This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Wat heb jij allemaal gepolijst?

Status
Not open for further replies.
Met wat voor spul polyst jij Funk Dm ?
wat voor polyst pasta (dat rode) k weet niet of er meerdere sootersen oid. zijn ?
en doe jij het met de boormachine met een polijst borstel ofzow ?
 
cozmo said:
Je kan zelfs dof glas polijsten waardoor het weer helder wordt, net zoals plexiglas. .
Zeg ikd at je only en alleen alu kan polijsten dan?

Hornymoose said:
tja hier in belgie noemen ze eenmaal polieren en polijsten voor 1zelfde ding, maarja zoals david ergens al zei zijn wij belgen dom
Belgen zijn dom.

Funk_dm said:
wat ik wil aanhalen is dat je niet alleen alu kan polijsten, wat een heleboel mensen denken.

vrijwel alles is te polijsten zoals cozmo ook al zegt
polieren zal wel een vak term wezen.
Wrom wil je dat aanahalen dan? ik zeg toch niet dat je only en alleen alu kan polijsten. ik zeg alleen dat als je lak gaat polijsten dat het dan gaat verbranden.

polieren is idd een VAK term, je zegt het zelf. die mensen weten er wat van af en weten (meestal) wel wat het beste is voor wat.
 

mijn pa heeft bijna 20 jaar in het autovak gezeten, waaronder de spuiterij.
"ja tuurlijk kan je een auto polijsten, het is niets anders dan het strak maken van de lak''
vervolgens vroeg ik hem of hij wist wat polieren was, hij wist niet wat het precies was en of het de juiste benaming was, het is een bewerking die voor antieke meubelen word/werd gebruikt.
ik zal het fijne er eens van uitzoeken, best interesant.
 

hmm als hij het echt niet kent dan zal het toch het verschil zijn tussen belgische en nederlandse carrosserie/auto schade bedrijven zijn veronderstel ik want hier is lak strak maken (krasjes eruithalen en beschermlaagje aanbrengen) polieren en bij jullie dus polijsten.

voor mij is dus discuttie closed want ben fucking moe en wil die topic niet verneuken
 
black_white said:

je polijst je velg enzo toch niet @ zo'n machine? ik heb hier ook nog zo'n dingen staan, ook maar eens die grote lappenschijf ophangen (die lappenschijven werken niet bij mij man, altijd lelijk resultaat )
 
Ik heb ook met de dremel zitten kutten in een blok , om het gepolyst te krijgen maar het was zwaar beroerd... :|:|
 
misschien was je vergeten dat ik de velgen niet zelf gedaan heb en ja, boormachine heeft beter resultaat. maar dit is ook al handig
 
black_white said:
misschien was je vergeten dat ik de velgen niet zelf gedaan heb en ja, boormachine heeft beter resultaat. maar dit is ook al handig

nee ben ik niet vergeten maar omdat je zij dat je de shit gepoetst had?
 
Spasta said:
je polijst je velg enzo toch niet @ zo'n machine? ik heb hier ook nog zo'n dingen staan, ook maar eens die grote lappenschijf ophangen (die lappenschijven werken niet bij mij man, altijd lelijk resultaat )

hoe doe jij je dingen dan polijsten?
 
Spasta said:
veel suc6 met het polijsten van je lak @ je car.

ik heb al in aantal verschillende carrosserie bedrijven gewerkt en daar hebben ze het altijd over polieren en polijsten dus hier is polieren wel gewoon een gebruikt begrip.

kijk meer Rides op Discovery :*
 
Mijn ge-polijste shizzel 8)

1ste Aerox blok :



2de Aerox blok :


Waterpomphuis :


Carterkap :


Voorvork 1 :



Voorvork 2 :



Velgen:

 
Spasta said:
nee ben ik niet vergeten maar omdat je zij dat je de shit gepoetst had?


carterkap heb ik opnieuw polijst, dus opschuren en weer polijsten. velgen heb ik enkel opgepoetst alhoewel ik een half uur met 1 velg bezig was (gemiddelt)

en poetsen doen we nog gewoon met belgom en erna een beetje unipol
 
Status
Not open for further replies.