wat doen jullie met je mina ?

Slim Dim

Banned
er is al een projecten gedeelte maar ik zou graag speciafiek
snelle projectjes van mina's horen
zijn er nog mensen die snelle mina's gaan bouwen dit nieuwe jaar ?
ik ga dus binne kort een aprilia rally Ac kopen met de volgende
setup :

Mhr team 12pen cilinder
Jolly moto 70cc uitlaat
21mm Dell Orto carb
Mhr multiva.
Mhr Rhq krukas pen12
C3 krukas lagers
Mhr delta clutch
Hpi racing ontsteking
Malossi powerfilter
Malossi race naafdeksel
Malossi primair en secundair vertanding van
aerox (langer dus hogere top)
Malossi kevlar v-snaar.
Malossi spruitstuk
Malossi vl12 membraam

dit is voor mij een snelle setup k heb nog nooit zo'n
snelle scooter gehad.
hij is in de kleuren metallic blauw en zilver gespoten.
ik ben van plan om hem Lc te maken en dan met een LC
team gaan rijden en nog een kart carb in plaats van de 21 dell orto.
waarschijnlijk breng ik ook m'n carters en cilinder naar de tuner
zat te denken aan Js of koopmans.
ook worden waarschijnlijk de kappen naar de spuiterij gebracht.

ik hoor graag wat jullie met je mina's gaan doen .
PS: als je tips voor mij hebt ik hoor het graag mazol
 
Advertisement - register to remove this

Setup is momenteel:

- Malossi MHR r 70
- Dell orto 17,5mm
- Hebo Krukas pen 12
- Malossi Multivar
- Bidalot Vitesse (c16)
- Koopmans Tuned Carters
- SKF C4 krukas-lagers
- Doppler kevlar belt
- Malossi MHR wingclutch bell
- Std membraan met Malossi Carbon plaatjes

Wat er nog moet komen:
- Cilinder laten tunen (koopmans)
- Malossi Deltaclutch
- Dell'orto 19/21mm carb.
- Malossi VL12 Hyperreed membraan
 
Originally posted by Appie50
Ik ben ook bezig met een 'projectje' Mijn oude racescooter, de aprilia SR #44 moet eraan geloven.

Nadat ik een MHR 47.6 vond in de 'oud ijzer bak' bij mn dealert (er zaten wat sporen van de vastgelopen zuiger in) en deze vervolgens helemaal weer fijn heb gemaakt (de schade viel erg mee) en met aankoop van een nieuwe kop en zuiger was de basis gelegd.

Omdat ik dus nogal veel zooi van mn racer had liggen, de koeler en dergelijke, hoefde ik verder niets te kopen. Dit was ook mijn bedoeling niet, omdat ik mn zippie ook nog moet onderhouden.

Mijn setup is tot nu toe:

Tuned SD carter
Malossi RHQ 12-pen krukas
MHR 47.6 Team
Malossi uitlaat (de 'gewone')
Aangepaste orginele ontsteking
Malossi CDI
Malossi membraan
Malossi recht spruitstuk
Carb ??
MHR luchtfilter
Malossi Overrange set
Malossi Delta clutch incl. Malossi koppelingshuis
lange primaire vertanding
Top reductiedeksel



Uiterlijk:
Kleuren grijs/fluorgeel
Malossi RS24 achterveer
aangepaste voorvork
toerenteller
aangepaste buddy
frame is ontdaan van alle overbodige steunen= laag gewicht

Dit was het tot nu toe. Mijn projectje loopt nog niet maar daar gaat volgende week verandering in komen (ben dus nog een carb. nodig)

Ben nog van plan een elec. waterpomp te monteren en een temp. meter.

Greetz Appie50

Heb vandaag een dellie 26 mm geshopt. Iemand ervaring met deze carb?
________
EFFECTS OF WELLBUTRIN
 
Last edited:
Een echte!! Appie SR Viper, met mono zit buddy (uit 1994, verti.)

-MHR 70 (vlinder poort) getuned STD
-Evo-as
-21mm Delly
-Getuned carter (STD)
-1 kleps membraan (by STD)
-C20 (piaggio)
 
Originally posted by Appie50
Ik ben ook bezig met een 'projectje' Mijn oude racescooter, de aprilia SR #44 moet eraan geloven.

Nadat ik een MHR 47.6 vond in de 'oud ijzer bak' bij mn dealert
(renétje) :D


Greetz Appie50

Watttt...... die schade scoot !!!!!! Haha ;):):)

Nee geintje, vuul suc6 doar in't verre Riessen !
Hoesta doar ?
hier bint wie vuul gangs !!

