This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

wat is de beste scooter ??

Status
Not open for further replies.

raymondkievit

Well-Known Member
hoi,
ik raymond ik bne 15 jaar en doe motorvoertuigentechniek.
maar nu heb ik een vraag ik wil nu een scooter aan gaan schaffen.
voor als ik 16 ben maar wat is nu de beste scooter voor dagelijks gebruik en voor in het weekend als ik met een vriend of mun vriendin die ik momenteel niet heb weg ga.
ik zelf zat te denken aan beta ark,earox,rs,neo's,runner.
of andere scooter die 2dehands een beetjuh goedkoop te krijgen is.

alvast bedankt
 
Bij het aanschaffen van een 2e hands scooter moet je op veel dingen letten hierbij kun je de Search gebruiken staat genoeg over in.

En de genoemde scooters zijn allemaal perfect voor normaal straatgebruik..

Hoi Hoi
 
Nou ik zelf heb een kymco b&w en ik gebruik hem voor school en werk enz. Ik vind het een super scoot. Hij zit heel confortabel, heeft een super wegligging en je kunt er perfect grotere afstanden mee afleggen. Ook is hij super zuinig.

Ik heb ook een neos gehad, maar ik vind de kymc echt stukken beter. Alleen zijn gewicht is ff wennen vond ik en een klein nadeel dat je lang niet zo veel onderdelen kunt kopen als je hem zou willen opvoeren.

Al loopt mijn scoot wel 75 km @ autoteller en dan alleen begrenzers eruit
 
Aerox Wijchen said:
uit jou lijstje: ARK
ik ZWEER bij aerox, maar als je ook vaak met passagier wil rijden zit dat voor je vriend(in) tog echt veel fijner
Mja ik ga toch echt voor Beta......ik kan gewoon niet normaal op een Aerox zitten. Dat ding is echt gemaakt voor kleine mensen lijkt het wel :+
Daarnaast is de buddy van Beta best groot
 
Dit heeft ook mer persoonlijke smaak te maken. Ik vind een ark en een sr er minder uit zien maar ik vind een firefox weer de bom.

Ik zou als ik jou was een scooter met een minarelli/piaggio blok kopen. Hier is zeer veel voor te krijgen en het is betrouwbaar (het is niet zo dat andere merken dit niet zijn).
 
Runner is k*t voor dagelijks gebruik vind ik.
Ik heb zelf ook een sr gehad waar ik veeeeeel km's mee gereden heb. Voornamelijk met passagier.
Ik had alleen zo'n sr2000 model met morini/suzuki oid blok. Zolang je m simpel ontgrenst laat , blijft het wel heel en rijd het lekker ( mijn ervaring ).
Als je van plan bent m iets op te gaan voeren zou ik kijken of je ergens een model kunt vinden met mina blok.

Verder vind ik weinig scoot echts relaxt voor dagelijks gebruik/rijden voor het plezier...

Mijn mening natuurlijk...
 
SR is best relaxt idd als je wat langere stukken moet rijden en met iemand achterop. Ik heb zelf een Aerox en vind 'm wat sportiever rijden, maar een SR is comfortabeler op langere stukken. Runner is ook best comfortabel opzich maar kon er niet echt aan wennen.
Een Neos zou ik sowieso niet kopen, is behoorlijk klein en om er dan ook nog lange stukken op te rijden met z'n 2en...
 
Of ie op te voeren is of niet is niet geheel onbelangrijk, ookal weet je 100% zeker dat je um std. laat.

Een niet/moeilijk op te voeren brommer ben je als je um verkopen wil minder gemakkelijk kwijt EN hij zal sneller in waarde dalen.
 
Last edited:
Runner is k*t voor dagelijks gebruik vind ik?????

En waarom, zelf heb ik een runner en vind deze juist weer heel fijn. Goede wegligging. Groot zadel. Benzinetank van 12 liter.
 
hmm heb zelf 2 jaar een sr met mina blok gehad..reed perfect, en heb ook nooit mense hore klage die achterop zaten..maar als ik zelf een keer achterop zat voor een paar km dan had ik al fucking O benen...die achterkap is niet echt ideaal gezien de kleine voetsteuntjes voor passagier...

sr met uitklapbare voetensteun is wel ideaal overigens!
 
alle scooters zijn apart en scooters uit het bouwjaar 2000 tot nu zijn allemaal goed

het enige is wat jij lekker vind rijden.
bijvoorbeeld een dna is zwaar
streetmagic licht

daarnaast moet je eraan denken waar jij een scooter voor neemt
is het voor algemeen gebruik? dan zou ik puur op uiterlijk een scooter kopen
is het voor race dan zou ik een piaggio of minarelli scooter kopen (aerox beta enz enz.)
is het voor hobby dan moet je veel geld hebben
 
Er staat toch voor dagelijks gebruik? Waarom heb je het dan over racescooters?

Maja een Ark of Aerox vind ik persoonlijk uit dat lijstje het tofst
 
raymondkievit said:
wat is nu de beste scooter voor dagelijks gebruik


een auto

ff serieus

een scooter is het meest klote voertuig wat er is op het moment

koop je er toch een ga dan niet 'stoer'opvoeren en 100 rijden maar rijd max 60-70
(tip van mij moet je je verder zelf over beslissen maar mij heeft het nu +-700 euro aan boete gekost in 3 weken en dat is VEEEL)

zon invalide wagen is ubergaaf en je zit lekker droog met radiotje en je haar blijft goed

en verder voor dagelijks gebruik qua scoot kijk iig naar een 4tak (deze slijten niet en zijn super betrouwbaar)
of kijk naar een puch maxi (gaan ook nooit stuk)

suc6

frank
 

100% mee eens..

SR kan je echt relaxed op zitten.. aerox zit idd sportiever.
 
oke als ik dit zo lees dan ga k denk ik voor een beta ark of een sr.
opvoeren was ik niet van plan alleen begrensers eruit.
en ik heb een oude earox gehad om zo een beetje mee te stunten.
maar ik vond deze nooit egt een fijne scooter standaart dan he.
dus nu is mijn vraag wel scooter houd zich het beste van: beta ark of aprilia sr
want ik moet er zowieso 28km me na sjool en dan wat ik zo veel weg ben.
 
Status
Not open for further replies.