Wat voor blok zit er onder een derbi?

Crazybond700

Koos oorlelloos
Ik weet het zelf wel, maar iemand beweert anders. Dus daarom dit topic.(het gaat om een kratje bier!:p) En dan heb ik het over het ''ouwe type'' Niet die van voor 2000 maar die van na 2000 tot en met de nieuwste type blokken. (ebe050, ebs050, hnogwat)

dus welk ''merk'' is het?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

zitten die ook onder de GP?
Scooters zit volges mij een piaggio blok
En onder de rest volgens mij Minarelli AM2 als ik dat zo goed heb.
 
eurokit said:
zitten die ook onder de GP?

derbi schakel blokken gaat het om die zitten onder: Derbi senda, derbi GPR, gilera smt, d8 sommige GSM's, etc

Wat jij dus zegt is het dus zeker niet, want het heeft 6 versnellingen:X
 
Nee dat zijn de hele oude blokken die bv onder aprilia af1 zaten enzo:p

Volgens mij zijn het blokken van derbi zelf(ebe050 en ebs050)
 
JorneP said:
Gewoon Derbi..

Bel anders Derbi NL eens ? :+

Ze zijn al gemailt, en bellen gebeurt idd als ik niet op andere marnier aan preciece gegevens kom;) er staat een kratje bier op het spel dusja-:-

wil melf misschien ff wat zeggen hier?:p(btw zaterdag aanwezig @lely?)
 
Last edited:
melf #50 said:
derbi heeft altijd al eigen blokken gemaakt...

Kom jij zaterdag op lely? en wil je deze informatie tegen iemand vertellen voor mij?:p(ik ben der ook, met een van de collega's van de weddenschap:p)
 
als je nu gewoon een e-mail stuurt naar Derbi Espania , dan krijg je een definitief antwoord , maar eerlijk gezegd moet dat niet nodig zijn ,het is toch Uberduidelijk dat er ee Derbi blok onder zit?
 
mja voor hun blijkbaar niet? Ik heb ook al wel heel wat argumenten gegeven+op internet dingen laten zien maar ik heb ze nog niet over kunnen halen:p Maja mailtje is al gestuurd...
 
en volgens mij is de Derbi Atlantis in nederland alleen met een Morini blok geleverd , de Piaggio versie van Atlantis heet Diesis ,die is in nederland wel met piaggioblok geleverd..
 
pruttelbakje said:
melf de allesweter:p

naja ,ik hou wel van waarheden , maar omdat dit via derbi.com is gaat het niet perse over de nederlandse modellen.

zover ik weet (dus niet 100% zeker) is dus een Atlantis in Nederland een Dieses en heet ook piaggio , mischien zijn er mensen die 100% kunnen bevestigen dat ze een Nederlande Atlantis hebben met piaggio blok dat origineel eronder zat en bij Derbi nederland vandaan komt (Motana geloof ik)

het zou kunnen zijn dat de laatste atlantis met piaggio blokken zijn geleverd , alleen via een buitenlandse link kun je daar niks van opaan omdat in het buitenland scooter onder andere namen en in andere uitvoeringen worden geleverd
 
Back
Top