This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

wat doen jullie met je mina ?

Slim Dim

Banned
er is al een projecten gedeelte maar ik zou graag speciafiek
snelle projectjes van mina's horen
zijn er nog mensen die snelle mina's gaan bouwen dit nieuwe jaar ?
ik ga dus binne kort een aprilia rally Ac kopen met de volgende
setup :

Mhr team 12pen cilinder
Jolly moto 70cc uitlaat
21mm Dell Orto carb
Mhr multiva.
Mhr Rhq krukas pen12
C3 krukas lagers
Mhr delta clutch
Hpi racing ontsteking
Malossi powerfilter
Malossi race naafdeksel
Malossi primair en secundair vertanding van
aerox (langer dus hogere top)
Malossi kevlar v-snaar.
Malossi spruitstuk
Malossi vl12 membraam

dit is voor mij een snelle setup k heb nog nooit zo'n
snelle scooter gehad.
hij is in de kleuren metallic blauw en zilver gespoten.
ik ben van plan om hem Lc te maken en dan met een LC
team gaan rijden en nog een kart carb in plaats van de 21 dell orto.
waarschijnlijk breng ik ook m'n carters en cilinder naar de tuner
zat te denken aan Js of koopmans.
ook worden waarschijnlijk de kappen naar de spuiterij gebracht.

ik hoor graag wat jullie met je mina's gaan doen .
PS: als je tips voor mij hebt ik hoor het graag mazol
 
Beter koop je meteen een Rally LC, want die Ac voorkant is onmogelijk naar LC om te bouwen.

Althans, het is gewoon te lastig. Ik heb al verschillende radiators etc bekeken en ruimtes opgemeten, maar het is gewoon héél gaar.

Of je kan alleen een hele kleine en dan heb je weer onvoldoende koeling, of je moet heel lelijk externe radiators gaan plaatsen etc.
 
Folkert, Toch is een SR radiateur wel REDERLIJK mooi te plaatsen achter je voorwiel or... Ik zal is PROBEREN foto's te krijgen van die kerel die hier er meer rond rijd...
 
nou ik heb gekeken, maar omdat het voorwiel van een rally zo "los" staat van de kappen, mis je die inveer ruimte die Aeroxen, SRen etc allemaal hebben. Bij ons zit achter de onderkuip meteen je frame. Misschien 2cm speling en voor de voorkap geldt hetzelfde. Kijk ook maar naar beenschild. Bij die hypersports heb je die bolling daar zitten, de ruimte voor het voorwiel bij invering. Bij ons is die kap vlak, omdat het voorwiel zo ver naar voren staat. Ook daar meteen frame. Alleen als je je lichtunit eruithaalt, heb je een kleine ruimte voor een radiator. Of als je je voorvork zou blokkeren. Beide zijn voor mij geen optie, maar ik ben nog steeds te spreken over AC. Ik zal nooit voor max. vermogen gaan, daar zijn al genoeg anderen mee bezig. En een AC heeft zelf ook genoeg potentie.
 
Je kunt ook gewoon een ac kopen en daar de voorkant van lc op zetten ben je veel goedkoper uit.
heb dit een tijd terug al bekeken en past allemaal.
Je moet alleen de voorkap en kniekap veranderen.
Maarja ik heb de zelfde mening als folkert AC zit genoeg in.
Zijn hele leuke dingen mee te doen.
 
ik ben ook bezig met een aerox projectje, er zit op:

evo70 <--- wordt nog getuned
evo krukas pen12
evo vario (std) <--- misschien overrange....
21mm DO <--- dit wordt 28 vlakschuif
hebo koppeling <--- dit wordt een malossi delta
top performances lange vertanding (pri+sec) <--- dit wordt weer std
bidalot c16 <--- wordt bidalot c20
helmbak luchtfilter is zo goed als af, maar wordt met een recht spruitstuk weer aangepast
komt nog een polini torque in (overranged)
zit ook te denken aan een 2e radiator of in ieder geval een grotere
hij wordt ook helemaal gespoten... maar ging om het blok geloof ik
en dan hoop ik dat met meeting lelystad alles af is.... in ieder geval meeste technische zooi en spuitwerk waarschijnlijk ook bijna
 
SR MAX:

MHR Speed 70 tuned
Blok tuned
*Kundo f1
Mal. VL14
*Spruitstuk naar opzoek
*28mm Mikuni
Hebo krukas
*PVL / MVT / Malossi ontsteking
Mal. Overange
Mal. Delta Clutch
Mal. Wing Clutch Bell
Mal. 13/44 primair
etc. etc. etc.

* = nog niet in huis

Verder wordt hij optisch ook heerlijk. Motorisch en optisch is even belangrijk.
 
