zonder problemen 1km gereden. Normaal was ie er al mee gekapt
 
Heb dus een vastloper. Iemand nog onderdelen nodig?
Wat die kapotte cilinder en zuiger? nee tuurlijk niet.
Nieuw setje erop man!
En als je zegt dat je weken "mooi" hebt gereden met deze sproeiermaat, zou ik toch vijf maatjes groter bestellen en opnieuw afstellen te beginnen met de grootste maat!
En deze keer zelf alles mengen.
 
Back
Top