als je de carb loskoppelt, dan draai je de vlotterkamer(halfronde deksel aan de onderkant) eraf. Benzinekraantje wel ff dicht doen. Let er ook op dat er in de vlotterkamer zelf ook nog benzine kan zitten. In het midden zit een schacht met daarin een sproeier. Deze kun je met een platte schroevendraaier er uitdraaien.Wel eentje nemen met de juiste pasvorm, want je draait die sproeier zo stuk. Een 15mm Bing is idd niet nodig, ookal omdat de inlaat op de cilinder(nieuw Type)hooguit 12mm is. De reden waarom 14-36 ook niet handig is: voordat je het weet heeft ie het frame doorgezaagd, waar de uitlaatsteun aan vastzit.
oude type cilinder heeft het ook geen nut , vaak genoeg erop gezet..
en idd , de nieuwe types cilinders hebben een rond gat met een 12mm spruitstuk ,en heeft het dus geen zin om daar groter achter te zetten , bijkomend is dat de std cilinder gewoon niet snel is tenzij je gaat "vijlen" ..
en dat "doorzagen" is idd ook 1 van de redenen waarom zo'n klein achtertandwiel dom is om erop te zetten , het is ook IMO beter om het achtertandwiel zo groot mogelijk te houden. (kracht x arm
)
@ bmxje , jij word waarschijnlijk gewoon een beetje geil van die (jawel) 3mm grotere carburateur , maar je lult gewoon als je zegt dat dat verschil te voelen is...
lijkt me eerder dat je 12mm dan niet goed was afgesteld of gewoon gebrekkig was , aangezien ze gewoon versleten zijn gemiddeld..
@ TS , iedereen denkt dat ie tuner is , ze gaan vanalles erop zetten waardoor het in hun optiek beter loopt , terwijl het eigenlijk niks beter loopt als je gewoon de boel netjes in elkaar zet en afsteld..
en er zijn zat idioten die denken dat alles wat ze erop zetten ook nog echt helpt..
dus verhaaltjes zijn er zat , en die verhaaltjes zet ik altijd in de categorie "mijn vader had een zundapp die 120 liep" BS verhalen dus...
een std onbewerkte cilinder zal op een puch niet veel meer lopen dan een 60 km!
en tja , dan heb je natuurlijk ook nog de opgevoerde km teller
kortom ,je moet niet zoveel van die indianen verhalen geloven..