Ben bezig met me Aerox:

EVO 70 stage 5
EVO krukas
Polini membraam
Yasuni C20
24mm Mikuni (wil nog 28mm)
Malossi binnenrotor
Malossi Overrange
Deltaclutch
Sporthuis
13/44 pr vertanding
Buddyfilter
etc

Ben trouwens ook van plan om naar Lelystad te gaan!
 
Hallow mensen, Ik heb een Sr max Biaggi(lc) in de kleuren wit met metallic paars mij setup is alsvolgt:
70 cc Doppler
Doppler as (pen 10)
c4 lagers
21mm dell.
Evo membraan
Evo koppeling
Evo vario
Evo v- snaar
Malossi cdi
Gianelli shot

Wordt verw8:
70 hebo manston (freddy koopmans of twins tuned)
32 keihin
hebo 12 pen
malossi overange set
eprom of malossi binnenrotor
samba comp. 70 uitlaat of mhr team 2000
vl 14
malossi primair en secundaire vertanding (weet nog niet welke)
dit bovenstaande komt onder een nieuw project (beta ark)
 
1. Je kleurencombinatie is niet geslaagd, die hebben wij al
2. Die uitlaat is veel te laagtoerig...
3. Die carburateur lijkt me aan de grote kant [welk spruitstuk ga jij gebruiken?]... I.c.m. die te laagtoerige uitlaat wordt dat een hel qua afstellen... Je haalt wel een hoge vullingsgraad, maar die uitlaat trekt hem niet leeg Ik zou er gewoon een C20 op schroeven...
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Ach, dat komt toch amper voor onder de scooterrijdende jeugd :|


heerlijk

maja ik zal mn pretlijst ok ff neerzetten.

evo pen 12 as - c4 lagers - gilardoni EVG cilinder twins tuned - carters twins tuned - vl14 membraam - kort rubber spruitstuk - mikuni 24 mm vlakschuif - nardo vertandingsdeksel - top performances carter deksel - hebo verstelbare koppeling.

wat nog komen gaat.

evo overrange set - yasunie c20 of kundo f1 - HPI ontsteking - evo 70 cilinder - twin air filter.

dit alles onder mijn beta geschroeft.
 
Ik ben ook bezig met een 'projectje' Mijn oude racescooter, de aprilia SR #44 moet eraan geloven.

Nadat ik een MHR 47.6 vond in de 'oud ijzer bak' bij mn dealert (er zaten wat sporen van de vastgelopen zuiger in) en deze vervolgens helemaal weer fijn heb gemaakt (de schade viel erg mee) en met aankoop van een nieuwe kop en zuiger was de basis gelegd.

Omdat ik dus nogal veel zooi van mn racer had liggen, de koeler en dergelijke, hoefde ik verder niets te kopen. Dit was ook mijn bedoeling niet, omdat ik mn zippie ook nog moet onderhouden.

Mijn setup is tot nu toe:

Tuned SD carter
Malossi RHQ 12-pen krukas
MHR 47.6 Team
Malossi uitlaat (de 'gewone')
Aangepaste orginele ontsteking
Malossi CDI
Malossi membraan
Malossi recht spruitstuk
Carb ??
MHR luchtfilter
Malossi Overrange set
Malossi Delta clutch incl. Malossi koppelingshuis
lange primaire vertanding
Top reductiedeksel



Uiterlijk:
Kleuren grijs/fluorgeel
Malossi RS24 achterveer
aangepaste voorvork
toerenteller
aangepaste buddy
frame is ontdaan van alle overbodige steunen= laag gewicht

Dit was het tot nu toe. Mijn projectje loopt nog niet maar daar gaat volgende week verandering in komen (ben dus nog een carb. nodig)

Ben nog van plan een elec. waterpomp te monteren en een temp. meter.

Greetz Appie50
________
Shaved Pussy live
 
Last edited:
mijn plannen zijn ook enigzinds gewijzigd:

oude setup

DR70 SvR (Sjoerd)-Tuned -> reeds verkocht
Power 1 krukas -> ook verkocht
hebo vario
hebo koppeling
Jolly moto avec carbon demper
std membraan
21mm DO
malossi spruitstuk
std vertanding

ik ben nu eerst mijn scooter DD aan het maken en dan wordt dit mijn nieuwe setup:

cilinder ben ik nog niet uit ws hebo manston rep getuned, dees is denk ik toch wat tam.
Hebo Racing pen 12 krukas icm SKF C3
Hebo koppeling
Hebo vario
21mm DO
malossi VL12 membraan
jolly moto avec carbon demper
malossi rechte vertanding, maat weet ik nog niet

en een nieuwe paint voor me scooter......