This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Wat vind jij belangrijker: Werk of vriendin?

Als het allemaal anders kon.. en ik op wo/do/vrij kon werken had ik het zo gedaan! Zij kan niet van dagen veranderen... maar ik dus ook niet! Ze moet zich er gewoon bij neerleggen denk ik

Duidelijk voor de poen kiezen... als je vriendin je echt leuk vind gaat ze echt niet weg ofzo en. Net alsof je met 50e kan leven per maand.

Duidelijk het geld...

In het begin is de liefde altijd zoals jij het beschrijft, maar als je 1 fout kan maken, dan is het alles aan de kant zetten voor je vriendin, en niet je eigen gang gaan...

mja dit is natuurlijk niet op 1 - 2 - 3 opgelost...

Als je die job NODIG hebt kan je er gewoon niet omheen en zal je dat op een of andere manier wel moeten duidelijk maken aan je vriendin.

Ik zit soms ook met het probleem dat ik soms moet kiezen voor mijn werk boven Heidi. Ik voel me dan soms wel een beetje rot maar ik leg altijd aan haar uit hoe de vork in de steel zit.

Je kan haar natuurlijk altijd duidelijk maken dat je die job nodig hebt voor het geld en dat je dat ook een beetje voor jullie beide doet. Zeg haar misschien ook dat je zal uitkijken naar een andere job die misschien wat beter past in jullie agenda.

Ik denk dat gewoon de key PRATEN is. Zie het ook als een eerste test van jullie relatie. Als ze nu al gaat tegenstribbelen en niet open staat voor discussie dan moet je toch is stevig nadenken.

Een relatie is gebaseerd op vertrouwen + PRATEN. Als er een van beide niet is (of moeilijk gaat) dan is het niet zo makkelijk vol te houden.

Tja een relatie is ook af en toe wat water bij de wijn doen dus ook van haar kant... Je kan bijvoorbeeld zeggen dat je dan de weekends voor haar gaat reserveren?

Originally posted by w-m
Zullen we Karoshi als Doc. Love aanstellen ?

Experience my friend

Heb al 3 serieuse relaties doorgeworsteld dus weet wat de knelpunten zijn en dat als je iets echt wil dat je er samen aan moet werken. Als 1 opgeeft is het zinloos om het karretje zelf proberen te trekken...

Dat is gewoon de waarheid...

ach jah bedenk maar zo ik zie Bas alleen zaterdagavond en zondag en dat gaat ook als meer dan 1,5 jaar goed.
Dus dit zal heus wel goed komen als het goed zit tussen jullie.
En ze zal dan toch wel kunnen/moeten begrijpen dat je graag meer geld wilt verdienen.

Originally posted by F3mK3
ach jah bedenk maar zo ik zie Bas alleen zaterdagavond en zondag en dat gaat ook als meer dan 1,5 jaar goed.

Misschien dat jullie het daarom al zo lang uithouden

ik kies 100% cker voor me vriendin

vriendin/vrienden/familie is gewoon het belangrijkste in me leven.
mensen die je kan vertrouwen waarje op kan bouwen mensen die je kunnen steunen in moeilijke tijden enzo..
100%cker vrienin dus..

ik zeg het wel vaker
je werkt om te leven,
je leeft niet om te werken..

Daar heb je idd gelijk in Haagze Sf2, mja jij ben wel langer samen als 1 maand denk..
Maar stel je eens voor; als jij bijna geen geld hebt, en je wilt leuke dingen doen samen met je vriendin (pizzeria, filmpje, dagje uit bv) dan gaat de frustratie spelen dat je bijna niks kan doen met het kleine budget.
Daar heb je dan alleen jezelf mee en uiteraard je vriendin ook, met alle gevolgen van dien..

Er zijn natuurlijk meer dingen in het leven waar vaak geld voor nodig is, bv uitgaan, vrienden, kleding en scoot bv.

Anders probeer je die baan voor een tijdje, en bekijk je hoe de relatie in de loop van de tijd gaat..
Gaat het niet, kun je overwegen te stoppen met werken...

Mja zoals Karoshi zegt, begin eens een goed gesprek met haar, als het een serieuze meid is komen jullie er samen wel uit.

Last edited:
Originally posted by Karoshi
Experience my friend

Als 1 opgeeft is het zinloos om het karretje zelf proberen te trekken...

Ah, das mooi gezegd man!

Maareh idd, kijk ondertussen uit naar misschien een andere baan op andere tijden ...

Ik zou , (ik haak in op femke) niet echt voldoening uit mn relatie halen , als ik dr al1 in de weekenden zag.
Ok , het is leuk als ze in het weekend blijft slapen . wat dus door de week niet kan ivm school enz
Maar elkaar al1 in de weekenden zien , nee

Maar ik lees dat je 1 maand hebt , dan zou ik voor de baan gaan...
Ik heb zelf een eurotje of 350/400 in de maand , en dan kom k nog tekort.

mwah ik weet het niet geld is zeker noodzaak... maar wat gaat voor jou voor liefde of geld? ik zeg altyd: ook al moet ik op een sinasappelkistje leve ik ga voor liefde dusz....

Ik sta elke maand steeds een beetje in het rood... (max 10 euro hoor )... ben zeker al op mn uitgaven aan het letten! Doordat ik de zomervakantie ongeveer 400 euro per week verdiende is mn uitgave patroon nog daarop ingesteld :s... Tis al flink aan het veranderen, maar 50 euro per maand is niet te doen voor mij.

Maarehm, er zijn toch meer oplossingen... Dat is echtn iet het enigste baantje... Ik zou iets regelen voor de do. of vrij. avond, en zaterdag overdag ofzo. Of iets waar je 1 doordeweekse dag pak. Ik weet uit ervaring dat dat lukt op jou school.

Enne, ga is na bij jezelf, vind JIJ het ook cool? Ikzelf zou het echtn iet relaxed vinden. Zeker als je aangeeft dat je echt wat voor der voelt.