Volgende keer ff beetje verder doorrijden naar Roosendaal, zorg ik wel dat de koffie klaarstaat of bier net wat je wilIk vraag mij af , wanneer heeft het nut om een Iiridium Bougie toe te passen .
Ben net ff flink aan het knallen geweest de Moerdijk brug over , en flink liggen blazen naast de A -16 , op een gegeven moment voel ik dat de Scooter wat gaat inhouden.
Als ik ff wat rustiger gaat rijden , loopt die weer perfect , en kan ik weer Knallen , ik het gevoel dat de Bougie het niet kan bijhouden bij langere tijd 10400 RPM.
Set Up :
Malossi Sport 70 CC , LC
Dellorto 19 MM , Hoofdsproeier 78
Malossi Multivar , 5.1 gram Rollen Malossi.
Yasuni R , zonder begrenzers.
Standaard luchtfilter zonder Slurf er in / Snorkel
Ja doen we .. we spreken binnenkort eens af, lijkt mij gezellig ( ouwe lullen met elkaar over Scooters lullen).Volgende keer ff beetje verder doorrijden naar Roosendaal, zorg ik wel dat de koffie klaarstaat of bier net wat je wil
Post automatically merged:
En zo'n Iridium bougie is minder storingsgevoelig. Dus als je bijvoorbeeld een AIM Mychron laptimer hebt en een normale bougie dan is het lastig om je toerental nauwkeurig te meten en op je scherm af te lezen. Opzich niet echt een must als je een straatscooter hebt dus. Maar als je er 1 wil testen heb ik er nog wel paar liggen hoor
Bedoel je niet eentje met een weerstand (meestal heeft die een R in het typenummer, zoals NKG BR10ES vs B10ES zonder weerstand). Die weerstand zit erin om te helpen tegen storing, zelfde als bougiedop met weerstand.En zo'n Iridium bougie is minder storingsgevoelig. Dus als je bijvoorbeeld een AIM Mychron laptimer hebt en een normale bougie dan is het lastig om je toerental nauwkeurig te meten en op je scherm af te lezen. Opzich niet echt een must als je een straatscooter hebt dus. Maar als je er 1 wil testen heb ik er nog wel paar liggen hoor
Ja, precies. De r in dat typenr is dus de weerstand, het materiaal van de centrale elektrode staat daar los van.Wat ik bedoelde zo`n dure Race Bougie , Bart ook neem ik aan ,
Die bedoel ik ja, zijn bij mij alleen maar Iridium bougies in de racekoffer dus allemaal een RBedoel je niet eentje met een weerstand (meestal heeft die een R in het typenummer, zoals NKG BR10ES vs B10ES zonder weerstand). Die weerstand zit erin om te helpen tegen storing, zelfde als bougiedop met weerstand.
Iridium is verder voor zover ik weet niet heel boeiend, vooral een harder materiaal dan koper waar "normale" bougies van gemaakt zijn, dus gaat langer mee (bougie is sacrificial, elke keer dat ie vonkt gaat er een heel klein beetje metaal af). Koper heeft een lagere weerstand dan Iridium dus theoretisch beter voor de vonk? Zal in de praktijk niks uitmaken gok ik. Meeste iridium bougies hebben wel een kleinere centrale electrode, mss dat dat nog een voordeel oplevert? Geen idee of dat meetbaar is.
Effe een vraagje voor de weet.Wat ik bedoelde zo`n dure Race Bougie , Bart ook neem ik aan ,
Mijn scooter stelt zichzelf af.Zelfde Type , elektrode is van een andere legering die hitte beter aan kan .
Mijn probleem was , ik rijd met een aardige Set Up ( ja ja , kan veel beter natuurlijk ) , maar na een flink stuk Blazen ging de Scooter wat inhouden , / Sputteren , dan wat rustiger rijden , ging het weer tijdje goed , ik had het idee dat de Bougie het niet aan kon , redelijk koude Bougie .
Nieuwe Bougie gehaalt , en vandaag was het behoorlijk warm hierroo,, dus mooie Test... Irridium Bougie er in , en de Scooter flink op zijn lazer gegeven .
Geen problemen gehad vanmiddag .
Bougie was 15,00 .. maar dat interessert mij niet .
Advies van Fred Motoren was wel dat de Scooter goed moet afgesteld staan / of moet afstellen met deze Bougie , maar geen probleem met afstelling gehad , dus is blijkbaar goed.
Dat is dus juist het punt. Ik vind (kan verbeelding zijn) dat mijn Symphony echt veel toeren maakt op topsnelheid.... maar nagenoeg geen kracht.Met een standaard Scooter geen of weinig nut ... denk pas als dat ding flink Toeren gaat draaien.