wat is de beste scooter ??

Status
Not open for further replies.

raymondkievit

Well-Known Member
hoi,
ik raymond ik bne 15 jaar en doe motorvoertuigentechniek.
maar nu heb ik een vraag ik wil nu een scooter aan gaan schaffen.
voor als ik 16 ben maar wat is nu de beste scooter voor dagelijks gebruik en voor in het weekend als ik met een vriend of mun vriendin die ik momenteel niet heb weg ga.
ik zelf zat te denken aan beta ark,earox,rs,neo's,runner.
of andere scooter die 2dehands een beetjuh goedkoop te krijgen is.

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Dit vind ik ook de mooiste scooter kwa looks de CPI GTR 50.
Kan ook een passagier mee ;) en toch staat ie stoer !



En minarelli blok... gna gna gna.


Laterss Mike
 
air2air said:
area51+ralf+!!!

- Ziet er gewoon fantastisch uit door het "ontbreken" van een veer en de mono-arm voor natuurlijk! Om de kappen niet te vergeten (A)..
- Goede wegligging
- Groooooote benzinetank
- Groooooote buddy
- Zit perfect en comfortabel in je eentje
- Zit perfect en comfortabel met z'n tweetjes
- Water gekoeld! (Goed blok, minarelli horizontaal)
- Je ziet ze niet zoveel als die achterlijke aeroxjes en shit 8P
edit: - 13inch velgen, onder scooter vind ik hoe groter de wielen hoe vetter (H)

En als ik je hiermee niet kon overtuigen, zorg dan wel dat je Ark watergekoeld is ;)

HELEMAAL mee eens. Het enige nadeel van een area is dat det voetsteuntjes erg hoog zitten. Ik kan der goed achterop zitten maar der zijn wel us mensen die het niet lekker vonde zitten. en door de mono-arm voor gaat de scoot extra fijn door de bocht as je der aan gewent bent. en ik heb voor mijn area 1100 euro betaald en die was in een goeie staat. En omdat de scoot een hele hoge nieuwwaarde heeft is ie ook nog ni zo snel total los bij een aanrijding
 
Zip is gewoon de meest handige en relaxte scooter vind ik, hij is klein en zeer wendbaar.
Ook zit hij lekker voor zowel passagier als bestuurder, en ze zijn niet duur.

en bij een area zitten de voetsteunen vrij hoog vind ik.....
 
Juliën said:
Zip is gewoon de meest handige en relaxte scooter vind ik, hij is klein en zeer wendbaar.
Ook zit hij lekker voor zowel passagier als bestuurder, en ze zijn niet duur.

en bij een area zitten de voetsteunen vrij hoog vind ik.....

Ligt aan je lengte :) ( op een zip)

Ik vind zelf een sr altijd goed zitten/rijden :)
 
Koop gewoon een geod Sr Stealth, meeste zijn gereviseerd dus kan je er nog lang van genieten:)
reden?
- lc.
- 2 schijfremmen.
- comfortabel voor passagier.
- beenruimte is aanzienlijk meer dan bij een rox.
- vormgeving.

Minpunten kan ik eigenlijk niet bedenken:)
 
Rastabasta said:
Koop gewoon een geod Sr Stealth, meeste zijn gereviseerd dus kan je er nog lang van genieten:)
reden?
- lc.
- 2 schijfremmen.
- comfortabel voor passagier.
- beenruimte is aanzienlijk meer dan bij een rox.
- vormgeving.

Minpunten kan ik eigenlijk niet bedenken:)

waar slaat dat op :?
 
heb zelf een ark.. rijdt zeer lekker.. ik gebruik hem ook voor dagelijks gebruik. maar op de NRG MC3 van me pa zit je als een koning achterop:P:P:W
 
Heb zelf een sr 2000. Toen ie nog standaart reed vond ik hem nie zo lekker rijden maar onbegrenst rijdt ie lekker realaxt. Heb alleen wel het gevoel bij een sr dat als je strak door de bocht gaat dat je elk moment weg kan glijden. Bij een area heb je dat absoluut niet maar voor achterop zit een sr wel lekker alleen moet je niet te lang achterop zitte.
 
Ik zal je een tip geven.. ga kijken bij je dealer... en zoek naar een scooter die jij mooi vind. En ga ajb voor een carburateur versie. Als het ding std moet lopen zijn er niet echt slechte scooters. Maar als het toch wat sneller moet ga dan voor een Appi/Beta/Piaggo/Yamaha/malatguti. die zijn zonder veel problemen snel te krijgen
 
Heb zelf een SR met pia blok, blokje is gewoon prima: nu 8000 km kosteloos. Kon ik niet zeggen bij m'n phantom die ik nieuw de showroom uit reed, maar daar moet je natuurlijk ook net geluk mee hebben. Dat een SR achterop comfortabel zit kan ik niet zeggen, krijg daar toch regelmatig klachten over :P maar dat interesseerd me eigenlijk vrij weinig. Hij zit voor de bestuurder goed, veel ruimte... en ik vind 'm heerlijk in de bochten liggen dit in tegenstelling tot de phantom die ik had, die ik erg nerveus vond in de bochten. Wil je goedkoper uitzijn en orrigineler zijn, dan is het oude type sr misschien ook een optie (Max biaggi geloof ik) neem dan wel de mina hor Lc versie (niet de viper dus) zit erg comfortabel achterop, licht prima in de bochten, uiterlijk vind ik persoonlijk mooi, veel onderdelen voor te krijgen en kost 2e hands nog maar erg weinig. Als ik nu een scooter moest kiezen ging ik voor een Runner SP Pro, jammer dat je ze zoveel ziet, maar vind het uiterlijk en de wegligging geweldig. Dat ik niet meer voor een SR kies is puur omdat ik er nu een beetje op uitgekeken ben, maar dat ben je op iedere scooter na verloop van tijd.

Hoop dat je er iets aan hebt...
 
raymondkievit said:
thnks voor de reactie ik weet het nog niet een aera is dus ook een optie geworden eens kijken gaan of ik iemand ken waar ik eens op mag rijden.


Een area rijd heel fijn maar voor iedereen is het verschillend wat de beste scooter is.
 
ff mijn mening:W natuurlijk weer een area. is gewoon top scooter wat al eerder is vermeld. niet veel mensen hebben er 1. de achterkant is mooi strak. de veer in midden van frame. rijd super relaxt. grote tank. dus ook lekkere wegligging. je zit er ook buitengewoon lekker op. grote velgen. duur in aanschaf maar gewoon niet kapot te krijgen. en veel waard als je hem ooit nog eens wil verkopen. nog een belangrijke wat ik echt vaak hoor van mensen die op een aerox rondrijden, een area trilt niks voelt niks en rijd gewoon top. ( beter dan een aerox die naar schatting 15 miljoen nederlanders in de schuur hebben staan;) ) mijn mening dus:)
 
Ark vind ik ook zker beter, stel je voor je moet sleutelen want er is wat stuk wat altijd kan gebeuren.... is Ark ook het mooist, mijn ervaringen zijn dat SR niet relaxt sleuteld

En kwa rijgedrag heb ik veel liever een beta.. zit erg goed en wegligging is ook netjes

Maar er zijn dan wel weinig optiche details, wel bijv.

Remschijven
"race" stuur
Achterspatborden over achterwiel
Alle mina velgen passen erin (SR/Rox oid.)

Ik vind het een erg mooie en goede scooter..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top