Weer problemen elektrische start kymco

Scennix

Well-Known Member
Liep weer als een zonnetje en vandaag na een lange rit op iets hogere snelheid starte hij niet meer na hem uitgezet te hebben, een keer nog maar viel daarna uit na hij even had ingehouden

 
Advertisement - register to remove this

Inhouden is te arm in benzine, stotteren is te rijk. Vermoedelijk zit het probleem. In de afstelling van de carburateur.
 
Inhouden is te arm in benzine, stotteren is te rijk. Vermoedelijk zit het probleem. In de afstelling van de carburateur.

ik had hem net even aangekregen en hij liep heel zwaar, het achterwiel begon pas te draaien vanaf 3/4 gas. Kwam amper vooruit
Post automatically merged:

Inhouden is te arm in benzine, stotteren is te rijk. Vermoedelijk zit het probleem. In de afstelling van de carburateur.

denk je dat het mogelijk is voor mijzelf om dit op te lossen?
 
Is de aandrijflijn schoon en gangbaar? Is de vario weer helemaal geopend? Zijn de achterste poulies weer helemaal samengeknepen?
Groet,
 
Is de aandrijflijn schoon en gangbaar? Is de vario weer helemaal geopend? Zijn de achterste poulies weer helemaal samengeknepen?
Groet,
Bedankt voor je reactie, absoluut geen idee waar je het over hebt. Zou je het in iets meer jip en janneke taal kunnen zeggen? Lol
 
Kleppen zitten bijna dicht, afstelling nakijken en zo nodig afstellen.
Post automatically merged:

Bedankt voor je reactie, absoluut geen idee waar je het over hebt. Zou je het in iets meer jip en janneke taal kunnen zeggen? Lol
Misschien dan toch maar naar de scooterzaak gaan.
 
Kleppen zitten bijna dicht, afstelling nakijken en zo nodig afstellen.
Post automatically merged:


Misschien dan toch maar naar de scooterzaak gaan.

oke, dat doe ik. Ik probeer toch altijd op het forum hulp te zoeken om proberen te leren. Zou graag in de toekomst niet afhankelijk willen zijn van de scooterzaak. Dus zou je aub als je tijd hebt je antwoord iets uitgebreider kunnen uitleggen?
 
Als de kleppen niet goed meer openen en sluiten, kan hij dus niet goed meer ademhalen.

Je moet eigenlijk alles even nalopen.
Is het luchtfilter schoon, daarna komt de carburateur, staat het stationair goed afgesteld, evt carburateur eruit nemen vlotterbak demonteren, sproeiers eruit draaien en schoonmaken.
Spruitstuk, zit er een pakking tussen spruitstuk en cilinderkop, poreus/scheurtjes.
Bougie, kleur, bruin grijzig is goed, wit is te arm (te weinig benzine) zwart is te rijk (teveel benzine), is de bougiekabel heel en goed aangesloten.
Cilinderkop eraf en de klepspeling nakijken en zo nodig afstellen.
Zoek een werkplaatshandboek, en zorg voor goed gereedschap, echt noodzakelijk als je zelf wil sleutelen.
Zelf sleutelen is leuk om te doen en geeft voldoening als het lukt.
 
Als de kleppen niet goed meer openen en sluiten, kan hij dus niet goed meer ademhalen.

Je moet eigenlijk alles even nalopen.
Is het luchtfilter schoon, daarna komt de carburateur, staat het stationair goed afgesteld, evt carburateur eruit nemen vlotterbak demonteren, sproeiers eruit draaien en schoonmaken.
Spruitstuk, zit er een pakking tussen spruitstuk en cilinderkop, poreus/scheurtjes.
Bougie, kleur, bruin grijzig is goed, wit is te arm (te weinig benzine) zwart is te rijk (teveel benzine), is de bougiekabel heel en goed aangesloten.
Cilinderkop eraf en de klepspeling nakijken en zo nodig afstellen.
Zoek een werkplaatshandboek, en zorg voor goed gereedschap, echt noodzakelijk als je zelf wil sleutelen.
Zelf sleutelen is leuk om te doen en geeft voldoening als het lukt.

stationair loopt hij sowieso niet lekker (voor dit probleem), maar zie net bij luchtfilter losmaken dat er benzine aanslag in zit. Filter zelf ziet er niet slecht uit.
Post automatically merged:

Hoe kan er benzine terecht komen in de luchtfilter?
 

Attachments

  • B6BF636C-FFD0-44F0-B109-00037EAEC56A.jpeg
    B6BF636C-FFD0-44F0-B109-00037EAEC56A.jpeg
    198.5 KB · Views: 6
  • 7BDD1DB5-A6E8-4C3C-B389-65A41487E33C.jpeg
    7BDD1DB5-A6E8-4C3C-B389-65A41487E33C.jpeg
    148.3 KB · Views: 6
stationair loopt hij sowieso niet lekker (voor dit probleem), maar zie net bij luchtfilter losmaken dat er benzine aanslag in zit. Filter zelf ziet er niet slecht uit.
Post automatically merged:

Hoe kan er benzine terecht komen in de luchtfilter?
Het zal olie zijn.
Die komt in je luchtfilter door de carterontluchting.
Klein beet je is normaal.
 
Het zal olie zijn.
Die komt in je luchtfilter door de carterontluchting.
Klein beet je is normaal.

even tussendoor, heb hier nog een kymco sloopscooter staan die ik aan het demonteren ben, bout van de accu zijn verrot. Kan ik gewoon die plus afknippen? Contact staat uit
Post automatically merged:

even tussendoor, heb hier nog een kymco sloopscooter staan die ik aan het demonteren ben, bout van de accu zijn verrot. Kan ik gewoon die plus afknippen? Contact staat uit
 
even tussendoor, heb hier nog een kymco sloopscooter staan die ik aan het demonteren ben, bout van de accu zijn verrot. Kan ik gewoon die plus afknippen? Contact staat uit
Post automatically merged:
Eerst de min losmaken dan de plus. Kan je nooit sluiting maken als je met de tang tegen het frame aankomt.
 
Man, waarom vraag je het dan ?

ik ga het toch eerst vragen voor ik iets doorknip lol
Post automatically merged:

Maatje van me heeft trouwens precies zelfde probleem met zijn kymco, gaat af en toe aan met kicken maar valt dan weer uit heel raar
 
Back
Top