Inhouden is te arm in benzine, stotteren is te rijk. Vermoedelijk zit het probleem. In de afstelling van de carburateur.
Inhouden is te arm in benzine, stotteren is te rijk. Vermoedelijk zit het probleem. In de afstelling van de carburateur.
Bedankt voor je reactie, absoluut geen idee waar je het over hebt. Zou je het in iets meer jip en janneke taal kunnen zeggen? LolIs de aandrijflijn schoon en gangbaar? Is de vario weer helemaal geopend? Zijn de achterste poulies weer helemaal samengeknepen?
Groet,
Misschien dan toch maar naar de scooterzaak gaan.Bedankt voor je reactie, absoluut geen idee waar je het over hebt. Zou je het in iets meer jip en janneke taal kunnen zeggen? Lol
Kleppen zitten bijna dicht, afstelling nakijken en zo nodig afstellen.
Post automatically merged:
Misschien dan toch maar naar de scooterzaak gaan.
Als de kleppen niet goed meer openen en sluiten, kan hij dus niet goed meer ademhalen.
Je moet eigenlijk alles even nalopen.
Is het luchtfilter schoon, daarna komt de carburateur, staat het stationair goed afgesteld, evt carburateur eruit nemen vlotterbak demonteren, sproeiers eruit draaien en schoonmaken.
Spruitstuk, zit er een pakking tussen spruitstuk en cilinderkop, poreus/scheurtjes.
Bougie, kleur, bruin grijzig is goed, wit is te arm (te weinig benzine) zwart is te rijk (teveel benzine), is de bougiekabel heel en goed aangesloten.
Cilinderkop eraf en de klepspeling nakijken en zo nodig afstellen.
Zoek een werkplaatshandboek, en zorg voor goed gereedschap, echt noodzakelijk als je zelf wil sleutelen.
Zelf sleutelen is leuk om te doen en geeft voldoening als het lukt.
Het zal olie zijn.stationair loopt hij sowieso niet lekker (voor dit probleem), maar zie net bij luchtfilter losmaken dat er benzine aanslag in zit. Filter zelf ziet er niet slecht uit.
Post automatically merged:
Hoe kan er benzine terecht komen in de luchtfilter?
Het zal olie zijn.
Die komt in je luchtfilter door de carterontluchting.
Klein beet je is normaal.
even tussendoor, heb hier nog een kymco sloopscooter staan die ik aan het demonteren ben, bout van de accu zijn verrot. Kan ik gewoon die plus afknippen? Contact staat uit
Eerst de min losmaken dan de plus. Kan je nooit sluiting maken als je met de tang tegen het frame aankomt.even tussendoor, heb hier nog een kymco sloopscooter staan die ik aan het demonteren ben, bout van de accu zijn verrot. Kan ik gewoon die plus afknippen? Contact staat uit
Post automatically merged:
Die is net zo verrot man, kan ik die ook als eerste doorknippen? Heb die kabelboom en accu niet nodig manEerst de min losmaken dan de plus. Kan je nooit sluiting maken als je met de tang tegen het frame aankomt.
Man, waarom vraag je het dan ?Die is net zo verrot man, kan ik die ook als eerste doorknippen? Heb die kabelboom en accu niet nodig man
Man, waarom vraag je het dan ?