Start zeer moeilijk bij koud weer

umbrow

Active Member
Beste,
Mijn scooter kymco agility 4 takt start smorgens zeer moeilijk 5 minuten ben ik aan het kicken en elektrisch , ik heb een nieuwe accu en nieuwe bougie gekocht en vervangen, maar hij blijft zeer moeilijk starten.
Als hij een maal start, dan is het geen probleem, dan start hij direct als ik hem afleg en weer start.
Waar kan het aan liggen ? Tot vorige maand startte hij zonder problemen
Mvgr
 
Advertisement - register to remove this

Beste,
Mijn scooter kymco agility 4 takt start smorgens zeer moeilijk 5 minuten ben ik aan het kicken en elektrisch , ik heb een nieuwe accu en nieuwe bougie gekocht en vervangen, maar hij blijft zeer moeilijk starten.
Als hij een maal start, dan is het geen probleem, dan start hij direct als ik hem afleg en weer start.
Waar kan het aan liggen ? Tot vorige maand startte hij zonder problemen
Mvgr
choke kapot
 
Vervangen hoeft niet 1 2 3. Eerder even reinigen, kijk of er bij het electrisch starten goede benzine toevoer is. Als die eenmaal start, hoor je dan dat hij de eerste 30 sec wat hoger loopt? Probeer eens remmen reiniger in de carb te spuiten, en kijk of hij dan eenvoudig start. Maak de sproeiers eens schoon en inderdaad de kleppen checken.
 
Vervangen hoeft niet 1 2 3. Eerder even reinigen, kijk of er bij het electrisch starten goede benzine toevoer is. Als die eenmaal start, hoor je dan dat hij de eerste 30 sec wat hoger loopt? Probeer eens remmen reiniger in de carb te spuiten, en kijk of hij dan eenvoudig start. Maak de sproeiers eens schoon en inderdaad de kleppen checken.
Zal ik in de winter de sproeier wat groter opzetten ?
 
Ik zou kleppen stellen en carb reinigen sws gewoon doen. Denk dat het probleem in de sproeier zit en dit zijn 4 schroefjes totaal. Carb kun je eenvoudig omdraaien en schroeven.
 
Ik zou kleppen stellen en carb reinigen sws gewoon doen. Denk dat het probleem in de sproeier zit en dit zijn 4 schroefjes totaal. Carb kun je eenvoudig omdraaien en schroeven.
Kleppen zal ik eerst stellen op inlaat 0,05 en uitlaat 0,1, ik zal de nieuwe carburateur in verpakking er op zetten, hoeveel maat groter mag ik gaan met sproeier ?
 
Wanneer die start en je hebt je oude choke erop. Gaat hij eerst hoog lopen en zakt de toeren later? Choke gaat niet zo snel kapot.
 
Ok thx, de olie heb ik 4 dagen geleden vervangen , de filter zal ik chekken.
Thx voor de hulp, ik zal vanavond als ik thuis ben eens werk van maken.
Morgen zal ik de uitslag meedelen.
Mvgr
 
Back
Top