Greetz, van afdeling Almelo
 
Originally posted by driver2002
ja, ik ga ook nog een mina hori lc verbouwen. khoop een redelijke snelheid te halen. kheb de meeste onderdelen al thuisliggen of in bestelling:

hebo alu NG (SvR-tuned)
doppler krukas met c3 lagers
malossi MHR uitlaat
malossi multivar + ventivlar + v-snaar
malossi delta clutch
malossi vl 12 membraan
21 mm Dell´ortho
doppler filter (met goed weer)

ik wil m uiteraard voor lelystad afhebben, dat gaat wel lukken.

doppler filter word ws kartbox
 
ja, ik ga ook nog een mina hori lc verbouwen. Ik heb de meeste spullen al thuisliggen, of zitten al onder m'n scooter.
Dr50(SvR-tuned)
doppler krukas met c3 lagers
Yasuni R
Hebo Vario + Polini Ventivlar
Kevlar Belt
17,5 mm Dell´ortho

Om deze scooter gaat het:




1klein.jpg
 
Dan zal ik ook maar ff mijn minarelli "project" neerzetten:
phantom digit
dr70 bijgewerkt
19mm
yasuni r
doppler 10pen @ C3 lagertjes
multivar
hebo snaar
hebo clutch
adigio racemembraan

binnen enkele weken komt erop:
dr70 tuned
ventilvar
TP carterdeksel
maybe torquedriver
 
Ik ook maar dan:

Rally AC:

Athena vlinder 70 IS-tuned (80 euro beurt)
Doppler/rito as + SKF c3
(Chrome :P) Yasuni c16
21mm + helmbak
MHR vario
Hebo clutch
Dayco snaar
Aerox/Firefox vertanding

En er gaat zeker het nodige verandere aan uiterlijk... Maar dat zien jullie nog wel :)
 
Aprilia SR 1999 LC Mina Horizontaal

Bidalot c20
Polini Evolution (5) 70 Tuned
Polini Evolution 12p krukas
21 mm Dell 'Orto
Polini Speedcontrol :( ------> snel evo
Malossi flyclutch
Polini 2 kleps membraan

Liefst dus nog een nieuwe variateur voor een beetje normaal toerenverloop, + nog een nieuwe achterpoelie set om het helemaal af te maken. Binnenrotor komt als laatst, eerst dit maar is afstellen.
 
motorisch is bekend kijk maar in profiel of op scooterbase.
Alleen nu heeft men 21mm plaats gemaakt voor 28vlak van mikuni en is er een speedrive aangeschaft
En komt er binnenkort een hpi(denk ik) op en wordt mijn blok en cil. weer wat verder getuned.
uiterlijk:
tja blijf ik nog even stil over
Alles wordt in ieder geval dicht,sommige dingen gepolijst en uit kappen gefreest.
 
Ik ben mijn Mina AC naar LC aan het ombouwen.. Ging even al mijn geld heen. Maar voor lelystad hoop ik wel leuk cilindertje te hebben Icm een leuk asje. Moet ik maar even kijken.

Nu heb ik.

----------------


Standaard cilinder stage 3 tuned Is-tuning LC

Hebo vario icm Polini airspeed

Hebo clutch 105mm

17.5mm carbarateur dell orto

dayco belt

Giannelli nardo

Ws polini kop :).


. Dit is het even voorlopig. even rustig aan. Daaruit verder bouwen.
De ombouwing heeft veel tijd gekost en best wat geld uiteindelijk.


Om deze scoot gaat het.


1043764319MVC-011F.JPG
 
Die AC-LC conversies zijn wel chill als je model hebt die ook in LC geleverd wordt.
Goed er is ook een Rally LC, maar die heeft niet voor niks een hele andere set kappen aan de voorkant.
En die zijn juist zo lelijk, althans vind ik dan.

Maar ja ik vind het niet erg verder. AC is ook wel snel te krijgen.

Ik ben op het moment eigenlijk alleen met uiterlijk bezig. Moet gewoon spectaculair gaan worden.
Als het weer beter wordt ga ik wel weer op motorisch gebied aan de slag.
 
Originally posted by Folkert@MinaRally
Die AC-LC conversies zijn wel chill als je model hebt die ook in LC geleverd wordt.
Goed er is ook een Rally LC, maar die heeft niet voor niks een hele andere set kappen aan de voorkant.
En die zijn juist zo lelijk, althans vind ik dan.

Maar ja ik vind het niet erg verder. AC is ook wel snel te krijgen.

Ik ben op het moment eigenlijk alleen met uiterlijk bezig. Moet gewoon spectaculair gaan worden.
Als het weer beter wordt ga ik wel weer op motorisch gebied aan de slag.

of je plaatst je rad a la area51 stylo:)
 
Nee maar daar hebben de ontwerpers rekening mee gehouden in het design. Bij zelfbouw niet.. De ontwerpers hebben echt nooit bij een rally AC ooit bedacht van: hmmm misschien gaan ze dit model zelf wel eens veranderen :P..


Met gaas kan wel. :) maar dat word zon geklooi.

*edit* laatste reactie van mij, want laten we dit topic even houden voor de mina modellen :) *edit*
 
Back
Top