weer aanslagen of....

Advertisement - register to remove this

volgens de britse politie is het helemaal niet zo ernstig... :rolleyes: 8P
er zouden weer metro's en bussen getroffen zijn en o.a. ook een spijkerbom afgegaan zijn...
 
Nieuwe ontploffingen in metrostations en bus Londen

Uitgegeven: 21 juli 2005 14:21
Laatst gewijzigd: 21 juli 2005 15:00
LONDEN - In drie metrostations hebben zich donderdag explosies voorgedaan. Ook op een bus in oost-Londen zou een bom zijn afgegaan. Een persoon is bij de ontploffing op het station in Warren Street gewond geraakt. Scotland Yard heeft de incidenten bevestigd.

Premier Blair houdt om 15.15 een al eerder geplande persconferentie.

De Londense politie behandelt de incidenten nog niet als 'groot incident'. Bussen bij de Sint Paul's Cathedral zouden zijn geëvacueerd. Een ziekenhuis, bij het Warren Street station, heeft volgens de BBC haar noodplan ingeschakeld.

Hulpdiensten kregen vanaf 12.30 noodoproepen en zijn op weg naar de drie metrostations.

De incidenten vonden plaats op de metrostations Warren Street, Oval en Shepherd's Bush. De metrostations zijn ontruimd.

Ooggetuigen

Ooggetuige Sosiane Mohellavi zei tegen Sky News: "Iedereen raakte in paniek en de hulpdiensten werden gebeld. Ik ben nu nog steeds aan het trillen."

Metropassagier Ivan McCracken vertelde aan Sky News dat hij met een Italiaanse man had gesproken die een explosie heeft gezien. "Hij vertelde me dat hij een man zag met een rugzak die plotseling ontplofte. Het was een kleine explosie maar genoeg om de rugzak uiteen te rijten. Daarna riep de man iets alsof er iets verkeerd ging. Op dat moment rende iedereen de wagon uit."

McCracken: "De mensen hebben snel zichzelf geëevacueerd. Er was geen paniek. Ik zag geen gewonden, maar mensen waren geschokt."

Bronnen hebben Sky News verteld dat er geweerschoten waren op een van de perrons in Warren Street. Eén spijkerbom is ontploft op één van de stations, meldt Reuters.

Ook is er een incident bij een bus bij Hackney in oost-Londen. Daar zou een bom zijn afgegaan.

De incidenten vinden plaats precies twee weken na de aanslagen in Londen van 7 juli. Toen overleden meer dan vijftig mensen als gevolg van ontploffingen in metro's en een bus

www.nu.nl
 
Weer net zo een mislukking als de vorige dus :p
Ik bedoel. Met een beetje touringcar ongeluk haal je die 56 doden nog wel.

Maar ze bereiken hun doel wel; de burgers angst aanjagen.
 
echt te erg wat er allemaal gebeurd met onze wereld hoor! Dacht dat et wat minder aant worden was maar ze zijn echt vollop bezig weer:(...Kan iemand me meer vertellen over die geruchten die ergaan over aanslag op A'Dam in augustus! Ik wordt er opzich wel beetje bang van mede omdat ik in Den Haag woon niet ver van het centrum waar 2ekamer etc zit:S
 
wat er nu hier al word gepost is juist ook wat zij willen...paniek en aandacht...
als er iets gebeurt dan merk je het vanzelf maar daarvoor moet je niet bepaalde plaatsen te gaan ontwijken want dan word je na een flinke tijd gewoon in een hoekje geduwd... :rolleyes:
 
Het is overigens heel goed mogelijk dat dit het werk is van een stel prutsers, en niet van een terroristische tak.

De 'explosies' die zijn waargenomen schijnen namelijk alleen de ontstekers te zijn geweest. Het os nog onduidelijk of er geen echte bommen waren, of dat ze zo noob in elkaar waren geprakt dat ze niet zijn afgegaan :L
Vermoedelijk is één van de daders gearresteerd, hij was een ziekenhuis in gevludht. Maar dat is alleen nog speculatie :)

Verder zou ik me niet druk maken over aanslagen in Nederland. Ik wil niet zeggen dat dat toch niet gebeurd, want die kans is redelijk groot :p Maar je er druk om gaan zitten maken heeft erg weinig nut.
Laat alleen niet je vriendin alleen in Amsterdam of Den Haag winkelen, maar ga mee. Mocht er iets gebeuren, blijf je niet alleen achter :henko:
 
Die klootzakken blijven maar door gaan.. onschuldige mensen te vermoorden.. laat ze gvd in hun geloof stikken stelletje &*(^&*^ extremisten..
 
Cipher said:
Het is overigens heel goed mogelijk dat dit het werk is van een stel prutsers, en niet van een terroristische tak.

De 'explosies' die zijn waargenomen schijnen namelijk alleen de ontstekers te zijn geweest. Het os nog onduidelijk of er geen echte bommen waren, of dat ze zo noob in elkaar waren geprakt dat ze niet zijn afgegaan :L
Vermoedelijk is één van de daders gearresteerd, hij was een ziekenhuis in gevludht. Maar dat is alleen nog speculatie :)

de knul met het blauwe shirtje?

ook echt op tv, ja de politie zoekt een man met een blauw shirtje, dan trek je dat toch als eerste uit lijkt me :X
 
CiRox said:
wat er nu hier al word gepost is juist ook wat zij willen...paniek en aandacht...
als er iets gebeurt dan merk je het vanzelf maar daarvoor moet je niet bepaalde plaatsen te gaan ontwijken want dan word je na een flinke tijd gewoon in een hoekje geduwd... :rolleyes:

Het laat jou dus koud?

Nick.
 
eerlijk gezegd wel ja... :rolleyes:
het doet me zeer weinig als zij zeggen dat zij ergens een aanslag gaan plegen of als ze een aanslag in een ander land plegen (niet zo'n grote als 11 sept)
k ben een echte nuchtere nederlander... :X
 
Back
Top