This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

wat is de beste scooter ??

Status
Not open for further replies.

raymondkievit

Well-Known Member
hoi,
ik raymond ik bne 15 jaar en doe motorvoertuigentechniek.
maar nu heb ik een vraag ik wil nu een scooter aan gaan schaffen.
voor als ik 16 ben maar wat is nu de beste scooter voor dagelijks gebruik en voor in het weekend als ik met een vriend of mun vriendin die ik momenteel niet heb weg ga.
ik zelf zat te denken aan beta ark,earox,rs,neo's,runner.
of andere scooter die 2dehands een beetjuh goedkoop te krijgen is.

alvast bedankt
 

Ma bij een puch maxi iemand 8terop nemen:X:X


Ma ik vind zelf een sr fijn rijden ook met iemand 8terop net als speedfight
 
Waarom eigenlijk geen Area
Area rijdt vet relaxed. Grote buddy enzo. En ik heb nog nooit klachten gehad van mensen die ( 40km )achterop zaten.
Area heeft goed blok .. En uiterlijk is ook nog een keer heel mooi naja, dat vind ik dan
 
Aerox is gewone een ultieme scoot Maar ik raad je toch een Runner aan omdat die echt zalig zit, grote tank heeft en veel bergruimte. Ook zijn ze 2e hands zeer goed te betalen wat een Aerox bijvoorbeeld weer minder is

Van de sportachtige scoots zit een Runner ook nog eens zalig achterop (wel een Pro nemen want ik heb een oude Runner met zo'n handgreep/spoiler achter je en dat pakt minder lekker vast).
 
Aerox is niet fijn voor langen stukken als je langer bent, bij mij komt het stuur altijd tegen m'n benen en het is niet fijn rijden als je iemand achterop hebt. Nrg vind ik heerlijk rijden met 2man...
 
Black nightmare said:
Aerox is niet fijn voor langen stukken als je langer bent, bij mij komt het stuur altijd tegen m'n benen en het is niet fijn rijden als je iemand achterop hebt. Nrg vind ik heerlijk rijden met 2man...

Ik had da alleen toen ik me tnt stuur erop had gezet, en dan alleen in heel krappe bochten.
ik ben overigens 1,75 oid
 
ja ik ben 1.82 dus denk da k daar dus egt last van heb.

ik wil dus nu voor een beta ark gaan mensen tips over waar ik moet letten het 2dehandkopen topic heb ik al door gelesen ma maybe iets dat speciaal bij ark snel kapot gaat ofso ??
en zijn er een beetjuh leuke optische dingen verkrijgbaar want een ark vind ik wel een beetje cros ieddetje geven dus was van plan ander stuur beetje verhogen en lekker breden banden.
 
area51+ralf+!!!

- Ziet er gewoon fantastisch uit door het "ontbreken" van een veer en de mono-arm voor natuurlijk! Om de kappen niet te vergeten (A)..
- Goede wegligging
- Groooooote benzinetank
- Groooooote buddy
- Zit perfect en comfortabel in je eentje
- Zit perfect en comfortabel met z'n tweetjes
- Water gekoeld! (Goed blok, minarelli horizontaal)
- Je ziet ze niet zoveel als die achterlijke aeroxjes en shit 8P
edit: - 13inch velgen, onder scooter vind ik hoe groter de wielen hoe vetter (H)

En als ik je hiermee niet kon overtuigen, zorg dan wel dat je Ark watergekoeld is
 
hmmm naja Meestal zolang er een Mina Hori LC DD blok onder zit vink 't best. Verder als je dan naar uiterlijk gaat kijken .. zou ik persoonlijk zeggen Aerox . Maar mocht je Iemand mee willen nemen denk ik dat je beter voor een SR 2000 Kan gaan .. ( die in goede staat is )
 
raymondkievit said:
ja oke ik wil ook wel een aera 51 hebben alleen het heb maar 1000 euro voor een scooter dus en een beta ark lc is wel te krijgen maar een aera niet zo gauw vandaar
k heb mijnes vorige week nog verkocht voor 1000 euro En zoals ik al zei, neem een area, air2air zei het ook al. Je hebt er vast wel eentje voor 1000 euro. Zit een goed blok onder, en je ziet ze teminste niet zo vaak als die roxjes die per duizenden verkocht worden . het uiterlijk vind ik ook erg mooi. bijna geen scooter heeft een mono-arm en je hebt niet zo`n standaard achterveer Naja, ik dacht er zo iig over toen ik er eentje ging kopen

mzzl:*
 
wat dacht je van een malaguti phantom, of als je niet al te lang bent een yamaha jog.
vind ik persoonlijk de 2 fijnste scooters qua rij eigenschappen.
en ze zijn allebei als mina LC te koop
 
pauldebruine said:
wat dacht je van een malaguti phantom, of als je niet al te lang bent een yamaha jog.
vind ik persoonlijk de 2 fijnste scooters qua rij eigenschappen.
en ze zijn allebei als mina LC te koop


ie is 1m 82

ik vind m'n speedfight wel lekker zitten, ook achterop... ZEER goede voetsteuntjes (wat iig niet zo is bij een rox, en het achterste zitje vindt ik ook iig nie zo lekker...)

tis niet zo een kleine scoot

maarja, een area heeft ook wel iets... alleen moet je er 1 goedkoop vinde
 
denk niet dat dat zo`n groot probleem is, aangezien er veel mensen op vakantie willen en nog geld nodig hebben, die verkopen dan meestal hun scooters voor een niet al te hoge prijs..
 
Naja Area 51 heb er 1 x op mochten rijden een groot blokje om :X ik was blij dat ik 'm terug mocht geven aan de eigenaar .. :? ding trilde als ik door de bocht ging.
En die Area zag er best netjes uit en was ook in goede staat. weet niet of het zo met elke Area is .. Maarjah SR2000 vink naast een Rox ook wel een degelijke scooter
 
Status
Not open for further replies.