Wat te doen?

Fagi

Member
Mijn scooter is met draaiende motor op zn zij gevallen. Hier kwam vloeistof (waarschijnlijk benzine) uit het luchtfilterhuis. Ik heb alles schoongemaakt incl de carburateur maar de scooter start niet. Als deze start blijft deze niet goed lopen. Weet iemand raad ?
 
Advertisement - register to remove this

Zal waarschijnlijk een beetje verzopen zijn doordat er brandstof is blijven lopen. Niet alleen je luchtfilterhuis in maar waarschijnlijk ook het motorblok in.

Het beste is om het morgen weer te proberen. Wat je daarna kunt doen is vonk checken, brandstoftoevoer checken.
 
Een hele discussie.. (in de lucht) maar zie nergens om welke scooter het gaat.. Dus lijkt me nodig lastig om dan een goed advies te geven.
 
Heb je ook al naar je luchtfilter gekeken, wellicht zit deze vol benzine en eventueel olie van de caterontluchting.
 
Was het luchtfilter nog nat toen je deze terug erin had gezet? Hierdoor kan het motortje te weinig lucht krijgen waardoor hij slecht gaat lopen
 
het betreft een Sym Fiddle 3 euro 4
Kijk ook even naar de filtertjes van de luchtklepjes van je elektronisch gestuurde carburateur.

Het plaatje hieronder heb ik eens een keer van dit forum geplukt volgens mij is dit van @Floris van bommelstijn .
Het betreft hier de onderdelen 1 en 2 in het bijzonder de twee grijze filtertjes aan de uiteindes van die vertikale slangetjes.CV Carburateur Euro4.png
 
Last edited:
Het filter was licht vochtig. Deze heb ik laten drogen en dan weer gemonteerd. Ik heb hem even proberen te starten zonder een luchtfilter kijken wat die doet. Zodra ik het luchtfilter plaats lekt hij benzine uit het luchtfilterhuis. Maar daarna niet meer.
Post automatically merged:

Kijk ook even naar de filtertjes van de luchtklepjes van je elektronisch gestuurde carburateur.

Het plaatje hieronder heb ik eens een keer van dit forum geplukt volgens mij is dit van @Floris van bommelstijn .
Het betreft hier de onderdelen 1 en 2 in het bijzonder de twee grijze filtertjes aan de uiteindes van die vertikale slangetjes.View attachment 65425
Hoe kan ik dit checken. Is mn eerste scooter met zulke klepjes.
 
Zou even bij de basis dingen beginnen..

Heeft die wel een vonk?


Maar je kan er wel vanaf gaan dat als een 4takt plaat gaat de motor olie ook overal naar toe zou kunnen gaan waar het open is.
 
Zit er wel benzine in toch? Niet dat je tank gewoon leeg isgelopen?
Er zit inderdaad nog benzine in
Post automatically merged:

Zou even bij de basis dingen beginnen..

Heeft die wel een vonk?


Maar je kan er wel vanaf gaan dat als een 4takt plaat gaat de motor olie ook overal naar toe zou kunnen gaan waar het open is.
Er zat een heel kleinnbeetje olie in de carburateur
 
Het luchtfilterhuis opnieuw gekuist. Nieuwe luchtfilter en bougie gemonteerd. Start alleen net half gas. Op snelheid is er weinig te merken. Trekt alleen moeizaam op. Valt stil als je stil gaat staan voor bijvoorbeeld het stoplicht
 
Back
Top